Edellisellä meni noin 0,5 miljoonaa (myin pois) ja nykyisellä ois tarkoitus saada tuo milli täyteen (on hiukan korroosiokestävyys parantunut tuossa vuosien saatossa).Nahjus kirjoitti:Vielä sellainen kysymys että kuinka monta kilometriä ympärivuotista ajoa nuo tonnarin pellit kestää. Kaupungissa sekä maantiellä.
Löysin saabin....
Kyllä muuten ku edellinen saab oli 2.0 turbo niin rauhallisessa
maantieajossa pääsi 6.9-7.2 lukemiin ajotietokoneen mukaan
mutta nykyisellä 2.3 vaparilla tekee tiukkaa päästä tien päällä
7.5 lukemiin siis edelleen ajotietokoneen mukaan.
Ei ole Saabin kori parhaasta päästä kestämään mutta se on niin
paljon hoidosta kiinni. Kyllä ainaki lähes kaikissa 80-luvun saabeissa
löytyy ovien alareunoissa ruostetta. Itsellä 91 ajettu 280 tkm ja pientä
kukkaa jo sisäpuolella löytyy. Saahan niitä ruosteettomiaki autoja
mutta niistä puuttuu se jokin,
maantieajossa pääsi 6.9-7.2 lukemiin ajotietokoneen mukaan
mutta nykyisellä 2.3 vaparilla tekee tiukkaa päästä tien päällä
7.5 lukemiin siis edelleen ajotietokoneen mukaan.
Ei ole Saabin kori parhaasta päästä kestämään mutta se on niin
paljon hoidosta kiinni. Kyllä ainaki lähes kaikissa 80-luvun saabeissa
löytyy ovien alareunoissa ruostetta. Itsellä 91 ajettu 280 tkm ja pientä
kukkaa jo sisäpuolella löytyy. Saahan niitä ruosteettomiaki autoja
mutta niistä puuttuu se jokin,

SAAB on nautinto tien päällä
Oliko se pelit vai pellitNahjus kirjoitti:Vielä sellainen kysymys että kuinka monta kilometriä ympärivuotista ajoa nuo tonnarin pellit kestää. Kaupungissa sekä maantiellä.

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=94300273
Eli Porin rintajoupilla olisi 89 tonnari turbolla.
Myyjä vaikutti kyllä erittäin yhteistyöhaluttomalta puhelimessa...
Olisko ketään Porin seudulla innokasta käymään potkimassa kyseistä autoa ja selvittämässä mm. toimiiko ilmastointi (kun myyjää asia ei oikeastaan kiinnostanut) tai että mitä "pintaruoste" ko. autossa tarkoittaa?
Eli Porin rintajoupilla olisi 89 tonnari turbolla.
Myyjä vaikutti kyllä erittäin yhteistyöhaluttomalta puhelimessa...


Olisko ketään Porin seudulla innokasta käymään potkimassa kyseistä autoa ja selvittämässä mm. toimiiko ilmastointi (kun myyjää asia ei oikeastaan kiinnostanut) tai että mitä "pintaruoste" ko. autossa tarkoittaa?

