lefa42 kirjoitti:
1. -Kesällä puhaltaa jottei tarvi hikoilla (enempää kuin 99:ssä)
2. -Talvella lämmittää jottei tarvi palella
3. -Ajomukavuutta löytyy (lähinnä penkkien ja ajoasennon puolesta, 99 on mielestäni ajettavuudeltaan paras)
4. -Luotettavuutta löytyy pidemmillekin yllätysmatkoille
5. -On-the-road-korjaukset hoituvat ilman mahdotonta työkaluarsenaalia
6. -Saako noin 500 eurolla hyväkuntoista kuuppaa (en tarkoita helmeä, mutta kovapeltistä ja toimivaa)
7. -Osia on vielä saatavilla siten, että tuollaisella paljon ajavana ei huku omaisuutta huolto/korjaustoimenpiteisiin.
Kysymyksiin on jo vastaukset tullut, mutta heitän silti vielä oman näkemykseni.
1. Raitisilmaräppänät auki viilenee siinä missä tuplaysikin
2. Jos ei -30'C pärjää takki auki, niin siinä on joku vika
3. Ajomukavuus on varsinkin uuden mallisilla penkeillä hyvällä tasolla. Bitumilla ja valusuojalla saa mekkalankin hallintaan.
4. Nämähän eivät ole enää uusia...mutta itsekin olen ajanut yli 500km putkeen ihan oudolla ysikuupalla, josta näin kuvan. Eikä edes jännittänyt.
5. On-the-Road-korjaukset hoituvat pussihousun taskusta löytyvillä työkaluilla. Ei tarvitse hommata mitään ihmeellisiä kaluja.
6. Viidellä sadalla eurolla saa helmen, parhaassa tapauksessa useita
7. Osia löytyy vielä ja ovat aika edullisia
8. Kuupasta saa takapenkin kaatamalla pienen pakettiauton
9. Kuuppa on söpö
10. Pelti on paksua
11. Koneen vaihtaa melkein ruokatunnilla
12. Marketin parkissa ei tarvitse ikinä miettiä, että onkohan tämä nyt minun auto..
13. Kuuppamiehellä on Esson paarissa aina kavereita
14. Kuuppa sopii ahtaaseen parkkiruutuun
15. Kuupan kääntösäde on sama kuin Ruotsin lautalla, eli osuu harvoin ahtaaseen parkkiruutuun
16. Kuuppa ei kulje lumihangessa, joka on yli 1000mm paksu
17. Kuupan osaa yksinkertaisempikin kaveri korjata, todistettu MI-teamin toimesta
18. Kun ajat Kuupalla, joku yrittää myydä sinulle toista Kuuppaa ja yleensä siinä onnistuu
19. Teiniautoilijat luulevat, että Kuuppa ei kulje ja pettyvät karvaasti, kun se kulkeekin
20. Kuupissa on huonot flektin laakerit
21. Flektin laakereita saa uusia
22. Kuupan pyöränpulttien sitkeys on pihkan luokkaa
23. Kuupassa on tasainen pohja
24. Kun kartturi säätää penkkiään taakse päin, hän yleensä painaa samalla kaasua
25. Kumipuskureilla kestää aika hyvin tuuppia
26. Kromipuskurit on nätit
27. Lumirännissä, jonka reunat ovat n.1000mm korkuisella, kuuppa menee kaasu pohjassa perille asti vaikka lukisit lehteä
28. Kuupan renkaat ovat uutena ihmeen kalliita, mutta käytettynä yleensä ilmaisia
29. Kuuppaa ei tarvitse lainata tumpuloille, tumpulat eivät osaa ajaa rattivaihteilla
30. Rattivaihteet + vapaakytkin pitäisi olla vakiona kaikissa autoissa