Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Laitoin eilen alle uudet, paljon puhutut taka-akselin puslat nro 4. (Länsiauto, 72€/pari) Aikaa meni koko hommaan 7 tuntia koti oloissa, ilman paineilmaa. Vanhat puslat oli ihan päreinä sisältä, jonka takia ne piti sahata halki että ne sai ulos. Asennukseen oli ihan ehdottoman hyvä Kent-Mooren holkkipuristin sarja. Laitoin samalla kolisevaan takapäähän kallistuksenvakaajan runkopuslat (Motonet: Vectra B, 4,5€/kpl).
No, kolina väheni mutta ei kokonaan poistunut. Seuraavaksi laitan iskarit ja H&R jousisarjan josko sitten paranisi. Mutta kyllä jo tässä vaiheessa takapäästä tuli selvästi jämäkämpi.
Ihan vaan kerroin, jos jotakuta kiinnostaa olla maksamatta tästä huvista 450€.
No, kolina väheni mutta ei kokonaan poistunut. Seuraavaksi laitan iskarit ja H&R jousisarjan josko sitten paranisi. Mutta kyllä jo tässä vaiheessa takapäästä tuli selvästi jämäkämpi.
Ihan vaan kerroin, jos jotakuta kiinnostaa olla maksamatta tästä huvista 450€.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Mitkä puslat vaihdoit näiden Speedpartsin kuvien mukaan ?
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_95.shtml
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_95.shtml
Vaihdoin tänään alle yhdelle puolelle powerflx? ei muista nyt mikä flex ne oli 95 €/pari/kotiin kuljetettuna procarservicestä.
Sain kulumaan yli 5 tuntia yhdelle puolelle ja hajotin yhden ulosvetäjän.
Tosi paskamaista saada ne sieltä, piti panna palasiksi että tuli ulos.
Ehkä olisi saannut ehjänä jos olisi tiennyt niiden rakenteen.
Ei auta puristaa vetäjällä puslan toista reunaa yhdellä puolella ja sama toisella puolella, siksi kai se kumi tuli keskeltä ulos .
Sitten kun viimein sain uuden paikoilleen niiin se PERKELEEN reikä tappissa oli liian pieni !! Voi video että suututti, pultti on n. 11,79 mm ja reikä 10,54 ja muutenkin se laatu reiässä on alarvoista. Ne näytti siltä kun amislaiset olisi porannut ne käsipelillä tylsällä poralla hirveet skraidut seinämissä. Pitää vähän antaa huomenna nootti PCS:lle. Ei kai se nyt kuulu olla sillain että pitää itse porata (käsipelilla 12mm pora) reikä tappiin!!!!
Sain kulumaan yli 5 tuntia yhdelle puolelle ja hajotin yhden ulosvetäjän.
Tosi paskamaista saada ne sieltä, piti panna palasiksi että tuli ulos.
Ehkä olisi saannut ehjänä jos olisi tiennyt niiden rakenteen.
Ei auta puristaa vetäjällä puslan toista reunaa yhdellä puolella ja sama toisella puolella, siksi kai se kumi tuli keskeltä ulos .
Sitten kun viimein sain uuden paikoilleen niiin se PERKELEEN reikä tappissa oli liian pieni !! Voi video että suututti, pultti on n. 11,79 mm ja reikä 10,54 ja muutenkin se laatu reiässä on alarvoista. Ne näytti siltä kun amislaiset olisi porannut ne käsipelillä tylsällä poralla hirveet skraidut seinämissä. Pitää vähän antaa huomenna nootti PCS:lle. Ei kai se nyt kuulu olla sillain että pitää itse porata (käsipelilla 12mm pora) reikä tappiin!!!!
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Kävin tänään katsastamassa auton, tulos: hylätty !!
Ne hylkäsi auton koska taka ylä- ja alatukivarren nivelissä (pusslat,pallonivelet) oli liikaa välystä.
