Mulla on saab 9000 -90 290000km ajettu ja siinä on alkanut tulla "jyrinää" satasen vauhdissa epäilen pyöränlaakeria mutta kun en osaa sanoa mikä pyörä on kysessä. Ääni vähän häviää kuin käntää oikealle,itse epäilen oikeata etulaakeria koska myös ratissa tuntuu vähän tärinää...voisiko olla oikea etupyörälaakeri? (en viitsisi turhaan vaihtaa) Kiitos!
Okei, kiitos nopeasta vastauksesta kokeilen vaihtaa sitten oikean pyöränlaakerin.Olen joskus vaihtanut vasemmalle puolelle ja silloin ostin laakerin biltemasta ja muistaakseni silloin siihen meni -89 laakeri vaikka pitäisi olla -90 (biltemassa väärin) onko siitä mitään tietoa?
Olisin vielä varmistanut että onko aina niin pyöränlaakereissa että kuin kääntyy vaikka oikealle ja ääni silloin hiljenee niin silloin on oikea laakeri finaalissa, ja voiko laakerin jotenkin tarkistaa ennen kuin vaihtaa tai irrottaa pyörää..?
station1 kirjoitti:Olisin vielä varmistanut että onko aina niin pyöränlaakereissa että kuin kääntyy vaikka oikealle ja ääni silloin hiljenee niin silloin on oikea laakeri finaalissa, ja voiko laakerin jotenkin tarkistaa ennen kuin vaihtaa tai irrottaa pyörää..?
Tunkkaa se oikea etunurkka ilmaan ja kokeile tuntuuko rattaan pystysuunnassa välystä.
Minun tonnarissa tällä hetkellä vasen etulaakeri sökö ja selkeä välys on havaittavissa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
station1 kirjoitti:onko aina niin pyöränlaakereissa että kuin kääntyy vaikka oikealle ja ääni silloin hiljenee niin silloin on oikea laakeri finaalissa
Sisäkaarteen puolella viallisen laakerin kuormitus kevenee, joten ääni hiljenee.
No niin, kävin hakemassa B-temasta laakerit mutta kuin nostin oikean pyörän ilmaan ja tarkistin jos pystysuunnassa olisi välystä niin huomasin että kuin pyörittää pyörää niin jurinaa tulee vaihdelaatikosta. Vaihdelaatikko on aina pitänyt vähän ulinaa mutta nyt se kuulostaa jo pahalta...voiko laatikossa vaihtaa laakerit tai pitääkö koko laatikko vaihtaa? Ptäisi varmaan viedä korjaamon mutta tulee varmaan kalliksi...