![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Onko siis muilla vastaavaa tietoa? APC boksin näpelöinnillähän saa irti tehoja mutta onko pelkästään tuon venttiilin näpelöinti turvallista koneen puolesta?
T16 kirjoitti:jos hukkaportin tangosta säätää voi tulla tilanne jossa portti ei liiku kunnolla
on siis turvallisempi säätää muulla tavoin
mielellään modifioidulla apc-boxilla
tai
jos apc poistettu niin säädettävällä virityskellolla
----------
unohtui _oleellinen_ "viritysosa" jos nostat ahtoja: pykälää kylmemmät tulpat, niitä saa pyytämällä lähes joka tarvikeliikkeestä
----------
mun autossa kun on apc ja vuoto letkussa apc silti toimia kohtuullisesti ja ahtomittarin mukaan toimiikin, ainoa ettei se saa tiputettua painetta enää millään oranssille alueelle (ainoastaan kelt/pun rajalle, lienee n 0,7bar)vaikka olisi kuinka kuuma päivä tms
ja jarrussa tosiaan 31ast imuilmalla ahtoi 0,9bar asti
okei auto kulkee nyt yöllä paremmin kuin heinäkuisena päivänä mutta silti olen halunnut pitää apc:n toiminnassa että on "jotain rajaa"
(poikkeus kerran oli pakko tankata 95:tä niin silloin putosi keltaiselle ajossa mutta se ei toistu ellei ole pakko)
yli 5000km on ajettu keskiraskaalla ja raskaalla kaasujalalla ilman ongelmia 98 sopalla
oikeampi tapa lienee chippi + sille modifioitu apc-boxi ja ei vuotoja letkuissa
halusin vain kokeilla miten onnistuu ilman apc-boxin vaihtoa kun olen viritettyjen autojen kanssa töissä
Eipä sitä sytytystä oikein voi säätää tuossa suorasytytys koneessa eikä kyllä edes ole tarviskaan sillä sytytystä ohjaava "tietokone" säätää itse koko ajan sytytystä ahtojen yms mukaan.9000T CD kirjoitti:siis hommaa myös chippi (mullekkin tulossa)
ja
hukkaporttiin apujousi tai uusi portin virityskello
ja
tarkista seos ja sytkä jarrupenkissä
------------------------------------------------------------
Jep eli en ole ihan perillä tuon moottorini henkimaailmasta tuolla tasolla, eli viisaammat korjatkaa:
Voiko tuota sytytystä edes muutta Direct Ignition koneessa jos
se nyt olisi pielessä?
Muuten ok. Mun vauhtia rajoittaa nykyisin enemmän paikallinen poliisi siviiliautoillaan. Sain kortin tuossa takaisin muutama viikko sitten, kulki kuulema poliisien mukaan auto liiankin hyvin![]()
Eli pitää kehittää nuo muut palikat kiinni koneeseen ja nyt päällimmäisenä tuo APC Boksin modaus ja hukkaportin apujousi. Käy sitten penkissä kun nuo on kunnossa
jarska kirjoitti:Eipä sitä sytytystä oikein voi säätää tuossa suorasytytys koneessa eikä kyllä edes ole tarviskaan sillä sytytystä ohjaava "tietokone" säätää itse koko ajan sytytystä ahtojen yms mukaan.9000T CD kirjoitti:siis hommaa myös chippi (mullekkin tulossa)
ja
hukkaporttiin apujousi tai uusi portin virityskello
ja
tarkista seos ja sytkä jarrupenkissä
------------------------------------------------------------
Jep eli en ole ihan perillä tuon moottorini henkimaailmasta tuolla tasolla, eli viisaammat korjatkaa:
Voiko tuota sytytystä edes muutta Direct Ignition koneessa jos
se nyt olisi pielessä?
Muuten ok. Mun vauhtia rajoittaa nykyisin enemmän paikallinen poliisi siviiliautoillaan. Sain kortin tuossa takaisin muutama viikko sitten, kulki kuulema poliisien mukaan auto liiankin hyvin![]()
Eli pitää kehittää nuo muut palikat kiinni koneeseen ja nyt päällimmäisenä tuo APC Boksin modaus ja hukkaportin apujousi. Käy sitten penkissä kun nuo on kunnossa
Tuosta sun eka viestistä ymmärsin että sinulla on jo lastu paikallaan joten tuota APC-boxia ei varmaankaan voi siitä paljon enempää muokata ja lastun kanssahan autosi pitäisi jo ahtaa lastusta riippuen n.1.1-1.3 baria joten ahtoja tuskin kannattaa enempää nostaa niin ei tarvitse olla kone remonttiakaan heti tekemässä. Lisä luonnetta kannattais varmaan hakea avarammalla putkistolla,vapaavirtaus suodattimella ja vielä vaikka säädettävällä bensapaineen säätimellä. Noilla pitäis lastun kanssa hätyytellä jo tuota 250 hevosta. Itsellä asennuksessa 3"putki,suodatin,APC/DI lastu+bensa lastu,korkeammat bensanpaineet ja ehkä hieman muutoksia turboon ja noilla pitäis saada tuosta 175hepasta +-ponia240
Tonnarin suuttimet:jarska kirjoitti:9000:sessa 340cc/min suuttimet. Suuttimien laskennallinen tuotto ilmoitettu ymmärtääkseni yleensä 3barilla, mutta esim 9000:sessa bensapaineet vakiona 2.8baria.