Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja kuinkas paksu toi 9-3 kuuleri on. Mä kun kysyin tota niin se tuputti jotain 75mm joka on aikas ahdas laittaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Kunnon intercoolereita Saabiin!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jupe kirjoitti:
Kyllä AM-Worksin kenno mahtuu saabin keulalle ihan hyvin.
Minulla on 9-3 Aeron keulalla AM-Worksin cooleri ja hyvin pelittää..
Käykää katsomassa AM-Worksin:n sivuilta kuva 9-3 Aeron coolerista.
http://www.amworks.com/gallery/fin/intercoolers2.htm
Virtaus on myös kohdallaan coolerissa jos vertaa vakio cooleriin.
Ahdot nousee nyt todella nopeasti, sekä cooleri on työn laadultaan
erinomainen. Ja mikä tärkeintä ahtoilman lämpötilat tippuivat todella
paljon.
Tästäkö kyse?
Kuva

Mitä tolle tuli hintaa ja joutuiko muokkaamaan keulaa?
Osaatko kertoa mittoja.
#1730
500whp.net member
Jupe
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 16:38
Paikkakunta: Lpr

Re: Kunnon intercoolereita Saabiin!

Viesti Kirjoittaja Jupe »

Vigge kirjoitti:
Jupe kirjoitti:
Kyllä AM-Worksin kenno mahtuu saabin keulalle ihan hyvin.
Minulla on 9-3 Aeron keulalla AM-Worksin cooleri ja hyvin pelittää..
Käykää katsomassa AM-Worksin:n sivuilta kuva 9-3 Aeron coolerista.
http://www.amworks.com/gallery/fin/intercoolers2.htm
Virtaus on myös kohdallaan coolerissa jos vertaa vakio cooleriin.
Ahdot nousee nyt todella nopeasti, sekä cooleri on työn laadultaan
erinomainen. Ja mikä tärkeintä ahtoilman lämpötilat tippuivat todella
paljon.
Tästäkö kyse?
Kuva

Mitä tolle tuli hintaa ja joutuiko muokkaamaan keulaa?
Osaatko kertoa mittoja.
Juuri tuosta kennosta on kyse.
Ainoastaan äänimerkin joutui siirtämään eri kohtaan, muita
muutoksia ei keulaan tarvitse tehdä.
Kennon paksuus on noin 75mm, muita mittoja en juuri nyt muista.
Kannattaa kysyä mitoitusta ja hinta tietoja suoraan AM-Worksista.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Kunnon intercoolereita Saabiin!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jupe kirjoitti:

Juuri tuosta kennosta on kyse.
Ainoastaan äänimerkin joutui siirtämään eri kohtaan, muita
muutoksia ei keulaan tarvitse tehdä.
Kennon paksuus on noin 75mm, muita mittoja en juuri nyt muista.
Kannattaa kysyä mitoitusta ja hinta tietoja suoraan AM-Worksista.
Entäs se hinta? Siis avaimet käteen.
#1730
500whp.net member
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Sivut poistettu
Viimeksi muokannut badfear, Ti Tammi 20, 2004 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mimmi kirjoitti:Ei näy mitään coolereita badfearilla. :cry:
En muista estääkö toi geocities vai mikä lie suorahaun.
Jos ei näy niin mene tonne
http://www.geocities.com/badfear1978/
Kerran kun käyt niin sitten näkyy...
#1730
500whp.net member
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

viesti poistettu
Viimeksi muokannut badfear, Ti Tammi 20, 2004 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mimmi kirjoitti:Ja vastaus:
Sorry, this site is temporarily unavailable!
Taitaa olla niin että liikenne on rajoitettu, eli XXX-määrä käyntejä XXX-ajassa...persiistä koko systeemi :evil:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Amworks vs. muu maailma :)

Viesti Kirjoittaja johniemi »

AM-Worksilta tulee mulle huomenna puhelu jossa keskustelemme tarkemmin tuosta kimppatilauksesta. AM-Works on tosissaan ilmastoitujen tonnareiden osalta poissuljettu paja, jos ilmastoiniin haluaa pitää koska kennoston minimipaksuus on 76mm.