Ne on ne pusslat jotka on kiinni pitkittäistukivarren päässä (pyörän kohdalla 2/puoli).
Kun ostin ne osat ne sanoi liikkeesä että näitä on mennyt paljon saab ja opelissa, ja katos perhana oli ihan oikeassa.
Ehdin vain vaihtaa yhden ison pusslan ennekuin menin katsastamaan, koska oletin että ei pitäisi olla mitään ongelmia että menisi läpi..
Lisäksi tuli sanomista villkuista, ne on kuulema liian valkoiset. Pitää nyt vaihtaa toimivat polttimot uusin jotka on vähän enemmän keltaisia.
Hu, Hu koko ajan saa korjata sitä autoa
Ne hylkäsi auton koska taka ylä- ja alatukivarren nivelissä (pusslat,pallonivelet) oli liikaa välystä.
Ne on ne pusslat jotka on kiinni pitkittäistukivarren päässä (pyörän kohdalla 2/puoli).
Kun ostin ne osat ne sanoi liikkeesä että näitä on mennyt paljon saab ja opelissa, ja katos perhana oli ihan oikeassa.
Ehdin vain vaihtaa yhden ison pusslan ennekuin menin katsastamaan, koska oletin että ei pitäisi olla mitään ongelmia että menisi läpi..
Lisäksi tuli sanomista villkuista, ne on kuulema liian valkoiset. Pitää nyt vaihtaa toimivat polttimot uusin jotka on vähän enemmän keltaisia.
Hu, Hu koko ajan saa korjata sitä autoa
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Mulla vaihdettiin noi samat ja huollossa kyllä sanottiin, että ei nämä ole kyllä mitenkään yleensä normaalisti kuluva osa (autolla ajettu n. 60000 km). Toisin kuin ne etupään kallistuksenvakaajien pystytangot, jotka myös vaihdettiin "kolinan poistamiseksi"...Sabaman kirjoitti:Alemmasta kuvasta toi kolmonen.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
alan epäilemään että ne on yleisesti hajoavia osia.
siili69 kirjoittaa "kilpiä odottellessa":
Eipä tullut leimaa puslien takia; molemmat puolet löysät. Kuukausi on aikaa korjata. Taisivat olla just ne samat jotka Sabaman oli vaihtanut itse.
Mutta pääsinpä kuitenkin tien päälle ja oli mukavaa... pirteä peli. Ja töissä riitti porukkaa ihmettelemässä
En usko että ne saa katottua niitä isoja puslia katsastuksessa ?
Ne pienet on helppo tarkistaa, heiluttaa vaan pyörää ylä ja alareunasta.
Ehkä näiden puslien huono kunto rikkoo ne isot?
siili69 kirjoittaa "kilpiä odottellessa":
Eipä tullut leimaa puslien takia; molemmat puolet löysät. Kuukausi on aikaa korjata. Taisivat olla just ne samat jotka Sabaman oli vaihtanut itse.
Mutta pääsinpä kuitenkin tien päälle ja oli mukavaa... pirteä peli. Ja töissä riitti porukkaa ihmettelemässä
En usko että ne saa katottua niitä isoja puslia katsastuksessa ?
Ne pienet on helppo tarkistaa, heiluttaa vaan pyörää ylä ja alareunasta.
Ehkä näiden puslien huono kunto rikkoo ne isot?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Kyllä ainakin mun Aerossa pystyi katsastuksessa toteamaan lähellä pyörän etureunaa olevan puslan väljyyden. Katsastusmiesti otti pyörästä kiinni vaakasuunnassa ja ravisti. Sitten autossa jossa on väljää, asian pystyy toteamaan koejaossa ja muutenkin heiluttelemalla autoa.nef kirjoitti:alan epäilemään että ne on yleisesti hajoavia osia.
siili69 kirjoittaa "kilpiä odottellessa":
Eipä tullut leimaa puslien takia; molemmat puolet löysät. Kuukausi on aikaa korjata. Taisivat olla just ne samat jotka Sabaman oli vaihtanut itse.
