Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saahan niitä unelmia olla, totuus on aika karu noista M5:sista, pilalle poljettuja lähes jokainen, ei sakemannikaan ole niin epälooginen että ostaisi todella suorituskykyisen menopelin sunnuntaiköröttelyä varten, ja autobahnanopeuksilla lienevät aika valmiita tapauksia :wink:
Saabissa meikäläinen pysyy jossei tapahdu jotain täysin arvaamatonta(esim. lobotomia tms) :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Joel S. kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti: Eipä tuo mikään ihme ole. Jo ensimmäinen 2-litranen turbotonnari sai samoja suoritusarvoja aikalaisensa 635:sen kanssa.
http://members.aol.com/c1j1miller/brochure.gif
Turbot pärjää hyvin, jopa testaroossa vastaan :lol:
Jeha, aika hyvä kuponki tuo :lol: Nelkkuaudi nappaa aika äkäsesti nollasta

Jotenkin kuitenkaan nua paikaltaan polkemiset eivät tuo oikeutta turbojen kulkupuolelle...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ohessa kuva minun unelmastani... 8O
+500Hk.... :o
Ette ikinä arvaa minkä merkkinen tämä on...

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

GM:n aikakauden tuotteelta näyttää :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Saa olla aika sairas jos mieli tekee bemarin hankkia :x
Saabissa sentään jotain persoonallisuutta. Nykyään kun tuntuu että noita bemareiden perään kuolaajia on aivan liikaa (varsinkin nuoremmassa ikäluokassa). Mihin on maailma menossa? :( Baijerin munanjatkeen hinnalla saa Mersunkin eli varmasti enemmän vastinetta pennosilleen...
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

kristian kirjoitti:Saa olla aika sairas jos mieli tekee bemarin hankkia :x
Saabissa sentään jotain persoonallisuutta. Nykyään kun tuntuu että noita bemareiden perään kuolaajia on aivan liikaa (varsinkin nuoremmassa ikäluokassa). Mihin on maailma menossa? :( Baijerin munanjatkeen hinnalla saa Mersunkin eli varmasti enemmän vastinetta pennosilleen...
Mä oon hyvinkin samoilla linjoilla.
Suurin syy, miksi en bemaria edes harkitse, on pelko hukkua loputtomien rääväsuuvässyköiden (keskiverto bemarikuski) massaan.

Saabillakin leimautuu, mutta tavalla, josta itse pidän 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Minulla ei ole kyllä mitään Bemareita vastaan, pakko myöntää, että tehokas vaparikonekin kiehtoo varsinkin vanhan 635 CSi:n tai ensimmäisen sukupolven M5:n muodossa. Nykyään BMW:n ratissa saattaa vaan saada ikävän leiman otsaansa. :roll:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

E34 on kyllä makuuni, kliini sedan ilman turhia kikkoja, M5 sillä uudemmalla 3.8 litraisella padalla on kyllä hieno laite. Ja ainahan sen voi turbottaa, kuten eräs ruotsalainen...

Uudetkin bemarit miellyttää kyllä, mutta ei sillä tavoin kuin Saabit. Oikeastaan bemarissa suora kuutonen & takaveto on se juttu, kohta siitä varmaankin luovutaan, uuden V-moottoriperheen myötä.

En olisi niin ahdasmielinen merkkien suhteen, paitsi japsien ja patonkien :D
Vaikkapa tuo Audi 200, mikä aiemmin tähän on linkitetty, on varsin maukas peli.
BMW 320dA Coupe LCI
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.garaget.org/?car=9089

ei se nyt pahannäköinen ole.

herrasmiespeli aikoinaan.

Mutta kuulemma kulutusosia ei oikeen hyllytavarana löydy.

itelle enemmän näistä kiinnostusta kyllä:

http://www.garaget.org/?car=1107


http://www.garaget.org/?car=7505


cooleri ehkä turhan alaalla ...
http://www.garaget.org/?car=3673

http://www.garaget.org/?car=2834

http://www.garaget.org/?car=6965
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jos haluaa saksalaista takavetoista AUTOa kuutoskoneella ei vaihtoehtoja ole kuin Mercedes-Benz :D
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

900S kirjoitti:
petteri75 kirjoitti: Suoran kutosen murina kiinnostaisi, samoin V-8 540i:n muodossa.
Alkoiko himottamaan se musta 540:nen, mikä oli pick-nickissä myynnissä? :D
Sanoin kaverille, että kyllä tommosella ajaa voisi! V8 ja kaikki...
Oliko siellä sellainenkin?! Piti tehdä kuolauskierros pikana, paremman puoliskon sietokyky oli aika hyvin ulosmitattuna. Paljonko sellaisesta pyydettiin ns. kadulla?

