On se vaan hiton hyvä auto :)
On se vaan hiton hyvä auto :)
Tämä nyt on vaan tälläinen avautuminen mutta on kyllä pakko myöntää että tuo meidänkin vanha 9-5 on aika mukava vehjes Auton kevyt ajettavuus, ergonomia ja ajonautinto korostuvat nyt aivan uudella lailla kun ei tarvitse miettiä mikä paikka seuraavaksi leviää.. En tiedä mitä 9-5:n ohjauksesta sanotaan mutta mielestäni on erittäin tarkka, kevyt ja välyksetön, samoin polkimien sijoittelu on esimerkillinen vaikka ajaisi isommalakin saapikkaalla (=ei paina kuin yhtä poljinta kerrallaan). Auto kulkee täysin eleettömästi nopeudessa kuin nopeudessa, tuntuu tuo takapään jousitus olevan parempi kuin tonnarissa, en tiedä johtuisiko tuosta kolmiotukivarsi, tms -jousituksesta.
Erityisen iloinen olen mahtavasti toimivasta lampunpesinjärjestelmästä, lienee tehokkain mitä Saab tai mikään muukaan merkki on kuunaan keksinyt.
Auto on hiljan katsastettu eikä löydetty moitetta, ei mitään väljää edes takapäästä, millaiset/minkämerkkiset/tyyppiset/väriset iskarit siellä kuuluisi olla alunperin, niitä kun haukutaan jatkuvasti?
Niin ja tämä "loppuunajettu" yksilömme menee todella nätisti eli hiljaisesti hesan mukulakivikatuja, ei mitään lisä-ääntä, joten alusta lienee ok?
Ei voi kuin todeta että on se kehitys vaan mennyt eteenpäin etenkin kun huomioidaan aika tarkkaan 1.5 litran pienempi keskikulutus kuin mitä oli ng900T:llä täysin identtisessä ajossa
Minä henkilökohtaisesti lopetan 9-5:n solvaamisen/aliarvioimisen tähän paikkaan vaikka joutuisin tekemään koneremontin kerran vuodessa
Erityisen iloinen olen mahtavasti toimivasta lampunpesinjärjestelmästä, lienee tehokkain mitä Saab tai mikään muukaan merkki on kuunaan keksinyt.
Auto on hiljan katsastettu eikä löydetty moitetta, ei mitään väljää edes takapäästä, millaiset/minkämerkkiset/tyyppiset/väriset iskarit siellä kuuluisi olla alunperin, niitä kun haukutaan jatkuvasti?
Niin ja tämä "loppuunajettu" yksilömme menee todella nätisti eli hiljaisesti hesan mukulakivikatuja, ei mitään lisä-ääntä, joten alusta lienee ok?
Ei voi kuin todeta että on se kehitys vaan mennyt eteenpäin etenkin kun huomioidaan aika tarkkaan 1.5 litran pienempi keskikulutus kuin mitä oli ng900T:llä täysin identtisessä ajossa
Minä henkilökohtaisesti lopetan 9-5:n solvaamisen/aliarvioimisen tähän paikkaan vaikka joutuisin tekemään koneremontin kerran vuodessa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kiitos, kyllä olen tyytyväinen, tai etupäässä muija on, hänellä ajossa, oli mulla taas lainassa joitain päiviäReetu kirjoitti:No varmasti on hyvä , ja kiva kun itsekin olet tyytyväinen
Tuskin on Saab tehnyt tähän asti euroopassa yhtään huonoa menopeliä GM:n aikana, voin vain kuvitella kuinka 93SS päihittää edeltäjänsä joka sekään ei todellakaan ollut huono millään tavoin, puhumattakaan paljon parjatusta sisarmallistaan 900 ng:stä.
Loppujenlopuksi pieniä vikoja nämä kaikki tälläkin palstalla esitetyt ovat, lienevät aika yleisiä kaikkien "nykyautojen" piirissä? SID:n näytön valmistaja on Nokia joten eipä ihme että on ongelmia.
Tekniikka on senverta hienoa että vaatii vaan aiempia malleja enemmän ylläpitoa/tarkkailua ja siinä kaikki.
