Kysymyksiä osien sopivuudesta (900-99)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Kysymyksiä osien sopivuudesta (900-99)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Elikäs tuossa olisi tyrkyllä yksi varaosa-auto josta ajattelin hyödyntää osia luottopeliini (99 2d '82), varaosa-auto on taasen 900i 3d '86/87, osia joita ajattelin tuplikseen :

-Madallusjouset ja iskarit (etuiskarit taitaa olla eri)
-Kone+laatikko (tosin ruiskun korvaan tuplakaasareilla), laatikko 5v
-Penkit eteen ja taakse

Kohtaanko ongelmia koneen kanssa, lähinnä tuo ruiskun kaasariksi muuttaminen mietityttää?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kysymyksiä osien sopivuudesta (900-99)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lefa42 kirjoitti:-Madallusjouset ja iskarit (etuiskarit taitaa olla eri)
ihan oikein
-Kone+laatikko (tosin ruiskun korvaan tuplakaasareilla), laatikko 5v
ensiövälityksen koppa pitää vaihtaa, muuten kaasareiden pulttaaminen ruiskun tilalle pitäis olla bolt-on. Tarkista nyt kumminkin että nokka-akselissa on bensapumpun käyttöä varten hahlo.

-Penkit eteen ja taakse
Jossain vuosmallissa penkkien runko muuttui käsijarrukahvan tietämiltä mutta muistaakseni ahistus on toisin päin. Itse jouduin vaihtaan 83:sen gleen kankaat ja pehmusteet 89:n karvalakin runkoon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Onkos noilla ruiskun ja kaasarin nokilla sitten suuri ero (eli jos tuo sattuu olemaan sellainen joka ei pumppua pyöritä), eli siis paljonko jään tehosta paitsi, hevosen vai kaksi :lol:

Ja tuo koppa sopinee 99:n nykyisestä paketista?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

hehheh. Tehoissa häviää kaikki, koska moottori ei saa bensaa. Voithan toki laittaa sähköpumpun. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Heh.. tarkoitin lähinnä, että tuoko ruiskun nokka tehoa, onko siis kireämpi?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ite just laitoin kaasarikoneen kannen ruiskuun, enkä ainakaan tässä huomannut muuta, kuin sen bensapumpun uran... sitähän ei siinä ruiskun nokassa ole. muutoin kansi pitäisi ainakin omien tiedusteljeni pohjalta olla sama, samoin nokka... sitten tietysti ruiskussa on erinäisiä antureita, joita kaasarissa ei ole... muuten sopii
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

pieniä poikkeuksia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Muistakseni ruiskun ja kaasutin imusarjoissa on yks vesireikä eripaikassa eli myös kannessa. Ruiskun imusarja ei käy suoraan kaasutin vehkeen kanteen ja toisinpäin. Lisäksi ruiskussa on paremmat pakoventtiilit.

Ainakin näin joissain H-moottoreissa. Kertokaa jotka tietää enemmän..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se egr-kanava ainaskin sotkee asioita noiden imusarjojen ristiin sovittamisessa. Jos se reikä tukitaan, niin sithän ei ole ongelmia niinkään...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin