SAAB 900i lahtee ulkomaille - Eli vienti Suomesta Saksaan -

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
dasti
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 20:47
Paikkakunta: Hampuri

SAAB 900i lahtee ulkomaille - Eli vienti Suomesta Saksaan -

Viesti Kirjoittaja dasti »

Terve vaan kaikki,

Nyt seuraa sitten toisen suunnan auto vienti eli meidan 900i 3D vm 88 lahtee Saksaan kayttoautoksi. Asun Hampurissa ja kavin lomalla Suomessa hakemassa sedan 200tkm ajetun Saabin alle, sain sen mukavasti ostettua. Auto on huollettu joka 10tkm ja aina Mobil1 Synteettisella. Sain myos kaikki kuitit 17 vuoden ajalta...

:D

Nyt varsinaiseen kysymykseen> Kuinka kauan saan ajaa Suomen kilvilla Saksassa??. Olen asunut taalla 2 vuotta ja nahnyt seka Ruotsalaisia etta Suomalaisia kilipia paikallisliikenteessa jotka eivat taatusi ole turisteja. Haluaisin pitaa auton Suomen kilvissa koska autossa ei ole KAT ja vuotuinen vero Saksassa on 800 egee joten ei innosta. Kavisin vain kerran vuodessa leimalla Suomessa. Eli jos jollain on kokeumusta niin olisi kiva tietaa miten vaihteeksi viedaan Suomi Auto Saksaan eika toisin pain.
Dasti
Jäsen #2522
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Heps, kokemusta ei ole saksasta mutta belgiasta kylläkin. Eli virallisesti saat ajaa 6kk suomen kilvillä jonka jälkeen se "pitäisi" rekisteröidä kyseiseen maahan. Käytäntö on kirjava belgiassakin oli suomen kulkineita jotka olivat siellä ollet jo 6v ja edelleen suomen kilvissä muttä noi on yleensä sellaisia harrate kulkineita. Kyllä sielläkin niitä kateellisia riittää naapurustossa ilmoittamaan "epäilyttävät/häiritsevät" kulkupelit poliisille tarkempaa tutkiskelua varten. Näin ainakin vielä -99 kun itse oli expattina Brysselissä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin