Kestävämpi kytkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Kestävämpi kytkin

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mitä maksaa kestävämpi kytkin 9-3 aeroon. Kauanko vie asennus aikaa ja se hinta?

Mietiskelin vähän tulevaisuutta etukäteen. Voi sitten alkaa säästämään sitäkin varten.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:mahdolliset
:lol:
Tarkoitat vissiin takuuvarmasti tulevat tehonlisäykset :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:no kysyin tota PCS ja 350 eur olis hiilikuitukytkin joka kestää tulevaisuuden mahdolliset tehon lisäykset.
Onkohan kyseessä tommonen Carbonlamell 6 puckar -kytkinlevy?
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_koppling.shtml

onks tommonen hiilikuitujutska sitten vielä "ajettava" mä en ainakaan mitään sintterijutskaa aio laittaa, mielummin vaikka viggenin levy. noh, en oo sinttereillä tai muilla erikoisemmilla kytkimillä koskaan ajanu, mutta ennakkoluuloja on mitä nyt on aiheesta lukenu...... tyyliin on/off (?) ei oikeen käyttöautoon kiinnosta.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:no kysyin tota PCS ja 350 eur olis hiilikuitukytkin joka kestää tulevaisuuden mahdolliset tehon lisäykset.
Onkohan kyseessä tommonen Carbonlamell 6 puckar -kytkinlevy?
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_koppling.shtml

onks tommonen hiilikuitujutska sitten vielä "ajettava" mä en ainakaan mitään sintterijutskaa aio laittaa, mielummin vaikka viggenin levy. noh, en oo sinttereillä tai muilla erikoisemmilla kytkimillä koskaan ajanu, mutta ennakkoluuloja on mitä nyt on aiheesta lukenu...... tyyliin on/off (?) ei oikeen käyttöautoon kiinnosta.
Onko noi hiilikuitu-tsydeemit myös on-offareita. Mulla ei ole kun kokemusta sinttereistä ja sellasta en kyllä omaan autoon halua. Oli muuten kiva kokemus ensi kertaa ajaa kunnon sintterillä neljän ruuhkassa. :lol:
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Tää hiilikuitu on vähän pehmeempi kuin sintteri mutta selvästikkin rajumpi kuin tavalinen kytkin. Tälläsen tiedon sain Rikulta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
NG900T
"Saabisti"

Vigge kirjoitti:Onko noi hiilikuitu-tsydeemit myös on-offareita. Mulla ei ole kun kokemusta sinttereistä ja sellasta en kyllä omaan autoon halua. Oli muuten kiva kokemus ensi kertaa ajaa kunnon sintterillä neljän ruuhkassa. :lol:
Olisko toi vähän pehmeempi sitten (?) ainakaan tosta levyn rakenteesta päätellen ei sintteristä näytä eroovan, joten haiskahtas on-offilta sekin.

Ei kiitos sintteriä tms mullekkaan, tuolla kehä I ruuhkassa joutuu lähes päivittäin jonkun verran (=riittävästi) junnaamaan........ :x
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Ei kiitos sintteriä tms mullekkaan, tuolla kehä I ruuhkassa joutuu lähes päivittäin jonkun verran (=riittävästi) junnaamaan........ :x
Jep, ei kiitti mullekaan. Sensonicin on saatava luistattaa kytkintä lähdöissä, ja silloin tollainen on-off -kytkin ei sovi Sensonic -Saabiin.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

vaihtoehdot on vähissä kun 9-3 ei ole saatavilla muuta kytkin settiä joka kestäis MAHDOLLISET suuret tehot.

Mä ymmärsin Rikun puheesta että tää ei olis ON/OFF tavaraa vaan sintteristä kesympi versio, mutta kestävämpi kapistus normaali kytkimeen verrattuna. Hiilikuitu antaisi jopa jouhevaan kaupunkiajoon nautintoa. Mulle se nyt on yksi sama kunhan kestää kun mä ajan maantiellä ja kiihdytykset on niitä ohituksia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Vigge
"Hölösuu"

potkuhousu kirjoitti:vaihtoehdot on vähissä kun 9-3 ei ole saatavilla muuta kytkin settiä joka kestäis MAHDOLLISET suuret tehot.

