ABS vika
Ihan statistiikkamielessä, ilmoittaudun täysin samanlaisten oireiden haltijaksi. Auto on -89 turbo CD automaatti. Käännöksissä ja korin kallistuksissa joskus valo vilahtaa. Pintajarrutuksessa joskus poljin ropeltaa. Joskus jää valo palamaan pitemmäksi aikaa, ja katoaa kun käyttää virrat pois. Jos ei kontaktispray auta, niin pitää lienee luetuttaa vikakoodit.
Minullakin on ABS alkanut vilkuttaa ( 180 tkm vm 95 Aero + TCS ).
Tosin minulla jää palamaan jatkuvasti ensinmäisessä töyssyssä ABS ja TCS valot.
Vika on suurella todennäköisyydellä ABS anturin johto, mutta hiukan epäilyttää myös pari viikkoa ( 400 km ) sitten vaihdetut BIlteman pyöränlaakerit, jospa niissä on välystä
Aikomukseni on johdon tapauksessa katkaista johto ja korvata vioittunut pätkä uudella johtimella. Saas nähdä onko tarpeen vaihtaa johto vai laakerit
Mitäs teidän autoilla on ajettu ennen kuin ABS anturit alkaa kiusaamaan
Tosin minulla jää palamaan jatkuvasti ensinmäisessä töyssyssä ABS ja TCS valot.
Vika on suurella todennäköisyydellä ABS anturin johto, mutta hiukan epäilyttää myös pari viikkoa ( 400 km ) sitten vaihdetut BIlteman pyöränlaakerit, jospa niissä on välystä

Aikomukseni on johdon tapauksessa katkaista johto ja korvata vioittunut pätkä uudella johtimella. Saas nähdä onko tarpeen vaihtaa johto vai laakerit

Mitäs teidän autoilla on ajettu ennen kuin ABS anturit alkaa kiusaamaan

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Mulla vika näytti korjaantuneen kun putsasin anturin! Nyt on päässy jo testaamaan kosteissakin olosuhteissa, joissa yleensä vika tuli esiin. Nyt ei oo kertaakaan valo välkkynyt eikä poljin ropeltanu.
Noh, nyt kuitenki kun pääsin ääneen kehumaan että vika korjaantui, nii sata-varmasti seuraavassa jarrutuksessa vika tulee esiin
Mutta suosittelen siis noiden antureiden putsaamista... aikaa siihen menee about 10min/anturi!
Noh, nyt kuitenki kun pääsin ääneen kehumaan että vika korjaantui, nii sata-varmasti seuraavassa jarrutuksessa vika tulee esiin

Mutta suosittelen siis noiden antureiden putsaamista... aikaa siihen menee about 10min/anturi!
#1966
9-5 Aero wagon Aut.
ex: 9000CSE jubilee 2.3T Aut.
ex: 9-3 2.0lpt
9-5 Aero wagon Aut.
ex: 9000CSE jubilee 2.3T Aut.
ex: 9-3 2.0lpt
Sain käsiini vm 92:n etupyörän anturin, jonka johdon purin.
Johtohan lähtee anturilta menee ensinmäisen "tukikumin" kanssa ylös lenkille ja tulee alas toisella "tukikumilla" josta isomman alapuolisen lenkin kautta kolmannelle "tukikumille" ja sieltä lokasuojan läpi.
Nättää siltä, että kaapelin sukan/vaipan säikeet katkeaa nimenomaan toisen tukikumin alapuolelta, sen juuresta. Ensiapuna siihen voinee laittaa parin sentin matkalle kasa eristysnauhaa.
Itse aion avata kuoren ko. kohtaa poistaa liittimen ja tukikumit+läpiviennin pujottaa vaurioituneeseen kohtaan pätkän uutta suojasukkaa päälle ja lopuksi korjauskohtaan liimakutistesukka ja hilut takaisin entisille paikoille.
Johtohan lähtee anturilta menee ensinmäisen "tukikumin" kanssa ylös lenkille ja tulee alas toisella "tukikumilla" josta isomman alapuolisen lenkin kautta kolmannelle "tukikumille" ja sieltä lokasuojan läpi.
Nättää siltä, että kaapelin sukan/vaipan säikeet katkeaa nimenomaan toisen tukikumin alapuolelta, sen juuresta. Ensiapuna siihen voinee laittaa parin sentin matkalle kasa eristysnauhaa.
Itse aion avata kuoren ko. kohtaa poistaa liittimen ja tukikumit+läpiviennin pujottaa vaurioituneeseen kohtaan pätkän uutta suojasukkaa päälle ja lopuksi korjauskohtaan liimakutistesukka ja hilut takaisin entisille paikoille.
Turha sitä vika koodia on käydä luettamassa. Ota kunkin anturin johto liittimeltä vuorotellen irti ja mittaa yleismittarilla. Noin helposti toistuvan katkoksen saa varmaan esille yleismittarillakin johtoa heiluttamalla. Anturin resistanssi on noin 1100 ohmia.
Etuantureissa vika on edellä kuvaamani kaltainen, mutta itselläni oli vika takapyörässä. Takapyörän anturin eriste oli hiushalkeamilla ja päästänyt vettä kaapeliin jolloin vaippa oli täysin hapettunut aiheuttaen katkoksen. Siinä ei ollut mitään korjattavissa koska hapettuneeseen johtimeen ei voi tehdä juotosta eikä puristusliitosta.
Etuantureissa vika on edellä kuvaamani kaltainen, mutta itselläni oli vika takapyörässä. Takapyörän anturin eriste oli hiushalkeamilla ja päästänyt vettä kaapeliin jolloin vaippa oli täysin hapettunut aiheuttaen katkoksen. Siinä ei ollut mitään korjattavissa koska hapettuneeseen johtimeen ei voi tehdä juotosta eikä puristusliitosta.

Jeps, voi olla, mutta arvaappa osaako meikäläinen käyttää yleismittaria, puhumattakaan siitä että omistaisin edes sellaisen.. Samalla varmaan näkisin ilmastoinnin vikakoodin, se näyttää itsetestin jälkeen 1 kpl vikoja. En kyllä itse ole havainnut toiminnassa mitään viallista. Mutta siis johto irtoaa siitä anturista? Ilmeisesti avaamalla sen mutterin siitä vai musitanko väärin että siinä sellainen oli?pevi kirjoitti:Turha sitä vika koodia on käydä luettamassa. Ota kunkin anturin johto liittimeltä vuorotellen irti ja mittaa yleismittarilla. Noin helposti toistuvan katkoksen saa varmaan esille yleismittarillakin johtoa heiluttamalla. Anturin resistanssi on noin 1100 ohmia.
Anturi lähtee irti 10 mm lenkkiavaimella. Anturille on liitin n. 1 metrin päässä anturista. Takapyörien liittimet sijaitsee takapenkin alla olevissa koteloissa ( avaa 10 cm * 5 cm vaahtomuovi kansi ) ja etupyörien anturit A-pilarin juuressa akvaariossa.
ACC:ssäsi on taatusti sisailmankierron moottori rikki
ACC:ssäsi on taatusti sisailmankierron moottori rikki

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Niin, ellei ole "hitsautunut" hahloonsa kiinni niin, että se pitää tonkia sieltä palasina irti ja marssia anturikauppaan...Yksi taka-anturi on lähtenyt suosiolla irti, toinen etuantureista ei tunnu lähtevän ehjänä mitenkään..pevi kirjoitti:Anturi lähtee irti 10 mm lenkkiavaimella.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
En tiedä vaikuttaako jarruosien paskan määrä tuohon mitenkään, mutta omassa on aikas puhtaat ne, autolla ei olltu ennen heinäkuuta ajettu näillä loskaisilla leveysasteilla vielä ollenkaanV.J.S kirjoitti:Niin, ellei ole "hitsautunut" hahloonsa kiinni niin, että se pitää tonkia sieltä palasina irti ja marssia anturikauppaan...Yksi taka-anturi on lähtenyt suosiolla irti, toinen etuantureista ei tunnu lähtevän ehjänä mitenkään..pevi kirjoitti:Anturi lähtee irti 10 mm lenkkiavaimella.

ACC I:ssä sisäilmankierto menee sytytysvirran kytkemisestä minuutin kuluttua päälle, jos ulkolämpötila näyttää olevan yli 26 astetta. ACC II:n speksiä ei on nyt saatavilla.MP kirjoitti:Eli läppä/moottori joka säätelee sisäilman/ulkoilman käyttöä? Miten sen käytännössä huomaa? Kuumilla keleillä kyllä ainakin (ilmastoinnin taakan helpottamiseksi?) palaa ACC:ssä sisäilmakierron valo..pevi kirjoitti:ACC:ssäsi on taatusti sisailmankierron moottori rikki
Kaikenkaikkiaan lienee normaalia, että sisäilman kierrätystä käytetään jos ulkona on kuumaa ja sisällä "melkein" viileää. Läpän asennonhan pystyyy silmämääräisesti tarkistamaan kun avaa akvaarion peitemuovit.
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... 2index.htm
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... acc1op.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä minulla ainakin sisäilmankieron VALO palaa kuumilla (helteisillä) ilmoilla, sekä miestäni "ulkoilman hajutestinkin" perusteella tuo läppä _tuntuisi_ toimivanACC I:ssä sisäilmankierto menee sytytysvirran kytkemisestä minuutin kuluttua päälle, jos ulkolämpötila näyttää olevan yli 26 astetta. ACC II:n speksiä ei on nyt saatavilla.
Kaikenkaikkiaan lienee normaalia, että sisäilman kierrätystä käytetään jos ulkona on kuumaa ja sisällä "melkein" viileää. Läpän asennonhan pystyyy silmämääräisesti tarkistamaan kun avaa akvaarion peitemuovit.

JOs laakerit vedetty prässillä niin anturin navan puoleinen pää voinut saada pipiä samalla? Entisessä kotterossa näin pääsi käymään...uusi anturi 200eur kiitos ja näkemiin omalla työllä säästää.pevi kirjoitti:Minullakin on ABS alkanut vilkuttaa ( 180 tkm vm 95 Aero + TCS ).
Tosin minulla jää palamaan jatkuvasti ensinmäisessä töyssyssä ABS ja TCS valot.
Vika on suurella todennäköisyydellä ABS anturin johto, mutta hiukan epäilyttää myös pari viikkoa ( 400 km ) sitten vaihdetut BIlteman pyöränlaakerit, jospa niissä on välystä![]()
