Yhä ihmeellisyyksiä 9000 bensapumpusta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Haikara
"Hirsch"

Yhä ihmeellisyyksiä 9000 bensapumpusta?

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Jep. Tontun kulkemisen loppumisen syy oli bensapumppu. Ihmetystä herättää, että "ämpärissä oli vain YKSI bosch pumppu :?:
Olen ymmärtänyt, jotta Bosch on kaksipumppujärjestelmä ja Walbro yhdellä pumpulla... 8O (Mihinkäs mun toinen bosch on hävinnyt? Pudonnut tankkiin, ei vaiskaan... )

Olisiko Walbron pumpun tilalle vaihdettu jossain vaiheessa boschin vastaava, tiedä häntä. Onko muuten mahdollista?
Bosch pumpun kyljessä seuraava Item 0 580 464 047'

Auto siis 9000 CS 2,0 vapari -92
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No juu, eipä tuohon ole hirveästi minulla lisättävää, mutta lätistään nyt jotain ihan tavan vuoksi :)

Eli myös mun tontusta (siis -92 CS 2.3T) löytyi "ämpäristä" Boschin pumppu, ja veikkauksena on, että olisi ollut alkuperäinen. Koska hölmöyksissäni halusin nimenomaan samanlaisen (siis samalla nrolla varustetun) tilalle, ei jäänyt vaihtoehtoa kun tilata Bosch-edustajalta (Autosähkö Nykänen Tattarisuolla). Hinta oli melko suolainen, muistaakseni jotain 300€, siis pelkkä pumppu 8O

Tarkoitukseni oli käydä tuo lauennut pumppu kädessä Motonetissä ja vertailla tuota Boschilaista "hiukan" edullisempaan Walbroon, eli olisivatko sen verta samankokoisia, että olisivat vaihtokelpoisia keskenään samaan "ämpäriin". Vaan enpä vielä tähän päivään mennessä ole saanut aikaiseksi, pumpun vaihdosta kun ei ole kun öbaut vuosi vasta vierähtänyt :roll:
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Nyt pelaa taas. :D

Bosch pumppu maksoi motonetissa 164 EUR ja oli alkuperäinen Bosch osa. Asennus 10 min. "ämpäriin ja 15min autoon.

Vanha pumppu oli imaissut jotain tiivistemateriaalia sisäänsä ja oli jumissa.

EDIT :!:
Jälkeenpäin muistin, että pumpun menoaukossa ei ole mitään suodatinta. Ämpärin pohjalla oli kaikenlaista roskaa, joka varmasti menee pumpun sisään lyhentäen käyttöikää, tai jopa jumittaen pumpun kerrasta, kuten minulla kävi.

Onko kukaan tehnyt pumppuun minkäänlaista suodatinpatenttia :?: :idea:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Vastaa Viestiin