Äsken kävin ajamassa sitä saappia se oli ihan paska siinä ei toiminut ilmastointi eikä siinä mitään turboa ollut vaikka sitä niin mainostettiin. Tai en ainakaan mitään sellaista kuullut enkä löytänyt sitä konehuoneesta. Siinä oli sisämelut kovemmat kuin mun saabissa eikä se edes kiihtynyt minnekkään ja tyhjäkäyntikierrokset olivat tosi suuret ku päästi jarrun irti nii auto meni varmaan neljääkymppiä. Mutta kävin kattelemassa muita liikkeitä löysin http://www.nettiauto.com/simple_dealer/ ... template=6
Mitäs mieltä ootte?
Mitäs mieltä ootte?
Minulla on ympärivuotisessa ajossa 430tkm ajettu 87-turboautomaattitonnari. Itse ajettuja kilometrejä tosin vain 60 tkm, edelliset ovat sahanneet alkupään. Pellit ei tietenkään ole uudenveroiset ruosteettomat, mutta ei tuo läpimätäkään ole. Ei niin huono, että olisin katsonut tarpeelliseksi alkaa etsiä uudempaa tonttua.Nahjus kirjoitti:Vielä sellainen kysymys että kuinka monta kilometriä ympärivuotista ajoa nuo tonnarin pellit kestää
Tämänikäisissä autoissa yksilöerot ovat varmasti suuria.
Kattoluukun isoin ongelma ei ole veden sisääntulo, penkit ja ihmiset pysyvät kuivana kunhan luukun kehyksen viemäriputket on puhtaat eikä tukossa. Ongelma yleisemmin on kattopellin ruostuminen luukun ympäriltä.
Kun verrataan kulutuslukemia, pitää aina muistaa mainita puhutaanko automaattivaihteisesta vai manuaalista.
Minulla alle kahdeksan litran kulutuslukemiiin pääsee vain tasaisessa maantieajossa max 90 km/h. Tosin kulutus taitaa pysyä alle yhdeksän litran sadalla kilometrilla, vaikka ajettaisiin suomen moottoriteillä sen verran kun käytännössä rajoitusten mukaan ja vähän yli pystyy ajamaan.
Jos ilmastointi ei toimi, tyhjäkäynti on jatkuvasti korotettu, ja automaattivaihteinen auto pyrkii etenemään reippaasti. Tällöin normaali tyhjäkäynti on on 1100 rpm tienoilla. Jos ilmastointi ei toimi, pitää käytännössä opetella kesäkelillä joka startin jälkeen painamaan ECON-nappia ilmastoinnin panelista, jotta automaattinen ilmanvaihto toimisi jotenkin järkevästi. Tällöin tyhjäkäynnin säädön pitäisi toimia normaalisti alle 1000 rpm. Tälläkin kierrosluvulla tonnari kyllä etenee tasamaalla ihan ilosesti ilman kaasua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minulla on ympärivuotisessa ajossa 430tkm ajettu 87-turboautomaattitonnari. Itse ajettuja kilometrejä tosin vain 60 tkm, edelliset ovat sahanneet alkupään. Pellit ei tietenkään ole uudenveroiset ruosteettomat, mutta ei tuo läpimätäkään ole. Ei niin huono, että olisin katsonut tarpeelliseksi alkaa etsiä uudempaa tonttua.Nahjus kirjoitti:Vielä sellainen kysymys että kuinka monta kilometriä ympärivuotista ajoa nuo tonnarin pellit kestää
Tämänikäisissä autoissa yksilöerot ovat varmasti suuria.
Kattoluukun isoin ongelma ei ole veden sisääntulo, penkit ja ihmiset pysyvät kuivana kunhan luukun kehyksen viemäriputket on puhtaat eikä tukossa. Ongelma yleisemmin on kattopellin ruostuminen luukun ympäriltä.
Kun verrataan kulutuslukemia, pitää aina muistaa mainita puhutaanko automaattivaihteisesta vai manuaalista.
Minulla alle kahdeksan litran kulutuslukemiiin pääsee vain tasaisessa maantieajossa max 90 km/h. Tosin kulutus taitaa pysyä alle yhdeksän litran sadalla kilometrilla, vaikka ajettaisiin suomen moottoriteillä sen verran kun käytännössä rajoitusten mukaan ja vähän yli pystyy ajamaan.
Lienee ihan yleistä, että tämän hintaluokan autossa ei ilmastointi ole juuri huolletussa kunnossa. Maksaa useammaan sata euroa, jos korjaus vaati laudutinkennon uusimista, kompressorin vaihto vielä enemmän.
Jos ilmastointi ei toimi, tyhjäkäynti on jatkuvasti korotettu, ja automaattivaihteinen auto pyrkii etenemään reippaasti. Tällöin normaali tyhjäkäynti on on 1100 rpm tienoilla. Jos ilmastointi ei toimi, pitää käytännössä opetella kesäkelillä joka startin jälkeen painamaan ECON-nappia ilmastoinnin panelista, jotta automaattinen ilmanvaihto toimisi jotenkin järkevästi. Tällöin tyhjäkäynnin säädön pitäisi toimia normaalisti, alle 1000 rpm. Tälläkin kierrosluvulla tonnari kyllä etenee tasamaalla ihan iloisesti ilman kaasua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nostetaanpa tämä vanha aihe takas. Tuossa äsken kävin koeajamassa 90 luvun 2.0i vapari automaatilla. Muuten tuntu erittäin hyvältä ainoo oli että miksi vaihteisto ei pistänyt pienempää silmään vaikka polki kaasun aivan pohjaan? Muutenhan tässä toimi kaikki härpäkkeetkin jopa ilmastointi
. Ja hintaa on vain 1980 euroa.
