Satkun nopeusanturiongelmaa (vakionopeudensäädin)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mawred
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Satkun nopeusanturiongelmaa (vakionopeudensäädin)

Viesti Kirjoittaja mawred »

Olisko jollain havainnollistavaa kuvaa sieltä mittariston takaa missä toi kyseinen anturi on ja mistä pitäs lähtee vakionopeudensäätimelle piuha? Oon tässä paininu jo jonkun aikaa '89 satkun vakionopeuden säätimen kanssa ja käsittääkseni tuo on ainoa paikka enää missä vikaa voisi olla...

vikana siis on, että säädin ei toimi ollenkaan, eli piuha ei olisi ollenkaan kiinni anturissa/anturi totaalisen pimeä? Toimiva säädin vieläpä sopivasti lopetti toimintansa juuri sen jälkeen, kun mittaristo oli purettu ja kasattu takaisin (ei omasta toimesta).
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Joo on mulla semmoinen kuva

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

kunhan nyt etin sen. (Vähän hölmöä kirjoittaan näin etukäteen).

Mutta voinet lähettää mulle vaikka YV:llä sähköpostiosoitteen jotta voin lähettää kuvan sulle.
SAAB
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11629
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kaiutin ritilä pois ja pitäisi näkyä kun tuulilasin läpi katselee...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mawred
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mawred »

Kiitoksia kovasti neuvoista, irtihän se piuha sieltä oli. Tovin kesti, että löysi sen irtonaisen johdonpään, mutta muuten helppo homma. Vihdoin toimii cruise taas :)

Pitää vissiin antaa korjaajalle vähän palautetta tuosta...
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Voiko tuon tsekata / korjata ilman että tarvis ottaa mittaristoa irti....?

oliskohan se mullakin irti kun ei aina ota asetettua nopeutta vastaan... ja ahtopainemittarikaan ei pelitä. Tuli tuossa hiukan vedettyä alipaineletkua mittariston takaa kuukausi sitten...
mawred kirjoitti:Kiitoksia kovasti neuvoista, irtihän se piuha sieltä oli. Tovin kesti, että löysi sen irtonaisen johdonpään, mutta muuten helppo homma. Vihdoin toimii cruise taas :)

Pitää vissiin antaa korjaajalle vähän palautetta tuosta...
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Vanhemmissa missä se anturi on ruuvilla kiinni niin voi ottaa irti paikallaankin mutta ruuveja ei kantse tiputtaa...
Itelle asensin vakkarin ja en purkanut kuin kojelaudan alaosan ja kaijutinritilän otin pois.
Ahdasta oli ja käjet oli kuin kissan kanssa leikkineenä eli naarmuilla mutta sai paikoilleen suht helposti.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin