Autossani kuskin penkki on aika pehmeä, onko mitään hyviä vinkkejä tukevoittaa sitä? Onko jossain muussa autossa kinnikkeisiin pienellä muutostyöllä sopiva kuskin penkki.
Sopiikohan Motonetissä myynnissä oleva istuinosan korjaus-sarja -92 mallin etuistuimeen, vaikka siinä sanotaan että malliin -87 asti?
Vinkkkejä OG 900 (2,1 4D 1992) kuskin penkin parantamiseksi.
Saatat joutua leikkelemään sitä parilaa / porailemaan reikiä istuimen runkoon jousia varten, mutta en näe mitään syytä, miksei sitä voisi sovittaa uusiinkin penkkeihin.
Tonnaripuolella on mahdollisesti keskusteltu tästä, joten voit kokeilla haku-toimintoa.
Tonnaripuolella on mahdollisesti keskusteltu tästä, joten voit kokeilla haku-toimintoa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tämän tein omaan 99:iin viike kesänä. Laitoin sen istuinkorjaussarjan ja tässä välissä suosittelen Saabin omaa joka kestää paremmin vaikka maksaa hiukka enemmän. Lisäksi laitoin varaosa-Saabin hanttarin penkistä pehmusteet. Syy miksi laitoin hanttarin penkistä oli se, että niissä on pehmusteet paljon paremmassa kunnossa kuin kuskin penkissä.
Ja sen jousisatsin voi laittaa uudempaankin penkkiin. Sitä en tiä mitä penkille joutuu tekemään mutta kyllä se on mahdollista.
Ja sen jousisatsin voi laittaa uudempaankin penkkiin. Sitä en tiä mitä penkille joutuu tekemään mutta kyllä se on mahdollista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
Moi!
aikasemminkin olen vissiin tän jutun tänne laittanu, mutta pientä sorminäppäryyttä ja nailonnarua käyttäen, on ne motonetin parilat pysyny hyvin nipussa ja jäykkänä nyt jo 4 vuotta (99:ssä).
Eli mä vedin niillä asennusjousilla parilan istuinrunkoon kiinni, ja jollain 4-5cm välein (auton kulkusuunnassa) "punoin" ne metallilangat toisiinsa kiinni..eli paketista tuli sellanen verkko, jossa silmukkakoko on jotain luokkaa 2*4 cm.
Mun mielestä on ollut ihan toimiva juttu, ja kustannuksiakaan ei tullu juuri mitään. (huomasin kyllä silloin ostaessani ne korjaussarjat, että sellasenaan ei kestä kauaakaan edes hennomman kuskin alla...ja toisaalta ajattelin että jos alkuperäiset on jotain juuttikangasta johon vulganoitu kumia, niin metalli ei ainakaan veny käytössä niin paljoa, ja nailonnaru kestää kosteatakin paremmin kuin se alkuperäinen "kangas")
niin ja jos ne pehmusteet on vaahtomuovia, niin niitähän saa eri kovuisia ostettua varmaan jopa verhoilijoilta/etolasta/etc..ja muokata itse haluamansa määrän vyllinkiä mihin tahtoo.
-Matti
aikasemminkin olen vissiin tän jutun tänne laittanu, mutta pientä sorminäppäryyttä ja nailonnarua käyttäen, on ne motonetin parilat pysyny hyvin nipussa ja jäykkänä nyt jo 4 vuotta (99:ssä).
Eli mä vedin niillä asennusjousilla parilan istuinrunkoon kiinni, ja jollain 4-5cm välein (auton kulkusuunnassa) "punoin" ne metallilangat toisiinsa kiinni..eli paketista tuli sellanen verkko, jossa silmukkakoko on jotain luokkaa 2*4 cm.
Mun mielestä on ollut ihan toimiva juttu, ja kustannuksiakaan ei tullu juuri mitään. (huomasin kyllä silloin ostaessani ne korjaussarjat, että sellasenaan ei kestä kauaakaan edes hennomman kuskin alla...ja toisaalta ajattelin että jos alkuperäiset on jotain juuttikangasta johon vulganoitu kumia, niin metalli ei ainakaan veny käytössä niin paljoa, ja nailonnaru kestää kosteatakin paremmin kuin se alkuperäinen "kangas")
niin ja jos ne pehmusteet on vaahtomuovia, niin niitähän saa eri kovuisia ostettua varmaan jopa verhoilijoilta/etolasta/etc..ja muokata itse haluamansa määrän vyllinkiä mihin tahtoo.
-Matti
saab 99 -83 GL"S"