Mutta pääsinpä kuitenkin tien päälle ja oli mukavaa... pirteä peli. Ja töissä riitti porukkaa ihmettelemässä
En usko että ne saa katottua niitä isoja puslia katsastuksessa ?
Ne pienet on helppo tarkistaa, heiluttaa vaan pyörää ylä ja alareunasta.
Ehkä näiden puslien huono kunto rikkoo ne isot?
t. AEROFAN
Mulla oli auto viime perjantai laakkosella konalassa ja taas ensi perjantaina.
Niillä meni aikasuunnittelu pieleen ja eivät saaneet kerralla kuntoon autoa.(perhana sentään)
Sai vaan sen ison vaihdettua, vähän parani auto mutta ei paljon.
Mulla vaihdetaan yksi iso pusla ( osien hinnat 95 € PCS) ja neljä kappaletta kuulaniveltä/puslaa (osat 130 €/saab lohja) hinnat laakkosella : asennus ja nelipyörä suuntaus n. 400 €
Niillä meni aikasuunnittelu pieleen ja eivät saaneet kerralla kuntoon autoa.(perhana sentään)
Sai vaan sen ison vaihdettua, vähän parani auto mutta ei paljon.
Mulla vaihdetaan yksi iso pusla ( osien hinnat 95 € PCS) ja neljä kappaletta kuulaniveltä/puslaa (osat 130 €/saab lohja) hinnat laakkosella : asennus ja nelipyörä suuntaus n. 400 €
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Kävin tänään Länsiauto Olarissa auton kanssa ja ne kuuli tuota narinaa ja antoi mulle kustannusarvion... 250€ (työ + osat) Kestää suurinpiirtein 2 tuntia ne sanoi. Mitä siihen 450€ kuuluu?
mulla sanoi olarissa 320 eukkaa molemmat puolet neljä niveltä työ ja osat
no tänään narinat loppu jyväskylän reissulla ja jäi vielä 100 pelimerkkejä vaikka pensiini on kallista ja en ihan säästöajoa ajellu
pro-carservicestä jäi hyvä hyvä palvelu yms. mieleen ja veikkaan että asiakas suhde saa tulevaisuudessa jatkoa
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Taitaa olla eri paikoissa hinta ja aika suhteellisia käsitteitä.
Mulla ei ne 4 kuula niveltä ollu väljiä, mutta niistä alkoi kuulumaan kivaa narinaa kun esim. istahti autoon. (En ole mikään läski)!
Syy mahdollisesti innokas painepesurin käyttö.
No, tein niin radikaalin vedon, että piikitin injektio ruiskulla 5 ml HHS 2000 vaseliiniä joka niveleeseen, molemmin puolin suojakumin läpi. Eipä ole enää narissu ja aikaakin on "tosi kuuma kesä" jo kulunut. Toimii!
PS: Onko kukaan käyttänyt autoonsa Olarin Vianorissa 3D nelipyörä suuntauksessa??? Tuliko hyvä? Oma aika olis PE.
Mulla ei ne 4 kuula niveltä ollu väljiä, mutta niistä alkoi kuulumaan kivaa narinaa kun esim. istahti autoon. (En ole mikään läski)!
Syy mahdollisesti innokas painepesurin käyttö.
No, tein niin radikaalin vedon, että piikitin injektio ruiskulla 5 ml HHS 2000 vaseliiniä joka niveleeseen, molemmin puolin suojakumin läpi. Eipä ole enää narissu ja aikaakin on "tosi kuuma kesä" jo kulunut. Toimii!
PS: Onko kukaan käyttänyt autoonsa Olarin Vianorissa 3D nelipyörä suuntauksessa??? Tuliko hyvä? Oma aika olis PE.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business