Toukokuussahan oli se X-speed tms tapahtuma Malmin lentokentällä, ja sieltä lähti melko kipakasti 540i. Tai ainakin koppa oli E34 ja murinat V8:sista, teki kieltämättä säväyksen..

Kuten sanottu, ei sillä nyt niin ole väliä mitä mielikuvia ajamani auto herättää. Tekisi vain mieli sellaista tehdastekoista sporttia, Aero on hyvä mutta sitä on ajettu nyt kohta 2 vuotta ja tekee mieli murinaa. 500E on kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta se taitaa olla vieläkin harvinaisempaa ja kalliimpaa kauraa kuin M5:nen?

Täytynee tässä jokin päivä lähteä pyörähtämään "sopivassa" autokaupassa, josta saisi M5:en ja 540iA:n lainaan. Kun kumpaakaan ei ole koskaan tullut kokeiltua, on kieltämättä melko kovat odotukset. Toivottavasti koeajo ei sitten aivan kaikkea romahduta :) Jos oikein paljon saisi säästettyä & lainattua rahaa, niin ehkä molemmat voisi pitää. Varsinkin kun kukaan ei halua edes ostaa vanhaa turbo-saabbia, onhan sillä jo 175tkm ajettu. Lisämittaristossakin on ulkolämpötilanmittari säätämättä, ilmastointia on vaiheessa ja takapuskuri vaihtamatta. Eihän sitä ole myllytettykään ja ruostesuojauksen uusinta odottaa..

Nojuuh. Ensin kai koeajolle, sitten 3-4kk säästämistä ja sitten hyvän yksilön etsintää. Tai sitten ei, mutta on terveellistä pitää mieli avoimena!
Viimeksi muokannut petteri75, Ti Elo 09, 2005 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsekkään en ole koskaan lämmennyt noistä Bemareistä, mutta tossa männä viikolla istuin kaverin saksasta uitetussa vm-98 540:ssä niin pakko myöntää, että oli kyllä aikas siisti peli. Vaaleilla nahkapenkeilla (n.100tkm ajettu eli kuin uudet) siinä katteltiin Muumeja navista parkkiksella :wink:

Kulkee kuulemma kyllä ihan kivastikin (290hv) verrattuna vanhaan 535! -89 (212hv) ja menee nätisti ja aika hissukseen(tuplalasit). Kyydissä saatikka tyyppämässä en ole vielä käynyt, mutta ehkä vielä joskus jos saan :? :wink:

mutta,mutta, kahta en vaihda.... :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kerran mulla oli viikonlopun ajan käytössä 523iA -97. Ajettavuudeltaan auto oli kohtalainen mutta eipä siinä mitään erikoista ollut joten en ymmärrä mikä niissä saa eräät niin sekaisin. Bensaa ainakin meni tuhottomasti (jopa Saabeihin verrattuna). Eniten baijerilaisissa minua ärsyttää kuitenkin niiden lähestulkoon aina enemmän tai vähemmän pissapäiset kuljettajat... 8)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Taas ohi alkuperäisen aiheen, sori Petsku :oops:

Mutta mä en ole koskaan tajunnut sitä, että miksi monia bemareita sanotaan ainakin uutena "herrasmiesautoiksi".
Tokihan ne ovat keskivertoautoa kalliimpia, mutta koska muulloin "raha" tekee herrasmieheksi?
Toisekseen "herrasmies"-statusta autostaan jauhavat ne, jotka polkevat jotain ikäloppua kolmesatasta.

Jos oikeen aattelee, niin mun mielestä oikeasti "herrasauto" voisi olla joku Rolssi tai Bentley? Niinkuin vanhanajan ylimystöbrittityyliin 8) Mutta merkistä, jonka pääosa myymistä autoista sijoittuu luokkaan A4-9-3SS-C-Luokka, on kovin teennäistä höpistä jostain "herraspelistä". Tää on vaan mun aivoitus :wink:

Ja toinen offtopic. Kun kattelin tuota linkitettyä M5:sta, niin en käsitä, miksi "kaikkialla" mollataan (toki niin käytännöllistä) saabin kojetaulua? Jos joku on tylsän ja turhauttavan näköinen lavetti, niin se on (ainakin tuon vanhemman) bemarin taulu. Taas mun mielipide, mutta silmillä mäkin kattelen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Totta, tuo e34:n kojelauta ei ole mikään helmi. Onkos noissa 90-luvun e34:sissa acc ja jonkimmoinen ajotietokone ynnä airbagit ja muut heebelit? Kun tuo kojelauta näyttää niin mooseksenaikaiselta niin on vaikea kuvitella siinä olevan muita kuin mekaanisia säätölaitteita :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin