Rohinaa koneesta...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lordofgreed
"Hirsch"

Rohinaa koneesta...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tuolla isäukon 9t:llä (edelleen se -97 2,0t jub, ajettu 107tkm) ajellessa huomasin koneesta outoja ääniä. Kun lisää kaasua reilusti, noin 2000rpm kohdalla kuuluu ihmeellistä rohinaa koneesta, etenkin 3.vaihteella tuon kuulee selvästi. Ideoita...?
hma
"Aero"

Re: Rohinaa koneesta...

Viesti Kirjoittaja hma »

lordofgreed kirjoitti:Tuolla isäukon 9t:llä (edelleen se -97 2,0t jub, ajettu 107tkm) ajellessa huomasin koneesta outoja ääniä. Kun lisää kaasua reilusti, noin 2000rpm kohdalla kuuluu ihmeellistä rohinaa koneesta, etenkin 3.vaihteella tuon kuulee selvästi. Ideoita...?
Samanlaiset kokemukset. Kuuluu matalilta kierroksilta (1k - 2k) lähdettäessä isosti kaasua painamalla. Etenkin kolmosella.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hmm :?: Mulla ei kyllä kuulu muuta ihmeellistä, kuin tuo normaali venttiilien rällätys käynnistämisen jälkeen. Käy ihan hiljaa kaikilla kierroksilla jo parin minuutin kuluttua. Ja ajettu karvan alle 300t.
(lisäys on tosin tomaatti).
Viimeksi muokannut Kurko, Su Elo 07, 2005 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lordofgreed
"Hirsch"

Re: Rohinaa koneesta...

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

hma kirjoitti:
Samanlaiset kokemukset. Kuuluu matalilta kierroksilta (1k - 2k) lähdettäessä isosti kaasua painamalla. Etenkin kolmosella.
Täsmälleen samanlainen kuin minullakin...
jap1
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Mulla piti jokseenkin samanlaista ääntä mutta oli semmosta rohinan ja helinän sekotusta ja syy oli ahtimessa,laakerointi menny väljäksi.Vian huomasi varsinkin isommalla vaihteella ajettaessa kun kierrokset oli 2000 korvilla ja siitä kun rupesi veättämään niin johan oli sen saa.....moinen rohina ja helinä.Tiedä häntä...oma tonttu on tosin -85 vuoden kaunotar.
Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

mulla kans samanlaista ääntä pitää ja syynä taitaapi olla toi ahdin...ainakin väljää oli aika reippaasti! Kohtapa sen tietää oliko vika siinä kuhan uuden föönin saa tilalle! :twisted:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Saattaa olla by-pass-venttiili. Mulla piti rohinaa kiihdyttäessä, eikä ahtopaineet nousseet punaiselle. Eilen vaihdoin venan.Vajaa 40 euroa Motonetissä Bosch -merkkisestä. Ei rohise enää ja kulkee taas.
hma
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hma »

jap1 kirjoitti:Mulla piti jokseenkin samanlaista ääntä mutta oli semmosta rohinan ja helinän sekotusta ja syy oli ahtimessa,laakerointi menny väljäksi.Vian huomasi varsinkin isommalla vaihteella ajettaessa kun kierrokset oli 2000 korvilla ja siitä kun rupesi veättämään niin johan oli sen saa.....moinen rohina ja helinä.Tiedä häntä...oma tonttu on tosin -85 vuoden kaunotar.
Ääni ei ole varsinaisesti helinää tai "rohinaa", vaan enemmänkin sellaista rohinamaista räpätystä tahi pörinää.. niinkuin lapset pärryyttää huulillaan auton ääntä :D Noh, Riku saa kuunnella.

Mahtavia aina nämä äänikuvailut internetin yli...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AnttiR kirjoitti:Saattaa olla by-pass-venttiili. Mulla piti rohinaa kiihdyttäessä, eikä ahtopaineet nousseet punaiselle. Eilen vaihdoin venan.Vajaa 40 euroa Motonetissä Bosch -merkkisestä. Ei rohise enää ja kulkee taas.
Ai että kun olisit tämän kerran eksynyt merkkiliikkeeseen :( Olisit meinaan saanut saman osan n. 25€ Saabilta...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin