Kytkimen kestosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Kytkimen kestosta

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mitenkäs paljon tuo vaparin kytkin kestää vääntöä?
Kai siinäkin on hieman varmuusmarginaalia mutta kuinka paljon?

Jaa, miksikö kysyn?
Mulla on vaparin kytkin turbokoneessa :oops:
ja vieläpä 35tkm ajettu sellainen :lol:
Reilun viikon jo ajellut ja yhtään ei luista vaikka kuinka kovasti vedättää.

Tiedossa kuitenkin on, että piakkoin se pitää sieltä pois ottaa väkevämmän kytkimen edestä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vääntöä? Liekö sitten, että olen melkoinen ajolinjojen hakija vai johtuneeko edellisen työpaikan pihassa olleesta mäestä mutta sain 99:n vakiokytkimen luistamaamaan. Kaiken kaikkiaan vakiokytkimestä minun laskujen mukaan saa kolme kertaa otettua savut ja siinä vaiheessa kytkin alkoi ravistamaan normaali käytössä niin julmetusti, että vaihtaa se piti. Ja vielä siihen mikä 8v turboissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
adheesio
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 14:19

Viesti Kirjoittaja adheesio »

No, asian vierestä, mutta onkos kukaan ostanut lähiaikoina alkuperäistä kytkintä+asetelmaa vapari 16 koneeseen ? Lähinnä kiinnostas hinta mitä moiset mahtavat maksaa. Tällä haavaa kiinni tarvikekytkin joka ravistaa aika iloisesti, uudesta asti. Tosin, vauhtipyörää en sorvauttanut kun vaihdoin kytkimen että saattaahan ravistus sieltäkin juontaa juurensa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

adheesio kirjoitti:No, asian vierestä, mutta onkos kukaan ostanut lähiaikoina alkuperäistä kytkintä+asetelmaa vapari 16 koneeseen ? Lähinnä kiinnostas hinta mitä moiset mahtavat maksaa. Tällä haavaa kiinni tarvikekytkin joka ravistaa aika iloisesti, uudesta asti. Tosin, vauhtipyörää en sorvauttanut kun vaihdoin kytkimen että saattaahan ravistus sieltäkin juontaa juurensa.

hinnat http://www.motonet.fi
vaihdoitko myös vp:n silmälaakerin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
adheesio
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 14:19

Viesti Kirjoittaja adheesio »

Enpäs tosiaan vaihtanut silmälaakeria. Saattaahan se tuokin tosiaan aiiheuttaa ryskytystä... Piru ku ei tullu mieleen vaihtaessa. Olishan se tietty pitäny tietää että onhan siellä laakeri oltava kun kytkinkaseli on noin lyhkänen. No, positiivinen seikka on toki se että saabin kytkimen viitsii ottaa auki vaikka pelkästään silmälaakerin takia.... :wink:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saabin tiskiltä ostettuna kytkinpaketti maksaa bauttiarallaa tuplahinnan, kuin tarvike. Eikä toi sachs-paketti ainaskaan taida juuri erota orggiksesta, jos olen oikein käsittänyt?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Niinhän se on

etten minä ainakaan tiedä missä Saabin oma kytkin tehdas sijaitsee
Eikä se taida tehdä laakereitakaan. Vai tekeekö?

Eli sasch asetelma ja levy niin toimii
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Palataanpa alkuperäiseen aiheeseen. Vaparin kytkin ei tuu näkemään samoja kilometrejä kuin turbon kytkin joten suosittelen vaihtamaan. Käynnee varmasti samalla lailla kuten enon G-sarjan maastomersussa. Moottorina on ko. pirssissä 300D ja edellinen omistaja oli laittanut siihen henkilömallin 300D mersun kytkinpaketin joka passaa G-sarjaankin. Kytkinlevy hajosi mitään ilmoittamatta ja onneksi kotipihaan. Uutta kytkintä paikoilleen ja siinä todettiin, että mm. G-sarjan levy on vankempi, paljon vankempi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin