Testattu on: Tonnari vs. S60 AWD

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Testattu on: Tonnari vs. S60 AWD

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Hehe, seuraavan laitan vertailupohjaksi. Ja itselleni selittäen, että en ole mitenkään polleena.... :roll:

Tänään käytiin Iskan kanssa ulkoiluttamassa tonnaria, ennen näitä raivosateita.

Turun motarin Lohjanharjun päässä, kun työmaa (50km/h) loppuu ja alkaa normaali rajotus. Jo kaukaa hopeanvärinen "uusikorinen" S60 lähestyy, selvää ylinopeutta 50-alueella. Pääsee n. 20m päähän meistä, kohdassa, jossa rajoitus vaihtuu 120km/h.
Volvolla on tässä vaiheessa n. parikymppiä enemmän nopeutta tonnariin, jonka vauhti n.60km/h. Volvon alkaessa saavuttaa reippaalla nopeudella, niin vaihto pakkokakkoselle ja poljin kickdownin rajoille. Volvo saavuttaa hetken, kunnes vakiintuu takakulman kohdalle. Asetelma muuttumaton, nopeus vain nousee kummallakin. Rajotin pukkaa vastaan (n.120km/h) ja tökkäsy kolmoselle, volvo alkaa vähitellen jäämään. Vauhti n.150km/h. Tonnari himmaa kuin volvokin, joka kiltisti ohittaa ja hiljentää rajoitusnopeuteen.

Ajatusten vaihtoa tonnarissa. Volvossa ei lukenut kuin "S60 AWD", ja tunnistin sen "uudemman malliseksi". "Ei tossa kyllä turboo ollu", "ei nii, kyl me oltas muuten jääty.." jne.
Kotiin ja netistä tarkistus:
Volvo S60 AWD 2.5T, 156kw (210hp) 320nm, 7.3/7.7 0-100km/h.
No jopas.

Ja tonnari siis 2 litr. vm89, punasella DI/APC-boksilla.

Että näin. :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kyllä tonnari nyt Volvon hakkaa miten päin tahansa...

Itse ei tule tuollaisia kokeiluja tehtyä muihin automerkkeihin verrattuna kuin korkeintaan liikennevaloista lähdettäessä lähinnä sillä tarkoituksella että kumpi kiihtyy paremmin oma auto (lue: SAAB) vai rinnakkaisella kaistalla oleva "kilpaileva" merkki.

Ja tätä kokeilua pystyy tekemään vain silloin kun yhteen suuntaan menee vähintään kaksikaistaa tai jos on yksikaista niin voi taustapeilistä katsoa ja :lol: :lol: ettäpä mitäs se nyt noin noihin valoihin jäi seisomaan vaikka valo ollut jo hetken vihreänä.

:arrow: Ja automaatilla tämä onnistuu siinämielessä helpommin manuaalivaihteiseen verrattuna tämä valoista lähtö että ei tarvitse kuin runnoa sitä kaasupoljinta pohjaan ja antaa automaatin hoitaa loput.

Mutta kannattaa varmaan unohtaa nämä "teinien" kiihdytystavat ja ajaa rauhallisesti joten Turvallista Matkaa kaikille Saabisteille!!!
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tuha kirjoitti:Kyllä tonnari nyt Volvon hakkaa miten päin tahansa...

Itse ei tule tuollaisia kokeiluj...

...ämä valoista lähtö että ei tarvitse kuin runnoa sitä kaasupoljinta pohjaan ja antaa automaatin hoitaa loput.

Mutta kannattaa varmaan unohtaa nämä "teinien" kiihdytystavat ja ajaa rauhallisesti joten Turvallista Matkaa kaikille Saabisteille!!!
Jehaa :lol:

Automaatti on kyllä omiaan tässäkin hommassa. Varsinkin Saabin manuaali on oikeastaan poikkeuksetta tönkkö vaihdettava, ei tykkää yhtään "repimisestä", ja siinähän se ilo jo menikin.... Manuskalla toki vauhdista kiihdyttäminen sujuu tomaattia paremmin, jos ei tarvitse pykälää vaihtaa. Kuten esim. em. tilanne volvon kanssa olisi hoitunut manuskan kakkosella, ja vielä ilman tomaatin luistoa, mutta menetystä olisi tullut heti kolmosta pykältäessä, tomaatti kun nielasee sen huomaamatta.

Jeps, ihan samat multakin tosta turvallisesta matkasta :!: :!: Se on tärkein.
Vielä sen verran pitää puolustaa, että tapauksessa ei ollut kuin kyse reippaasta kiihdytyksestä, ylinopeudelle ei mennyt paljoakaan. Ja volvokin oli lopussa asiallinen eikä alkanut esittää mitään... Tosin alussa takana tulleet ja kiihdyttäneet "polot ja scenicit" jäivät satoja metrejä 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Näinhän se pitääkin olla että muut jää :lol: :lol:

:arrow: Ei kannata ottaa ihan kirjaimellisesti.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Olettako muuten kokeillu semmoista, että kiihdytätte sallittuun ajonopeuteen mahd. nopeasti. Itse olen havainnut ko. tavan aiheuttavan varsinkin 99:llä tehdessä vierellä ajavassa jotain närää.

Viime syksynä piti kokeilla mistä nuo nykydieselit on kotoisin. D4D-Avensis rinnalla ja pieni härnäys kaasulla = haaste. Kova kiihdytys vasta vihreällä, kun Toyota lähti jo keltaisella ja hieno "kyykytys" perään... 99:llä ohi 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mä kiihdytän aina tosi reippaasti (en kuitenkaan täyskaasulla ;-) rajoitusnopeuteen..

Kyllä se provosoi ihmisiä, on ihan hauska katsoa, kun tounaign-volkkari tai penari viuhahtaa sitten ohi hetken päästä, kun olen lopettanut kiihdytyksen. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

dimebak kirjoitti:Olettako muuten kokeillu semmoista, että kiihdytätte sallittuun ajonopeuteen mahd. nopeasti. Itse olen havainnut ko. tavan aiheuttavan varsinkin 99:llä tehdessä vierellä ajavassa jotain närää.
Miten niin kokeillu? Tuohan on se ainoa oikea tapa kiihdyttää, aina mennään TÄYSILLÄ :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

V.J.S kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Olettako muuten kokeillu semmoista, että kiihdytätte sallittuun ajonopeuteen mahd. nopeasti. Itse olen havainnut ko. tavan aiheuttavan varsinkin 99:llä tehdessä vierellä ajavassa jotain närää.
Miten niin kokeillu? Tuohan on se ainoa oikea tapa kiihdyttää, aina mennään TÄYSILLÄ :lol:
SS:llä kätevin tapa (sekä mun että hallituksen mielestä) on lähteä ykkösellä suht hissuksiin ja sitten kakkosella polkaista rajoitusnopeuteen. Generoi juuri näitä "kilpaa" ajavia yllättävän paljon.

Toisaalta, tolla taktiikalla kulutus onkin kaupungissa sitten reilu 13 l/100 :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mutta aina on niitä nopeampia autoja. Odottakaas sitä hetkeä, kun jäätte kakkoseksi. Heh!

T: Kokemusta on
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Raimo Miettinen kirjoitti:Mutta aina on niitä nopeampia autoja. Odottakaas sitä hetkeä, kun jäätte kakkoseksi. Heh!

