Peruspaineiden säätö?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Käväistiin sukujuhlilla Rovaniemellä ja joka Tieliikelaitoksen tauluun oli virhettä 100km/h mittarinopeudella 8-9km/h. Joten veikkaisin, että on käytetty viisari irti ilman tietoa miten homma toimii.

Veikkaan, että jahka saan purettua nopeusmittarin jossain vaiheessa irti ei viisari tipahda, kun irroitan tapin jonka varassa viisari lepää. Kun viisarin irroitushan menee niin, että ensin otetaan tappi pois ja sitten viisari. Ja viisari asennetaan näyttämään "ohjariviivaan" ja nostetaan hieman tappia asennettaessa vrt. esijännitys.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dimebak kirjoitti:Kun viisarin irroitushan menee niin, että ensin otetaan tappi pois ja sitten viisari. Ja viisari asennetaan näyttämään "ohjariviivaan" ja nostetaan hieman tappia asennettaessa vrt. esijännitys.
Lähteekö se tappi suosiolla sieltä irti - eikö ole helpompaa nostaa viisarin kärki tapin yli?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyl mie ainaskin nostin viisarin kärjen siitä tapin yli...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No, kuiten. Vielä siitä letkusta joka menee ylipainekytkimelle ja mittarille niin onko niillä haaroitus kojelaudan sisällä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dimebak kirjoitti:No, kuiten. Vielä siitä letkusta joka menee ylipainekytkimelle ja mittarille niin onko niillä haaroitus kojelaudan sisällä?
Ylipainekytkin on läpivirtaavaa mallia, siinä on kaksi letkulähtöä, sisään tulee yksi letku ja seuraavalle laitteelle lähtee toisesta haarasta. Tonnarissa ainakin on ahtopaineanturikin vielä kojetaulun alla, joten yksi haara tarvitaan, jotta näille kolmelle laitteelle (mittari, paineanturi, ylipainekatkaisin) saadaan letkut.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

dimebak kirjoitti:Käväistiin sukujuhlilla Rovaniemellä ja joka Tieliikelaitoksen tauluun oli virhettä 100km/h mittarinopeudella 8-9km/h. Joten veikkaisin, että on käytetty viisari irti ilman tietoa miten homma toimii.
kun myös lapissa kävin niin näyttivät kaikki yhtä lukuun ottamatta aivan tasan mittarin kanssa, yksi näytti 96, mittarissa 100.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

mikkoimp kirjoitti:kun myös lapissa kävin niin näyttivät kaikki yhtä lukuun ottamatta aivan tasan mittarin kanssa, yksi näytti 96, mittarissa 100.
Kesäaikaan niissä tauluissa virhe on melko minimaalista mutta silloin oli nauru herkässä, kun käytiin enon taksilla kohta kolme vuotta sitten Pietarsaaressa Roista. Silloin niitä virheitä oli melkoisesti, kun laitoin taksamittarin kalibroidun kilometrinäytön päälle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin