CS -92. Polkimien kytkimet ja alipaineletkut niin pitkälle kuin kuskin jalkotilasta pääset tutkimaan on kunnossa ja cruise ei vaan toimi. Kun ajaessa yritän säätää nopeuden niin jostain koetaulun sopukasta kuuluu sirinää mutta mitään ei tapahdu?
Vinkkejä mistä lähden jatkamaan tutkimuksia?
Kiitoksia etukäteen.
Marko
Taas cruisesta
Jos se sirinä voisi olla ilmavuodosta aiheutuvaa, niin pystyt varmistamaan vuodon irrottamalla letkun alipainepumpulta konehuoneesta, ja koettamalla imeä. Jos alipaine ei pysy vaan letkusta virtaa ilmaa, siellä on vuoto. Letkujen ollessa ehjät liikahtaa kaasuläppä kun imaiset kunnolla.
Jos sirinä taas on releen värähtelyn tyylistä sirinää, niin irrotat kuskin jalkatilasta muovisesta telineestä vakionopeussäätimen ohjausyksikön tutkimista varten. Niissä on usein ollut vikana kylmät juotokset, korjaantuvat juottamalla uusiksi.
Jos sirinä taas on releen värähtelyn tyylistä sirinää, niin irrotat kuskin jalkatilasta muovisesta telineestä vakionopeussäätimen ohjausyksikön tutkimista varten. Niissä on usein ollut vikana kylmät juotokset, korjaantuvat juottamalla uusiksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
letku irti
Ainakin vanhemmassa tonnarissa letku tuodaan läpi rintapellin ( jossain siellä pyyhkijän moottorin alla, tosi hankalassa paikassa ) siten että rintapellin läpi on kiinteä putkisto ja letkut on liitettu putkistoon rintapellin molemmin puolin.
Letku saattaa olla irronnut putkesta sen huomaa kun imee letkua ja ilma virtaa.
Sirinä on varmaankin alipainepumpun ääni, joka yrittää säätää. Se on hyvä merkki että järjestelmä edes yrittää säätää.
Letku saattaa olla irronnut putkesta sen huomaa kun imee letkua ja ilma virtaa.
Sirinä on varmaankin alipainepumpun ääni, joka yrittää säätää. Se on hyvä merkki että järjestelmä edes yrittää säätää.