T: Kokemusta on
Ja tuonko kokemuksen takia "i" on myynnissä?? :lol: :wink:

Kyllähän se hetki varmasti tulee, mutta mahdollisuuden minimoimiseksi pitää pitäytyä saabin ratissa 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

mikään ei ole niin mielenkiintoista noissa valoista lähdöissä, kun häpäistä poliisiautoja. Niitten ohittelu on muutenkin kivaa sakkorajoilla ajettaessa.
Suurin osa kanssa-autoilijoista kun ei uskalla mennä poliisin ohi, vaikka menisivät alinopeutta. Poliisitkin ovat vain ihmisiä. Ei niitä tarvii pelätä, vaikka kortin lähtöä joskus tarviikin :twisted:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ruohonet80 kirjoitti:mikään ei ole niin mielenkiintoista noissa valoista lähdöissä, kun häpäistä poliisiautoja. Niitten ohittelu on muutenkin kivaa sakkorajoilla ajettaessa.
Suurin osa kanssa-autoilijoista kun ei uskalla mennä poliisin ohi, vaikka menisivät alinopeutta. Poliisitkin ovat vain ihmisiä. Ei niitä tarvii pelätä, vaikka kortin lähtöä joskus tarviikin :twisted:
Et taida olla vuokkojen ylin ystävä, vrt. jutut ja avatar :wink:

Ei mutta "totta" puhut. Ei niitä kannata liikaa pelätä. Juuri viime viikolla kämpille olin menossa ja bussikaistan lopussa eteen yritti tunkea ransportteri. En alkanu jarrutteleen ja kiltisti tuli sit taakse.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

ruohonet80 kirjoitti:mikään ei ole niin mielenkiintoista noissa valoista lähdöissä, kun häpäistä poliisiautoja. Niitten ohittelu on muutenkin kivaa sakkorajoilla ajettaessa.
Suurin osa kanssa-autoilijoista kun ei uskalla mennä poliisin ohi, vaikka menisivät alinopeutta. Poliisitkin ovat vain ihmisiä. Ei niitä tarvii pelätä, vaikka kortin lähtöä joskus tarviikin :twisted:
Toi hatuttaa niin hemmetisti, kun pelätään poliisia aivan uskomattomia määriä. Motarilla poliisit matelee 110kmh ja rajoitus on 120kmh, niin silti kaikki ajaa letkassa maijan perässä tai vierellä vasemmalla kaistalla, kun eivät uskalla mennä ohi :x :evil:
Itse menen ohi 0-15kmh yli rajoituksen, ja turvallisen välimatkan päässä nostan taas siihen normaaliin 20-30kmh ylinopeuteen, Volvomulkku kun olen :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Rommitommi kirjoitti:Toi hatuttaa niin hemmetisti, kun pelätään poliisia aivan uskomattomia määriä. Motarilla poliisit matelee 110kmh ja rajoitus on 120kmh, niin silti kaikki ajaa letkassa maijan perässä tai vierellä vasemmalla kaistalla, kun eivät uskalla mennä ohi :x :evil:
Itse menen ohi 0-15kmh yli rajoituksen, ja turvallisen välimatkan päässä nostan taas siihen normaaliin 20-30kmh ylinopeuteen, Volvomulkku kun olen :twisted:
Oottelinkin, koska tähän topickiin kirjotat :wink:

Juuri tuo kertomasi tapa on munkin mielestä "ainoa oikea". Tai ainakin se, mitä itsekin tulee Saabimulkkuna käytettyyn :roll:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Henkka #2283 kirjoitti:
Oottelinkin, koska tähän topickiin kirjotat :wink:

Juuri tuo kertomasi tapa on munkin mielestä "ainoa oikea". Tai ainakin se, mitä itsekin tulee Saabimulkkuna käytettyyn :roll:
Ihan kiusallani jätin kirjottamatta :lol: :wink:

Tosin itse viestiin, etteipä toi 2.5T nyt niin kova kulkunen ole, etteikö sitä ois mahdotonta jättää, vaikka taitaa ne kiihdytykset aika usein voittaa se, joka lähtee ensimmäisenä kiihdyttämään, siinä toinen arpoo vielä vaihteita/survoo poljinta lattiaan :)

Nimin. 530i:n voittanut, mutta 320i:lle hävinnyt :oops:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin