Seuraavanlaista programmia ilmennyt tonnarissa: kun konehuoneessa lämpötila nousee, kuolee käynti siihen paikkaan, aivan kuin avaimesta sammuttaisi. Aina lähtee hetken odottelun jälkeen käymään, hetki voi olla noin 5sek tai 15min odottelua, mutta aina on pienen viilentelypaussin jälkeen lähtenyt käymään. Esim. reilu 300km:n siirtymä meni viileässä vesisadekelissä ilman pätkäisyä, mutta heti kun joutui tuon siirtymän loppupäässä matelemaan n. 10min ruuhkassa kävelyvauhtia, sammahti pirssi siihen paikkaan. Auto ei käy mittarin mukaan liian kuumana, vesipumppu termari & nesteet on kaikki alle vuoden ikäisiä ja flektikin toimii OK.
Kolmea eri DI-kasettia kokeiltu, kaikilla sama juttu. Mittarivalot, mankka yms. pysyy päällä kun kone sammuu, eli virrat ei katoa mihinkään. Sammumisen jälkeen startti pyörittää ihan vinhasti, mutta ei ota tulta kun vasta hetken viilentelyn jälkeen (eli auton sähkönsaantipuoli on kunnossa --> ei maadoitus- tai virtalukon pohjan vika??).
Ajattelin vielä varmistaa, että kun käynti katkeaa, on todella kipinä
hukassa. Eli hommaan setin tulppia, kiinnitän ne varakasettiin maadoitusjohdot tulpissa valmiina, ja kun taas kerran tonttu sammahtaa, isken ton varakasetin tulppineen kiinni plugiin ja tutkailen, onko se kipinä tosiaan hukassa, mutta siltä se kyllä vaikuttaa, sen verran laakista tuo sammuu. Jos olis bensapuolen ongelma, luulis että varoittelisi / nykisi ennen sammumista?
Itse en moiseen käytökseen keksi mitään muuta syytä kun sen, että kampiakselin asentotunnistin alkaa lähettämään härösignaalia kuumetessaan, tai sitten itse DI/APC tai LH-jet bokseissa on lämpötilasta riippuvaa "pahuutta"? Muita ideoita, anyone?
Alkaa jo pikkuisen viiksettämään toi ruuhkista tai risteyksistä auton pois työntäminen tai motarin pientareella hätävilkkujen vilkuttaminen... Taitaa olla semmoinen "ominaisuus", että tuolla ei voi ajella kuin pilvisinä päivinä maantiellä, tai sitten odotella talven tuloa
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)