Mä ymmärsin Rikun puheesta että tää ei olis ON/OFF tavaraa vaan sintteristä kesympi versio, mutta kestävämpi kapistus normaali kytkimeen verrattuna. Hiilikuitu antaisi jopa jouhevaan kaupunkiajoon nautintoa. Mulle se nyt on yksi sama kunhan kestää kun mä ajan maantiellä ja kiihdytykset on niitä ohituksia.
Mites muuten, eikö asia kuitenkin ole niin ettei pelkällä levyn vaihdolla saa aikaan kunnon on-off kytkintä?
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"

Jousittamattoman kytkinlevyn lisäks tarttis vielä jäykän paineasetelman niin saa tosikovan on-offin. :D

Ylempänä mainitussa linkissä näitä 6 puckar -levyjä yhdistää selkeesti ettei niitä oo jousitettu ku vertaa orkkismallisiin levyihin, ja vaikka toi kesympi hiilikuitunen oliski mukavampi käyttää niin lienee kuitenkin tosta jousittamattomuudesta johtuen sekin onohvista tyyppiä. Hiilikuituset lavat on varmaan jotenki "pehmeemmät" tai jotain joka ei sit ihan niin timmisti ota kii kun sintterillä eikä samalla tavalla varmasti pidä/kestä potkuhousun tulevalla steg 6++:lla. :D 8O Vois kuvitella ettei tommonen onoffi oo pidemmän päälle kovin terveellistä voimansiirrollekkaan ...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

voi pittäis jossain päästä kokeilee tommosta, mutta kuten mainoslauseessa todetaan "parempi ajettavuus".

Täytynee alkaa tutkimaan Tukholman suuntan ja lueskelemaan foorumia. Tätähän sietää tutkia.

EDIT: Eli mulla on 420Nm ja haluun pitää ton 450 rajana niin tällästä heittää vastaukseksi Fredrik. You can have more torque if you would like, but then your Clutch can start to slip.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

No nyt on selattu ruotsi läpi ja eipä toi hiilikuitu kovin suurta kannatusta ole siellä saanut. Eli se siitäkin ilosta. Täytyy ajella rauhallisesti eikö niitä 0-100 ajoja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Vigge
"Hölösuu"

aihe sopii ehkä paremmin "styling & tuning" puolelle.
500whp.net member
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Mulla alkoi runsas vuosi sitten kytkin lipsua. Autolla oli tuolloin ajettu noin 125tkm. Levy oli tosi vähän kulunut. Luistaminen johtuukin ilmeisesti siitä että asetelman painevoima vain yksinkertaisesti heikkenee ajan myötä. Laitoin normaalin aeron kytkimen koska pidän sitä laatikon kannalta turvallisimpana. Kuluneen vuoden aikana ei ole ole ollut mitään ongelmia vaikka tehoa on nyt enemmän kuin kytkimen alkaessa oireilla. Toinen vaihtoehto olisi ollut Sasch jäykempi kytkin joka pitäisi olla luonteeltaan orginaalin kaltainen. Orggis kytkin ei siis ole huono vaihtoehto kun ongelmia alkaa ilmenemään. Viggenissä on luultavasti sama kytkin kuin 9000 aerossa.
Stressfläkt
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Sachs race engineering tryckplatta art.nr 883082999747. Den är specad för 330Nm med originallamell medans viggentryckplattan är specad till 300Nm. 10% starkare alltså, men vad den kostar här i Sverige vet jag ej. Den skall vara till dimensionerna identisk med viggentryckplattan, dvs bolt-on.
Eli tämmöstä tekstiä oli tuolla stcs palstalla. Sellaista meinas että kaikissa og9-3 sama kytkinlevy mutta viggenissä vankempi paineasetelma.
Niin tuo ylläoleva suomennettuna tjsp. Sahs paineasetelma, speksattu 330Nm kun viggenin 300Nm. Pitäis olla bolt on, saman kokonen kuin viggenin. Tuotenumero tuolla ylhäällä.[/quote]
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin