Kompressori-ihmettelyä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Kompressori-ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Nyt ompi semmonen tilanne, että ilmastoinnin kompressori haluaa ainakin paikallaan ollessaan pyöriä kokoajan ja flekti tietysti huutaa samaa tahtia.


Edit: Vitut toimi ajaessakaan normaalisti :evil:
Flekti tietysti lakkaa pyörimästä kun ajoviima jäähdyttää, mutta kompura käy koko ajan...
Painekytkin?
Viimeksi muokannut rälläkkä, Ti Elo 09, 2005 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Ei pitäisi olla kylmäaineen vähyyttä. Viime syksynä täytetty ja kylmää tulee kyllä niin ettei paremmasta väliä. Eilen toimi vielä täydellisesti...
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Niinpä niin...Mitähän se tuo kytkin kustantaa?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Täällä painekytkimet maksavat 40 - 60 dollaria:
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ion?full=1

Voihan siellä silti olla aineet vähissä, jos järjestelmässä on vuoto.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

rälläkkä kirjoitti:Niinpä niin...Mitähän se tuo kytkin kustantaa?
Saabilla jotain 120€ muistaakseni...Yritin kysellä myös autoilmastointiliikkeistä reilu vuosi sitten, eivät löytäneet ainakaan Hellan kataloogeista painekytkintä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Jos se vika nyt siinä painekytkimessä on, niin kannattaa kysellä: http://www.combicool.fi
Mun painekytkin kustansi 15e.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Joo...Se oli sitten kuivaimen tarkistussilmä päättänyt ruveta vuotamaan. Silmän päällinen oli öljyssä ja nätti pihinä kuului kun kompressori käy.
Akvaarion kannessakin oli komea öljyläikkä. Selviä ilmakuplia kuitenkin näkyi öljyn läpi.

Epäiltiin jotta olisiko tullu niin kova ylipaine, että se olisi sen takia porsinu.
Mutta eikös tässä tapauksessa paisuntaventtiilin pitäisi puuttua asiaan, vai olenko hakoteillä?

Samapa se on nyt tuo painekytkinkin vaihtaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

rälläkkä kirjoitti:Epäiltiin jotta olisiko tullu niin kova ylipaine, että se olisi sen takia porsinu. Mutta eikös tässä tapauksessa paisuntaventtiilin pitäisi puuttua asiaan, vai olenko hakoteillä?
Juu, hakoteillä sinänsä, että paisuntaventtiilin rooli ei ole järjestelmässä olevan ylipaineen pois päästäminen. Siitä huolehtivat putkistossa ja mahdollisesti kompressorissa olevat ylipaineventtiilit.

Jos paisuntaventtiili tukkeutuu, silloin voi ylipainetta pukata.

Paisuntaventtiili on se, jonka kautta korkeapaineinen kylmäaine purkautuu höyrystimeen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Selvä homma. Tuskinpa tuo paisuntaventtiilikään syyllinen on kun se on vaihdettu vuosi sitten.
Veikkaisin syyksi kehnolaatuista kuivainta merkkiä Made in Taiwan...
Vastaa Viestiin