nakutusanturin vastusarvo? - vika korjattu
nakutusanturin vastusarvo? - vika korjattu
ahto-ongelmien paikannaus jatkuu, löysin viimein oikean anturin jota mittailla, eilen mittailin sitten lämpöanturia. Kiitos ohjeista Tornion ainoalla todelliselle Saabistille!
Mutta asiaan, mitähän lukemia nakutusanturin pitäisi antaa yleismittarille, omani antaa ääretöntä eli mitään ei kulje läpi. Eikös tämä vastaa sitten sitä että apc-poksi luulee piuhan olevan katki? Auton käyttäytyminen ei muuttunut miksikään vaikka anturi oli sukkien sisällä irti lohkosta tai kokonaan pois.
t. Rami
Mutta asiaan, mitähän lukemia nakutusanturin pitäisi antaa yleismittarille, omani antaa ääretöntä eli mitään ei kulje läpi. Eikös tämä vastaa sitten sitä että apc-poksi luulee piuhan olevan katki? Auton käyttäytyminen ei muuttunut miksikään vaikka anturi oli sukkien sisällä irti lohkosta tai kokonaan pois.
t. Rami
Viimeksi muokannut rmeller, La Heinä 30, 2005 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
****
VAG
VAG
Re: nakutusanturin vastusarvo?
Mitenköhän on, nakutusanturihan on lähinnä mikrofoni, joka generoi matalatasoista (0,1 - 0,7 V) jännitesignaalia kun moottori metelöi.rmeller kirjoitti:Mutta asiaan, mitähän lukemia nakutusanturin pitäisi antaa yleismittarille, omani antaa ääretöntä eli mitään ei kulje läpi.
Sikäli kai 900aero-sivustolla mainitaan virheellisesti, että nakutusanturilta tulisi jotakin ohmeissa mitattavissa olevaa ulos.
Jos haluat mitata nakutusanturin tuloa, pitäisi mitata jännitettä moottorin käydessä. Lisäksi olisi vielä olennaista mitata esim. oskilloskoopilla nakutusanturin johtoon kertyviä häiriösignaaleja matkan varrella esim. sytytysjärjestelmästä.
Jos käyttäytyminen ei muuttunut ajaessa anturi irti lohkosta, pitänee seuraavaksi epäillä nakutusanturin johtoa tai paineanturia vialliseksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kiitoksia ylläolevalle sekä muillekin auttaneille, etenkin Tornioon... 
Anturi oli siis ehjä, kummastelin kun toisesta autosta löysätty ehjäkään ei antanut lukea vastusmittarille, sitten sain tämän edellisen vastauksen luettua. Olin meinaan kokeillut anturin toimintaa irrottamalla se lohkosta ja käärimällä pehmusteeseen, ei apua. Mutta silloinhan se ei sitten toimikaan koska ei tärise ja ei generoi jännitettä?
Sitten muistin että eilen huomasin että liittimen sisällä olevat pienet virtaliittimet olivat oudon sisällä itse liittimessä ja työnsin niitä paremmin esille, eli johtoa sisään liittimeen. En sitten kokeillut kuitenkaan tämän vaikutusta pelkästään. Ja siinähän se vika oli, imusarjan irrotuksen yhteydessä johtosarja käynyt niin tiukalla että oli vetänyt johdon miltei irti liittimestä ja kontakti oli löysännyt. Nyt on taas hymy korvissa ja ahtomittarin viisari siellä missä pitääkin
t. Rami

Anturi oli siis ehjä, kummastelin kun toisesta autosta löysätty ehjäkään ei antanut lukea vastusmittarille, sitten sain tämän edellisen vastauksen luettua. Olin meinaan kokeillut anturin toimintaa irrottamalla se lohkosta ja käärimällä pehmusteeseen, ei apua. Mutta silloinhan se ei sitten toimikaan koska ei tärise ja ei generoi jännitettä?
Sitten muistin että eilen huomasin että liittimen sisällä olevat pienet virtaliittimet olivat oudon sisällä itse liittimessä ja työnsin niitä paremmin esille, eli johtoa sisään liittimeen. En sitten kokeillut kuitenkaan tämän vaikutusta pelkästään. Ja siinähän se vika oli, imusarjan irrotuksen yhteydessä johtosarja käynyt niin tiukalla että oli vetänyt johdon miltei irti liittimestä ja kontakti oli löysännyt. Nyt on taas hymy korvissa ja ahtomittarin viisari siellä missä pitääkin

t. Rami
****
VAG
VAG
Kiitos vaan, mutta itsehän kuitenkin sait sen korjattua. Pidä vaan auto itselläsi harrastepelinä ja fiksaile ajan kanssa entistä ehommaksi.
Autohan on eräs hienoimmista Saabeista, aito alkuperäinen pystykeula Aero!
Autohan on eräs hienoimmista Saabeista, aito alkuperäinen pystykeula Aero!
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa