99 onkelmia (oli: Vilkkuongelmia...)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

99 onkelmia (oli: Vilkkuongelmia...)

Viesti Kirjoittaja jariha »

Seiskakutosessa on sellainen ongelma, ettei vilkku toimi mittaritaulussa. Itse vilkut toimivat moitteetta. Olen yrittänyt toimivalla lampulla ja toisella mittaritaululla, mutta ei. Mitä seuraavaksi?
Viimeksi muokannut jariha, Ti Elo 09, 2005 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itelläni on 75:ssa sama ongelma, tosin vain vasemmalle vilkuttaessa, kerran tai kaksi vilkahtaa mittaristossa, ja sitten kuuluu vain naksutus, vilkut kyllä pelaavat..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Vilkkuongelmaan ei ole löytynyt helpotusta (en ole kyllä kokeillutkaan, kuin toisella mittaritaululla ja uudella polttimolla). Ja pitäisi konttorille kiikuttaa. Mitäs luulette, että setä tuosta välittää?

Ja toinen kymysys, että yksi renkaista on ulkoa sileä, niin tykkääkö setä siitä kyttyrää, eli pitäisikö katsastusta varten renkaat vaihtaa. Vaihdan ne muutenkin, kunhan saan uudet renkaat noille jalkkiksille, mutta tahtoisin käydä konttorilla ehkä jo tänään, mutta renkaita en jaksa kyllä nyt alkaa vaihtamaan.

Vai pitäiskö suosiolla ottaa varman päälle?
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Varman päälle ja uutta kumia, vaikka olisi asiallinenkin katsastusmies, niin voi moisesta alkaa vinoilemaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla on punaisessa autossa muistaakseni sama vilkkuongelma, että toiseen suuntaan ei merkkivalo näytä ollenkaan, ts. se näyttää vain sen ekan naksauksen. ei haitannut viime katsastuksessa ainakaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Ja sit sellainen kysymys, että alkaako mun kytkin olla loppu, kun liikkeelle lähdettäessä täristää? Vai voiko sille jotain tehdä?
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti:Ja sit sellainen kysymys, että alkaako mun kytkin olla loppu, kun liikkeelle lähdettäessä täristää? Vai voiko sille jotain tehdä?
Ota siitä savut ulos, eli iso vaihde päälle ja kunnon luistatukset kovilla kierroksilla niin lentää turhat tärinää aiheuttavat tekijät pois :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

jariha kirjoitti:Ja sit sellainen kysymys, että alkaako mun kytkin olla loppu, kun liikkeelle lähdettäessä täristää?
Kytkinlevy tai silmälaakeri vauhtipyörän keskellä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

ng900aero kirjoitti:
jariha kirjoitti:Ja sit sellainen kysymys, että alkaako mun kytkin olla loppu, kun liikkeelle lähdettäessä täristää? Vai voiko sille jotain tehdä?
Ota siitä savut ulos, eli iso vaihde päälle ja kunnon luistatukset kovilla kierroksilla niin lentää turhat tärinää aiheuttavat tekijät pois :wink:
Tätä mä jo kokeilin, mutta aloittelijana en tohtinut käyttää isoa vaihdetta. No, huomenna uudestaan :D
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

jus kirjoitti:
jariha kirjoitti:Ja sit sellainen kysymys, että alkaako mun kytkin olla loppu, kun liikkeelle lähdettäessä täristää?
Kytkinlevy tai silmälaakeri vauhtipyörän keskellä.
Selviänkö mä kytkinlevyllä, vai pitääkö uusia asetelmakin? Siis, jos ja kun tuohon operaatioon ryhdyn?
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin ja jos palaa viimeisetkin kitkapinnat niin eteenpäinhän pääsee taas kokiksen voimalla :D
Mahtaisiko autossasi olla vielä alkuperäinen kytkin, jos näin on niin saattaapa olla kytkinremontti pian ajankohtainen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Toinen vaihtoehto tuohon täristykseen voi olla huonosti kiinnitetty moottorin etummainen tukikumi, siis sen kumin kiinnitys etupalkkiin voi olla huono.
Täristi ennen kovasti ja nyt koneenvaihdon yhteydessä huomasin tuon löysän kiinnityksen.

Täristys poistui kiristämällä, tosin vaihdoin tuon silmälaakerinkin, että tiedä siitä sitten :?

Lisäys: kytkin siis on edelleen sama kuin tuossa täristelleessä.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Ronska kirjoitti:Toinen vaihtoehto tuohon täristykseen voi olla huonosti kiinnitetty moottorin etummainen tukikumi, siis sen kumin kiinnitys etupalkkiin voi olla huono.
Täristi ennen kovasti ja nyt koneenvaihdon yhteydessä huomasin tuon löysän kiinnityksen.

Täristys poistui kiristämällä, tosin vaihdoin tuon silmälaakerinkin, että tiedä siitä sitten :?

Lisäys: kytkin siis on edelleen sama kuin tuossa täristelleessä.
Niin, tässähän oli onkelmia tuon moottorin etummaisen kiinnityksen kanssa ennen kuin tämä minulle tuli viime syksynä. Voisiko kenties johtua siitä? Mitä minä voin sille kotikonstein tehdä?
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

ng900aero kirjoitti:Niin ja jos palaa viimeisetkin kitkapinnat niin eteenpäinhän pääsee taas kokiksen voimalla :D
Mahtaisiko autossasi olla vielä alkuperäinen kytkin, jos näin on niin saattaapa olla kytkinremontti pian ajankohtainen?
Jaa, että kokiksen voimalla? Hah. Mutta ei liene pitkäikäinen ratkaisu :D
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

jariha kirjoitti:Niin, tässähän oli onkelmia tuon moottorin etummaisen kiinnityksen kanssa ennen kuin tämä minulle tuli viime syksynä. Voisiko kenties johtua siitä? Mitä minä voin sille kotikonstein tehdä?
Helposti sanoen: kiristä kiinnityspultit.

Vaikeammin: pura keula, lukkopelti siis irti jäähdyttimen ja lamppujen kera,
sitten saattaa päästä ronkkimaan ne pultit kireämmälle/tarkastamaan moottorituen yleinen kunto.

Tässähän on samalla sitten kätevää tehdä kytkinremppa :D
Vastaa Viestiin