Mutta, ja tässä onkin iso mutta; AM-Worksia pidetään yleisesti ainakin meikäläisen kuuleman mukaan suomen parhaana IC-pajana. Ainakin og satkumiehet ja ilmeisesti 9-3 omistajat hyötyisivät AM-Worksin palveluista, mutta kuten sanoin, ilmastoituun tonnariin ei 76mm paksuinen kenno käy.

Joten, taas mennään asioiden edelle, mutta mitäs nyt tehdään jos porukka "jakautuu"? Eli osa tahtoo AM-Worksin coolerin ja osa jonkun muun puljun?

Puhelimessa viime viikolla AM-Worksin tyyppi vaikutti todella hyvältä asiakaspalvelijalta ja hänellä oli aikaa vastailla tyhmiinkin kysymyksiin. Itse ainakin suosisin mielelläni AM-worksia jos hinta sattuu samalle tasolle muiden kanssa.

Mutta mitä nyt tapahtuukaan niin hoidan tän homman loppuun siten että jokainen cooleria haluava tulee saamaan halvalla coolerin jostain, oli autona sitten tonnari, 9-3 tai og900. Mut lähinnä vaan halusin jo varoittaa että tilaus saattaa jakautua kahteen eri puljuun mut se ei käytännössä hintaa hirveästi muuta.

-John
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kysy hinnat ja laita ne sitten tänne. Siitä se keskustelu sitten alkaa.

Palatakseni vielä tohon 9-3 kennoon niin menikö toi sisään heittämällä vai joutuiko kovastikkin siirtelee tavaroita?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No eihän siinä mitään jos porukka jakautuu.Hintahan ei varmaankaan muutu juurikaan.Ainoa kysymysmerkkihän tässä on nyt se että mistä putkien paikat valmistajalle. :roll: Jos kukaan ei mene koekaniiniksi ja eikös se maksanutkin enemmän?? :? Onhan meitä ilmatoidun tonnarin omistajia ja niihin coolerin haluavia tässä jokunen mukana.Mut miten tästä eteenpäin?? :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Kysy hinnat ja laita ne sitten tänne. Siitä se keskustelu sitten alkaa.

Palatakseni vielä tohon 9-3 kennoon niin menikö toi sisään heittämällä vai joutuiko kovastikkin siirtelee tavaroita?
Käykää mittaamassa, paljonko 9-3:ssa on tilaa. Jos sinne laittaa syvemmän kuin 62 mm:n coolerin, niin sitten pitää olla muodoltaan korkea, eikä pitkähkö, kuten toi Kylarjonsonin cooleri on.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon se, miten cooleri kiinnitetään paikalleen. Monesti jengi vain haluaa autoonsa mahdollisimman ison coolerin, mutta täytyisi myös ottaa selvää siitä, mikä olisi parhain (ja helpoin) kiinnitystapa. Mun autossa oleva Kylarjonsonin IC käy suoraan NG900/OG9-3:n coolerin vakiokiinnityspisteisiin. Helppo homma asennuksen kannalta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunnon intercoolereita Saabiin!

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
Jupe kirjoitti:

Juuri tuosta kennosta on kyse.
Ainoastaan äänimerkin joutui siirtämään eri kohtaan, muita
muutoksia ei keulaan tarvitse tehdä.
Kennon paksuus on noin 75mm, muita mittoja en juuri nyt muista.
Kannattaa kysyä mitoitusta ja hinta tietoja suoraan AM-Worksista.
Entäs se hinta? Siis avaimet käteen.
Mä kysyin pari kolme vuotta sitten omaan kiesiin tuolta ISOA cooleria avaimetkäteen periaatteella ja hinta-arvio oli noin 6000 silloista mummoa. Itse coolerista ei sen ihmeempää ollut vaan työ ja putket/letkut teki paketille hintaa. Mitoistakin oli puhetta mutta en muista enää kokoa, iso se oli. Olivat penkittäneet kyseisen saabin johon samanlainen oli tehty ja oli saanu aika maukkaita tehonlisäyksiä. Varmaan on siellä vielä muistissa jos utelee eikä ollu mitään myyntipuhetta...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Hieman myöhässä heräsin tähän tilaukseen. Voisin siis vielä liittyä joukkoon mikäli mukaan ehtii? Sopiiko NG900:seen sama cooleri kuin 9-3 Viggeniin ja aeroon?

