Muutama kuva kannustukseksi yllä pitämään saabin kuntoa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Irrotin varaosa autosta koneen ja ajattelin ottaa siitä nokka akselin. Mutta kuinka ollakaan, niin purkaessani osat näytti tällaisilta. ( lisäsin kuvat sinne kuva sarjoihin). Nyt jäi vaivaamaan että onko kyseiset osat OK. Erityisesti noita pintoja ajattelin johonka nuo liuskalaakerit (jos ne nyt siksi kutsutaan)tulee. Niissä on sellaisia viiltoja/uran näköistä. Mutta kun kynnellä vetää niistä yli, niin ei tunnu pykälää.
Sedanin venttiili koneisto pitää jonkun verran "ompelukone" ääntä joten siirrän nämä jos OK. Varaosa autossa ollessa kiinni venttiili koneisto ei äännellyt. Varaosa autosta otetusta koneella ajettu 270000km.

Kuvat ei kovin tarkkoja mutta toivottavasti sen verran näkee että voisi arvioida niistä osien kunto.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Voithan ottaa ehjästä koneesta pelkät nostajat, jos se ääntely kerta on sellaista selvää terävää naputusta?

Muuten, yksi ilmainen vapaehtoinen valokuvausvihje. Makrokuvaustoiminnolla saa tarkkoja lähikuvia kuvia esim. 15cm päästä. Sen toiminnon symbooli digikameroissa on yleensä kukka ja se on useinmiten yhden napin toimintona heti käytettävissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mertmi kirjoitti:Voithan ottaa ehjästä koneesta pelkät nostajat, jos se ääntely kerta on sellaista selvää terävää naputusta?

Muuten, yksi ilmainen vapaehtoinen valokuvausvihje. Makrokuvaustoiminnolla saa tarkkoja lähikuvia kuvia esim. 15cm päästä. Sen toiminnon symbooli digikameroissa on yleensä kukka ja se on useinmiten yhden napin toimintona heti käytettävissä.

:oops: Kiitos kuvaus vinkistä. Kävin heti päivittää kuvat. Kyllä paremmaksi tuli. No sitten jos nostajat aiheuttavat ääntelyn niin vaihdan ne. Ääni on todella äänekäs vanhoilla, eikä se parane koneen lämmetessäkään.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sitten suosittelen että vaihdat koko kannen kerralla niin ei tarvitse venttiilejä säädellä uudelleen.

tarkoititko noilla raapaleilla noita laakeripintojen keskellä olevia jälkiä? ne ovat vaan voitelukanavan aiheuttamaa normaalia öljystä johtuvaa tummumista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikkoimp kirjoitti:sitten suosittelen että vaihdat koko kannen kerralla niin ei tarvitse venttiilejä säädellä uudelleen.

tarkoititko noilla raapaleilla noita laakeripintojen keskellä olevia jälkiä? ne ovat vaan voitelukanavan aiheuttamaa normaalia öljystä johtuvaa tummumista...
Aivan joo, säätöhommiinhan se vie väkisin. Jostain syystä ajattelin, että toi oli 16-tappinen kone...
Muuten tässä olen ihmetellyt, kuinka nää 8-tappiset pysyy niin hyvin säädöissään. Onkohan tosiaan niin, että venttiilit kuluvat samaa tahtia, kun tuokin venttiilikoneisto ja välys pysyy likimain samana. Olen vaan tässä ihmetellyt oman 900i:n konetta, kun venat ei naputa vaikka olen jo yli satatonnia ite ajanut tolla. Entinen auto oli tönärikoneella (legendaarinen Fiat 127). Siitähän sai vähän väliä säätää venttiilivälykset.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

hiphop kirjoitti: :oops: Kiitos kuvaus vinkistä. Kävin heti päivittää kuvat. Kyllä paremmaksi tuli. No sitten jos nostajat aiheuttavat ääntelyn niin vaihdan ne. Ääni on todella äänekäs vanhoilla, eikä se parane koneen lämmetessäkään.
Ole hyvä vaan. Hyviä tuli :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kyllä toi h-kone kyllä kiitettävästi ne välykset pitää kohdillaan, kun ne vaan on kerran kohdilleen laitettu... haha tuleepa väkisin mieleen kuuppa josta sain säätää venttiilit uusiksi kuukauden välein... siitä tuli nopeesti rutiinia.. haha kuskinpuolen pakoventtiilit kantaa, oli repliikki aina kun kuuppa kulki huonosti... haha
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Avoin ventiilikopan sedanista ja huomasin että kohdistin merkit ei saa kohalleen. 4 vuotta sitten edellinen omistaja tehnyt kansi rempan ja onkohan jokin mennyt pieleen? Otin kaksi kuvaa niin että nokka akselin merkki on kohallaan ja kuvassa on miten se silloin näyttä vauhtipyörän puolelta. Eikö se kuulu olla niin että kun nokka akselin merkki kohallaan niin vauhtipyörän 0 merkki kuuluu olla kohti sitä viivaa joka on kytkin kotelossa? Entä jos näin on niin miten tuon korjaan. Pitääkö ketju jotenkin saada sieltä alhaalta irrotettua ja siirrettävä yhden ratas hampaan?
Vastaa Viestiin