Tosin kyllä usein on sitten näkynyt valoshowta / keskaria, kun ei se TDI olekaan kulkenut. On se ihme, jolleivat ymmärrä ettei ne ole nopeita
Aero vs typer
Tosin kannattaa aina muistaa, että ei ne oikeasti aina luule pärjäävänsä, vaan ihan uteliaisuuttaan provosoivat. Kyllä mäkin aina yritän saada AMG / M divisioonan tykkejä lähettämään, koska on se vain hienon näköistä, kun auto oikeasti KIIHTYY.
Tosin kyllä usein on sitten näkynyt valoshowta / keskaria, kun ei se TDI olekaan kulkenut. On se ihme, jolleivat ymmärrä ettei ne ole nopeita
Tosin kyllä usein on sitten näkynyt valoshowta / keskaria, kun ei se TDI olekaan kulkenut. On se ihme, jolleivat ymmärrä ettei ne ole nopeita
STCF #3
pete2410 kirjoitti:Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa![]()
Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...
Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan.![]()
Sinä yönä nukuin hyvin
Ja just näitä Aeroja ja T5:sia on hauska "opettaa" mopolla kun on isommalla tiellä liikkeellä
Usein ovat takarenkaassa nämä em. sankarit kiinni ja riittää että kääntää kahvaa nopeasti jätten tosi ison välin ja niin sitten mennään hetken päästä niska punaisena ohi täysillä. Näitä haastajia löytyy myös Audi&Bemari kuskeista.
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyl välil ihmettelee tyyppejä, ketkä lähtee autolla haastamaan pyörää.venudi kirjoitti: Ja just näitä Aeroja ja T5:sia on hauska "opettaa" mopolla kun on isommalla tiellä liikkeellä![]()
Usein ovat takarenkaassa nämä em. sankarit kiinni ja riittää että kääntää kahvaa nopeasti jätten tosi ison välin ja niin sitten mennään hetken päästä niska punaisena ohi täysillä. Näitä haastajia löytyy myös Audi&Bemari kuskeista.
Vaikka toisaalta yhtä suurta lapsellisuutta on pyöräilijöiltä iänikuisesti jauhaa et jäipä sekin ja sekin auto... Kummatkin niin omanlaisiansa, auto ja pyörä siis. Ei esimerkiksi kahta sanaa siitä, kummalla lähtisin ajelemaan kelillä, joka etelä-suomessa on ollut päällä neljä päivää
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kieltämättä hauskaa vertailla miten itseen suhtaudutaan eri tavalla riipuen siitä millä on liikkeellä. Kun ajelee vakio 9000:lla, saa mennä ihan rauhassa eikä kenelläkään näytä olevan kilpailuviettiä. Kaikki kattelee että siinä se isi köröttelee maitokauppaan.
Sitten kun on aero alla niin jo on vierellä kuikuilijoita että onko se muka aero (logoja ei minun aerossa ole) ja välillä prvosoidaan ihan tahallaan että näytäs nyt miten se lähtee. En näytä ja kun ei aeronkaan suorituskyky ole tietenkään mitään pyörään verrattuna niin miksi viitsisi
Sitten kun pyörällä ajelee niin ihan rauhassa saa mennä. Välillä joku bmw tulee roikkumaan takapyörään kiinni kusipäisyyksissään, mutta eipä sitä siellä näy enää 3 sekunnin päästä kun vääntää kahvasta.
Moottoripyöräilijöiden välillä tuota kilpailuviettiä maanteillä onneksi harvemmin näkee. Kaikki tietänevät että omat ja olosuhteiden asettamat rajat tulee kuitenkin niin paljon nopeammin vastaan kuin pyörän rajat että ei kannata leikkiä liikoja.
Sitten kun on aero alla niin jo on vierellä kuikuilijoita että onko se muka aero (logoja ei minun aerossa ole) ja välillä prvosoidaan ihan tahallaan että näytäs nyt miten se lähtee. En näytä ja kun ei aeronkaan suorituskyky ole tietenkään mitään pyörään verrattuna niin miksi viitsisi
Sitten kun pyörällä ajelee niin ihan rauhassa saa mennä. Välillä joku bmw tulee roikkumaan takapyörään kiinni kusipäisyyksissään, mutta eipä sitä siellä näy enää 3 sekunnin päästä kun vääntää kahvasta.
Moottoripyöräilijöiden välillä tuota kilpailuviettiä maanteillä onneksi harvemmin näkee. Kaikki tietänevät että omat ja olosuhteiden asettamat rajat tulee kuitenkin niin paljon nopeammin vastaan kuin pyörän rajat että ei kannata leikkiä liikoja.
9000CS 2,3
Puhut asiaa !
Samoja kokemuksia myös minulla kun työmatkaa (sama reitti & vauhti) tulee ajeltua välillä Puntolla, 9-5:lla ja Veturilla (käännös ei-mopomiehille: Honda VTR1000F)
Jokatapauksessa yhtä lapsellista/järjetöntä/vaarallista kaikenlainen liikenteessä pelleily ja vedättely sekä kotiloilla että pyörillä
Hauska huomata että löytyy muitakin "jakautuneita persoonoja" akselilla 9-5 ja pyörä

Samoja kokemuksia myös minulla kun työmatkaa (sama reitti & vauhti) tulee ajeltua välillä Puntolla, 9-5:lla ja Veturilla (käännös ei-mopomiehille: Honda VTR1000F)
Jokatapauksessa yhtä lapsellista/järjetöntä/vaarallista kaikenlainen liikenteessä pelleily ja vedättely sekä kotiloilla että pyörillä
Hauska huomata että löytyy muitakin "jakautuneita persoonoja" akselilla 9-5 ja pyörä
Automaatti AeroWagonilla kun ei tarvitse liikennevaloista lähteä edes kaasu pohjassa, niin yleensä muut seisovat vielä valoissa, kun itse on 100 metrin päässä
Sitten sieltä joku päreensä polttanut tulee tuhatta ja sataa, mutta itse annan periksi kun rajoitusnopeus +10 kmh on saavutettu. Ei ole mitään tarvetta tai järkeä kisata yleisillä teillä liikenteen seassa. Ohituksissa maantiellä nopeus joskus tuppaa tosin karkaamaan hieman...
Eski
Eski
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Elävästi muistuu mieleen, kun sain keski-ikäisen naisihmisen ohjastamalta 106 Peugeotilta "pataan" 2.3T tonnarilla. Oli hivenen kosteahko keli (=kaatosade), ja Kehältä lentokentälle menevän tien valoissa oltiin vierekkäin. Tonnari jäi paikoilleen sutimaan ja Pökötti näytti perävaloja ja "häipyi horisonttiin", kun erehdyin painamaan pedaalia liikaa ja nostamaan kytkimen liian äkäiseenEski kirjoitti:Automaatti AeroWagonilla kun ei tarvitse liikennevaloista lähteä edes kaasu pohjassa, niin yleensä muut seisovat vielä valoissa, kun itse on 100 metrin päässä![]()
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
En ole ihmeemmin tutustunu pyöriin, mutta kaverin -89 750 kawa on aika onneton..eikä tuo parin päivän takainen uudempikaan kawa vakuuttanut kulullaan. Tonnarista ei ole tullut mitattua suorituskykyä, mutta pitäs se 100-200kmh väli mennä alta 10s. Toisen kaverin -02 1000cc gixxeri meni kyllä omia menojaanSpeedou kirjoitti:0-200 600cc sportit menee alle 10s parhaillaan, että nopea tonnikala sulla...kun laskee, että niillä menee 100-200 aikaa n. 7s.
Foxbody turbo
Noh, on eriasia toki, että onko kyseessä uusi ninja vai joku kawan basic malli. Jos tonnaris repii tuon matkan alle 10s, niin nopea tonnarilla sulla, paljos on tehoja dynoteltu
Mutta tosiaan noita vajaakuutioisia pärriä on todella monenlaisia, siksi mainitsinkin, että 600cc sportit menee kyllä aika menojaan vielä noissa vauhdeissa. Huiputkin kirjataan 26 tai peräti 27 alkaviksi...
Mutta tosiaan noita vajaakuutioisia pärriä on todella monenlaisia, siksi mainitsinkin, että 600cc sportit menee kyllä aika menojaan vielä noissa vauhdeissa. Huiputkin kirjataan 26 tai peräti 27 alkaviksi...
STCF #3
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Monestihan nämä 6oocc sportti/katu pyörät ovat suorituskyvyltään ihan tonnisten "isoveljiensä" luokkaa, mitä tulee kiihtyvyyteen (ja rataominaisuuksissa keveytensä/ketteryytensä ansiosta kai nopeampiakin). isojen koneiden edut tulee sitten kun aletaan taistella ilmanvastusta vastaan ja aletaan lähestyä huippunopeuksia (jos jossakin sellaiseen tilanteeseen edes joutuu).
Minä noista paljoo tiedä..luonnon tuoksuista nautiskeleva matkamuutturisti..
Se etu mp harrastuksesta kuitenkin on autoilussa että eipä jaksa rääkätä aeroakaan kun ei siinä muuta tapahdu kuin bensaa palaa turhaan ja nivelet ja kalliit renkaat kuluu. Kaksi kertaa olen kai täysillä kiihdyttänyt sen vuoden aikana minkä tuo on ollut.
Aero on miniusta niinkuin tuolla aiemminkin mainittiin, nautinnollinen matkantekoväline ja parhaimmillaan tosiaan ohituksissa jotka on niin helppoja että vetää hymyn suupieliin.
Minä noista paljoo tiedä..luonnon tuoksuista nautiskeleva matkamuutturisti..
Se etu mp harrastuksesta kuitenkin on autoilussa että eipä jaksa rääkätä aeroakaan kun ei siinä muuta tapahdu kuin bensaa palaa turhaan ja nivelet ja kalliit renkaat kuluu. Kaksi kertaa olen kai täysillä kiihdyttänyt sen vuoden aikana minkä tuo on ollut.
Aero on miniusta niinkuin tuolla aiemminkin mainittiin, nautinnollinen matkantekoväline ja parhaimmillaan tosiaan ohituksissa jotka on niin helppoja että vetää hymyn suupieliin.
9000CS 2,3
Ja älkää aliarvioiko noita tupla W tuoteita.
Just kokeilinko vai en, niin painu tuollainen suomen kilvissä ollut Phaeton ohi Lahen motarilla (aikas hiitaasti kylläkin)
kiihdytyksessä 50-150km/h.
Itellä pädi piirsi 100% load valuee ja ahdot 219-221kpa ja läppä ton 88% auki jonka enempää se ei ton älykoneen mukaan aukeekaan..
No tais olla tollainen V12 versio ja ajella pintakaasulla.
(tai oiskohan ollut diiseli) 
Just kokeilinko vai en, niin painu tuollainen suomen kilvissä ollut Phaeton ohi Lahen motarilla (aikas hiitaasti kylläkin)
Itellä pädi piirsi 100% load valuee ja ahdot 219-221kpa ja läppä ton 88% auki jonka enempää se ei ton älykoneen mukaan aukeekaan..
No tais olla tollainen V12 versio ja ajella pintakaasulla.