Pistin juuri eilen Maptunille tiedustelut Stage 1:sen päivittämisestä Stage 3:seen. Samalla tuli juttua IC:n päivittämisestä ja Stage 3:seen kuuluva Sport katti vaihdetaan suosiolla Race kattiin joka Fredrikin mukaan toimii paremmin Stage 3:sen kanssa. Eipä tarvitse turbon hajotessa stage 4:seen siirtyessä enää kattia vaihtaa..
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

AM-WORKS

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Tässä vihdoinkin AM-Worksin vastaus ("vihdoinkin" siksi että en ehtinyt sitä laittaa aikaisemmin, tarjous oli tullut maileihin mutta en vaan kerinnyt laittaa sitä heti tänne)

----

Aluksi hieman selityksiä :
Paineputkisto=alumiiniputket,silikoniletkut,rosterilemmarit
core =jäähdyskennoston mitat ilman säiliöitä

Coolereita on tarjottu neljää eri kokoa:
AMW n.350-400hp
AMWs 400 + hp
RACE NIIN ISO KUIN MAHTUU millilleen
AMW50 50 mm kenno 61 mm päätylevy,iso pilli ja virtaa hyvin
Tarjous

> Saab 900:
> Saab 900S -90
> 900 S-90
> 900s -90
> 900 -92 aero, pelkkä cooleri
Tämä malli on kennon osalta helpoin, mutta paineputkisto on todella työläs.
AMW:llä on oma alumiinisten paineputkistojen taivutus kone ja irtokäyrien
valmistus !!!!!!Taivutetut putkistot ilman hitsauksia!!!

Coolerit
AMW 350e core 75x310x370
AMW s 428 e 75x310x 500
RACE 525e 75x420x520
Paineputkisto 250e
Asennus 210e


> Saab 9000:
> 9000T16 -87
> 9000T 1987
> 9000 CDE 2.3T -96
> 9000 -87 cc
> 9000 -96 CSE
> 9000 aero -95
> 9000 CSE 2,3t -95
Tätä en ole asentanut, mutta asiakkaiden mitoista olen tehnyt .Ilman
ilmastointia siihen
mahtunee todella julma kenno.
Coolerit
RACE 420e 75x310x720-748 !!!
AMW50 490 e 61x310x720
EI PAINEPUTKIA TARVITSE ...ilmastoitu malli ? ehkä 50-100e?
Asennus 160e


> Saab 9-3:
> 9-3 viggen
> 9-3 aero

Tein kyseiseen autoon coolerin ennen joulua,mutta en tehnyt siitä mitään
muistiinpanoja tai jigejä.Suht ok homma.

AMW 350e 75x310x370
RACE 428e 75x350xmaximi mikä mahtuu kuivaajan viereen.
Paineputki 50e
Asennus 180e

Optiot :

Lisäruiskun pesä ja fuel rail + letku 70e
Tehonmittaus asennus autoihin ennen ja jälkeen (2 vetoa) 80e
Lisäruisku ohjain joka on helppo säätää !!!RPM/kuorma/määrä 3D 390e
Suuttimet 100-135e kpl

----

Elikkä tällaista. Paineputkisto tulee kalliimmaksi kuin joistain muista paikoista mutta kuten AM-Worksilta sanottiinkin, niissä ei ole hitsaussaumoja. Ja kukaan tuskin kieltää ostamasta heiltä pelkkää kennoa, ja tekemästä putkia itse jos tuo hinta haittaa.

Eli avatakseni keskustelun, itse ainakin kävisin mielelläni AM-Worksilta. Mitä mieltä muut ovat? Näyttäisi myös olevan hieman kapeampaa kennoa tonnareihin.

Mut mun valinta vois olla AM-Works jos muukin porukka lähtee mukaan.
Vastaa Viestiin