Jos nyt kävelisin autokauppaan ostamaan uutta perheautoa niin valinta oli aivan varmasti 9-5 2.0t.
Kun katselee käytettyjen 9-5:sien hintoja niin lienee paras hinta/laatusuhde mitä on olemassa
Senverta olen itsekin tietämättömyyttäni haukkunut 9-5:ttä että nyt on pakko olla välistä rehellinenkin
Edit: saa kait sitä nyt välillä autoaan kehuakin kun on sen kanssa kuukausitolkulla tapellut ja rahaa siihen syytänyt? Aito saappi se on, sitä ei voine kukaan kiistää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Eipä sitä muut kehu eli pakko se on ite hieman pöyhistellä . Kieltämättä on ollut hauskaa (ainakin lukijasta) lukea tarinaasi remontista. Olet mitä suurimmassa määrin kehusi ansainnut . Itsekkin olen ihmetellyt saappaan morkkaamista eri osioissa. Toivottavasti muutkin "heräävät" esimerkkisi mukaan.ng900aero kirjoitti: Senverta olen itsekin tietämättömyyttäni haukkunut 9-5:ttä että nyt on pakko olla välistä rehellinenkin
Edit: saa kait sitä nyt välillä autoaan kehuakin kun on sen kanssa kuukausitolkulla tapellut ja rahaa siihen syytänyt? Aito saappi se on, sitä ei voine kukaan kiistää.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Nokia ei taida valmistaa edes omien puhelimien näyttöjä, puhumattakaan näyttöjen toimittamisesta autotehtaille. Mistä olet tämän tiedon kaivanut?Loppujenlopuksi pieniä vikoja nämä kaikki tälläkin palstalla esitetyt ovat, lienevät aika yleisiä kaikkien "nykyautojen" piirissä? SID:n näytön valmistaja on Nokia joten eipä ihme että on ongelmia.
Öö siis oli tarkoitus kehua 9-5:ttä noin yleensä todeten että tälläinen vanhempikin ja paljonajettu yksilö on vielä oikein mukava, ei siis ollut tarkoitus kehua itseäniPsychocowboy kirjoitti: Eipä sitä muut kehu eli pakko se on ite hieman pöyhistellä . Kieltämättä on ollut hauskaa (ainakin lukijasta) lukea tarinaasi remontista. Olet mitä suurimmassa määrin kehusi ansainnut . Itsekkin olen ihmetellyt saappaan morkkaamista eri osioissa. Toivottavasti muutkin "heräävät" esimerkkisi mukaan.
Auto on vaan yllättänyt positiivisesti monella tavalla nyt kun se jollainlailla jopa toimiikin.
Ja siitä näyttöjutusta; siellä SID:in piirikortissa lukee Nokia aikas isolla josta päättelin että olisi niiden tekemä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
9-5:tä tulee verrattua tuohon 9000:een aika usein kun molemmat tuossa pihalla seisoo. On se 9-5 suunnilleen joka suhteessa enemmän minunkin mieleeni. Se mitä kaipaisi vanhoista saabeista on ohjaus matka-ajossa.
9-5:tä joutuu pirulainen ohjaamaan että se pysyisi tiellä. Ei tietenkään niin paljon kuin näitä vinosilmäisten tekeleitä mutta enemmän kuin muita saabeja. Sitten nuo jalkatilat; varsinkin takana on tonnarissa niin hulppeat että niitä on ikävä. 9-5 aerossa on tietenkin vielä lisäfiitserinä se painovoimattomuuden tunne ja lähes itsestään nouseva nopeusmittari.
9-5:tä joutuu pirulainen ohjaamaan että se pysyisi tiellä. Ei tietenkään niin paljon kuin näitä vinosilmäisten tekeleitä mutta enemmän kuin muita saabeja. Sitten nuo jalkatilat; varsinkin takana on tonnarissa niin hulppeat että niitä on ikävä. 9-5 aerossa on tietenkin vielä lisäfiitserinä se painovoimattomuuden tunne ja lähes itsestään nouseva nopeusmittari.
