Öljyistä
Ymmärrän tosta että Dextron III käy myös? Mutta oon edelleen kyllä sitä mieltä että ei auta sekottaa II kanssa. Kun ei mielellään pitäs sekottaa samaa laatua ja eri merkkiä. Eli jos ois pakasta vedetty loota tai muuten tyhjänny remontissa niin vois alkaa käyttää kolmosta, oiskohan siitä jotain hyätyäkin sitten..9000CD23T kirjoitti:http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Inter ... D=1&id=910

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Dexron II on GM:n alunperin käyttämä öljylaatu. Sen voi korvata ( siis korvata, mutta ei sekoittaa ) myös Dexron III laatuisella öljyllä. Dexron III on uudempi luokitus.
Jos haluaa pelata varman päälle voi käyttää synteettista automaattiöljyä, koska näillä öljyillä on parempi lämmönkesto.
Kun laatikko saa kunnolla monotusta niin pakkojen sisällä hetkellinen lämpö voi olla yli 400°C.
Tavallisen tomaatin öljyn lämpö saisi maksimissaa olla ~100°C ja jokainen 10C° lisäys lämpöön puolittaa lootan käyttöikää.
Eli laatikko kyllä kestää lämpöä mutta öljy ei. Perus automaattiöljy menettää ominaisuutensa ~130°C lämmössä ja synteettinen kestää
~175°C lämpöä ennenkuin ominaisuudet häipyvät!!
Öljynlauhdutin on oiva keksintö..!!
Jos haluaa pelata varman päälle voi käyttää synteettista automaattiöljyä, koska näillä öljyillä on parempi lämmönkesto.
Kun laatikko saa kunnolla monotusta niin pakkojen sisällä hetkellinen lämpö voi olla yli 400°C.
Tavallisen tomaatin öljyn lämpö saisi maksimissaa olla ~100°C ja jokainen 10C° lisäys lämpöön puolittaa lootan käyttöikää.
Eli laatikko kyllä kestää lämpöä mutta öljy ei. Perus automaattiöljy menettää ominaisuutensa ~130°C lämmössä ja synteettinen kestää
~175°C lämpöä ennenkuin ominaisuudet häipyvät!!
Öljynlauhdutin on oiva keksintö..!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#