ACC:n ohjelmointi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

ACC:n ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja osku »

Eli vm 90 aut. ilm. niin voinko jotenki muuttaa tilannetta
joka on käyntiin laitettaessa? Kun mulla näyttää tulevan
aina peilien lämmitys päälle autom, ei kai tarvis näin kesällä?
Voiko siis jotain asetuksia muuttaa ?
SAAB on nautinto tien päällä
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sulla voi olla jo ACC2?

Onko off-nappia? Jos on, niin voi ohjelmoida.

Manuaali kertoo kyllä tämänkin, mutta:

- Konffaa ACC:hen ne asetukset, jotka haluat joka bootissa olevan voimassa
- Paina oikealla puolella yhtä aikaa ylintä ja alinta, jolloin ohjelmointi astuu voimaan.
- Tämän jälkeen ACC boottaa tosiaan aina sinun asetuksillasi.
- Pois tuon saa kun painaa vasemmalta puolelta ylintä ja alinta nappia.

ACC:n tapauksessa yhtäaikaa tarkoittaa sitten sitä, että napit painetaan täysin samanaikaisesti pohjaan, ei silleen, että ensin eka ja sitten toka.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kerro lisää peilien automaattitoiminnosta?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ah, joo..

Olisi kannattanut herätä ennenkuin aloin postaamaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Itsellä M89:ssä ainakin vielä ACC1, ja sama "ongelma" talvisin. Systeemi toimii siis ihan niinkuin pitäisikin paitsi että ajastettu lämmityksen katkaisu ei pelaa; ei ainakaan katkea Tampere-Vaasa-välillä nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa...

Ohjelmoisin vaan tuon lämmitysautomatiikan kokonaan pois, koska en ikinä lämmitä takalasia, peilejäkään ei joka startin jälkeen tarvitsisi paistaa... Ilman automatiikkaa ei tarvitsisi juuri napilla käydä mutta nyt pitää aina painaa lämppärit pois päältä. Ohjekirja ei antanut tähän mitään vinkkiä, joten ilmeisesti ACC1:ssä ei onnistu?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olikohan niin, että ACC:ssäkin lasinlämmityksen katkaisusta huolehtii lasinlämmityksen viiverele, joka on erillinen, ACC-panelin ulkopuolella.
Näin turhat lämmitykset varmaan saisi estettyä nappaamalla releen pois, ja automaattikatkaisun saisi toimivaksi vaihtamalla ehjän releen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

ACC malleissa on tavallinen rele ilman ajastustoimintaa. Ajastuksen hoitaa aina ACC.

ACC1:ssa ( iso ECON-nappi ) ei ole ohjelmointia. Jos lämmitys on jatkuvasti päällä käynnistyksen jälkeen, mutta sammuu sammutettaessa. On todennäköistä, että ACC tulkitsee ulkolämpötilan väärin.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Tarkista sisälämpötila-anturi.
Mulla oli siitä johtoliitin irti ja ACC tulkitsi kabiinissa olevan alle 10ºC ja kytki aina startatessa peilin-/takalasinlämmittimen 10minuutiksi päälle.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

pevi kirjoitti:ACC malleissa on tavallinen rele ilman ajastustoimintaa. Ajastuksen hoitaa aina ACC.
Niinhän se olikin. ACC-auton lasinlämmitysrele on sama kuin esim. äänitorvien rele.
pevi kirjoitti:Jos lämmitys on jatkuvasti päällä käynnistyksen jälkeen, mutta sammuu sammutettaessa. On todennäköistä, että ACC tulkitsee ulkolämpötilan väärin.
ACC I laittaa lasinlämmityksen päälle jos ulkolämpötila virrat kytkettäessä on alle +10C

ACC II laittaa lasinlämmityksen päälle jos sisälämpötila virrat kytkettäessä on alle +10C

Molempien pitäisi katkaista lämmitys 10 minuutin kuluttua lämmityksen päällemenosta, olipa se mennyt päälle automaattisesti tai manuaalisesti napilla painamalla.

Mitähän tapahtuisi, jos ACC-autoon laittaisi ilmastoimattoman auton 10 minuutin viivepiirillä varustetun lasinlämmitysreleen?

http://townsendimports.com/Web/climate_ ... acc1op.pdf
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... desall.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Sami-tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 12:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami-tre »

jus kirjoitti:
Mitähän tapahtuisi, jos ACC-autoon laittaisi ilmastoimattoman auton 10 minuutin viivepiirillä varustetun lasinlämmitysreleen?
Minulla kävi juuri noin kun jälkiasensin -90 autoon ACC1:n. Vieläkin autossa on paikallaan se viivepiirillä varustettu rele, kun en ole viitsinyt sitä vaihtaa. Peilien/takalasin lämmityslogiikka on hyvin outo :-)

Lämmityksen saa kytkettyä päälle käsin, muttei se sammukaan kytkimestä, vaan täytyy odotella se 10min. Sen jälkeen lämmitystä ei saakaan päälle enää napista painamalla, vaan auto täytyy sammuttaa välillä!

Sama tilanne, jos automatiikka keksii kytkeä lämmityksen päälle. Toimii 10min, katkea sitten muttei mene enää päälle...
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nyt viiraa OT, mutta oliko paha homma tuo jälkiasennus?

Yleinen käsityshän on, että ihan toivotonta, mutta kun asiaa miettii tarkemmin, niin kyllähän ne niitä tehtaallakin asentavat.. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jope kirjoitti:Nyt viiraa OT, mutta oliko paha homma tuo jälkiasennus?

Yleinen käsityshän on, että ihan toivotonta, mutta kun asiaa miettii tarkemmin, niin kyllähän ne niitä tehtaallakin asentavat.. ;-)
En ota asennuksen pahuuteen kantaa, mutta ihmisten tekemiähän nuo loppupelissä ovat vaikka robotit kaverina hääräävätkin, joten eiköhän se onnistune. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Sami-tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 12:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami-tre »

Jope kirjoitti:Nyt viiraa OT, mutta oliko paha homma tuo jälkiasennus?

Yleinen käsityshän on, että ihan toivotonta, mutta kun asiaa miettii tarkemmin, niin kyllähän ne niitä tehtaallakin asentavat.. ;-)
Ei ole juurikaan sen vaikeampaa kuin manuaali-ilmastoinnin jälkiasennus. Tai vaikka bensalämmittimen jälkiasennus. Tai laturin vaihto ;) Muutama päivä meni purkuineen ja asennuksineen, nopeatempoisesti toimien saisi varmasti päivässä koko homman tehtyä.

En ymmärrä, mistä tulee se käsitys että homma olisi täydellisen toivoton, osia ei lopulta oe kovinkaan paljoa ainakaan ACC1:ssä. Joku sanoi että jopa ilmakanavatkin pitäisi vaihtaa, mutta en kyllä usko että edes ACC3:ssa järjestelmä olisi NIIN paljon erilainen - mitä järkeä siinä olisi edes?!
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
Vastaa Viestiin