9000CS 2,3
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Helvetin hyvä auto se on. Itellä 8. saabbi ja tämä on ehdottamasti paras. Mieltä lämmittää erityisesti turvallisuus, vaikka sitä ei toivottavasti koskaan tarvi kokeilla. Tässä kohtaa pitää tölvästä Volvoa eli työkaverilla meni 2002 V70:n laakerit etupyöristä ja ilmastoinnin kompura. Mittarissa oli niinkin paljo ku 60 tkm. Tämmöstä tää on kaikilla merkeillä ja saabi kyllä tuntuu olevan parhaasta päästä, kaikesta huolimatta.
Käytiin kaverin kaverin kanssa viime perjantaina Saabin tehtailla ja kova draivi on päällä, linja työnsi autoa ulos lähes 90% käyttöasteella. Pikkusen 93ss:n tilauksia viivästetään, koska asiakkaat odottavat sportcombia.
9-5 Nordic
Käytiin kaverin kaverin kanssa viime perjantaina Saabin tehtailla ja kova draivi on päällä, linja työnsi autoa ulos lähes 90% käyttöasteella. Pikkusen 93ss:n tilauksia viivästetään, koska asiakkaat odottavat sportcombia.
9-5 Nordic
9-5 AERO ON HUIPPUAUTO:)
Kävin lomalla koeajelemassa monenlaisia pirssejä, mm. S60 Volvoa, Audi A6 3.2, BMW 530 (tosin vanhakorinen), mutta kyllä joutui toteamaan että ei niistä ole Aeron haastajaksi, ajettavauuden, suorituskyvyn, varustelun ja erityisesti Hinta-laatusuhteen osalta. Audi on kyllä nätti auto, mutta ohjaamoergonomia ihan hanurista, ei yhtään hiljaisempi kuin Saab ja perusmallit köyhästi varusteltu. Saabiin kun saadaan vielä hiukan modernimpi muotoilu, niin sitä ei hakkaa mikään.
ON SE NIIN KIVA
ON SE NIIN KIVA
t. AEROFAN
Uusi Passat näyttää nätiltä, mutta ei vaikuta kovin suorituskykyiseltä (ainakaan nyt myynnissä olevilla moottorivaihtoehdoilla) ja hyvin sanottu; aika kinneri kuskin paikalta. Tietääkö kukaan, millaisia muutoksia 9-5 tulee syksyllä? Veikkauksia: Mä uskon että ulkonäkö muuttuu nykyisen 9-3 SS suuntaan, toivottavasti nykyisen 9-5 hyvät ominaisuudet säilyy ja jotain huonoja (Moottoria tuetaan paremmin, vaihdekeppi jämäkämmäksi, ohjausakselin yms. alustan välykset pois, jne) saadaan poistettua. Jos muotoilu menee kohdalleen, uudesta 9-5 voi tulla suosittu auto.
t. AEROFAN
Suurin toive tuolle Facelift mallille on se että saataisiin 9-5:een viimeinkin asiallinen diesel. 2.2 tid on hieman puhditon. 3.0 tid:ssä on jo potkua mutta kuluttaa liikaa verratuna vaikkapa volvon D5:een.
Miksei Saab muuten aikanaan ostanut diesel-konetta bemarilta niin kuin opel teki? Omega:ssa oli bemarin 2,5 td aluksi 130 hv ja sitten 150 hv versio. Tuo olisi ollut aika mukava kone 9-5 keulallakin.
Ja jos Saabin ei dieseliä saada niin voidaan sitten alkaa miettiä hautajaisia. Totuus on se että keski-euroopassa jo suurin osa uusista autoista on dieseleitä. Nykyään näkyy jo coupe mersujakin dieselinä.
Miksei Saab muuten aikanaan ostanut diesel-konetta bemarilta niin kuin opel teki? Omega:ssa oli bemarin 2,5 td aluksi 130 hv ja sitten 150 hv versio. Tuo olisi ollut aika mukava kone 9-5 keulallakin.
Ja jos Saabin ei dieseliä saada niin voidaan sitten alkaa miettiä hautajaisia. Totuus on se että keski-euroopassa jo suurin osa uusista autoista on dieseleitä. Nykyään näkyy jo coupe mersujakin dieselinä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Diesel
Eiköhän siihen 9-5:seen tule 1,9TiD moottori.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
- Paikkakunta: Nivala