ACC:n ohjelmointi
ACC:n ohjelmointi
Eli vm 90 aut. ilm. niin voinko jotenki muuttaa tilannetta
joka on käyntiin laitettaessa? Kun mulla näyttää tulevan
aina peilien lämmitys päälle autom, ei kai tarvis näin kesällä?
Voiko siis jotain asetuksia muuttaa ?
joka on käyntiin laitettaessa? Kun mulla näyttää tulevan
aina peilien lämmitys päälle autom, ei kai tarvis näin kesällä?
Voiko siis jotain asetuksia muuttaa ?
SAAB on nautinto tien päällä
Sulla voi olla jo ACC2?
Onko off-nappia? Jos on, niin voi ohjelmoida.
Manuaali kertoo kyllä tämänkin, mutta:
- Konffaa ACC:hen ne asetukset, jotka haluat joka bootissa olevan voimassa
- Paina oikealla puolella yhtä aikaa ylintä ja alinta, jolloin ohjelmointi astuu voimaan.
- Tämän jälkeen ACC boottaa tosiaan aina sinun asetuksillasi.
- Pois tuon saa kun painaa vasemmalta puolelta ylintä ja alinta nappia.
ACC:n tapauksessa yhtäaikaa tarkoittaa sitten sitä, että napit painetaan täysin samanaikaisesti pohjaan, ei silleen, että ensin eka ja sitten toka.
Onko off-nappia? Jos on, niin voi ohjelmoida.
Manuaali kertoo kyllä tämänkin, mutta:
- Konffaa ACC:hen ne asetukset, jotka haluat joka bootissa olevan voimassa
- Paina oikealla puolella yhtä aikaa ylintä ja alinta, jolloin ohjelmointi astuu voimaan.
- Tämän jälkeen ACC boottaa tosiaan aina sinun asetuksillasi.
- Pois tuon saa kun painaa vasemmalta puolelta ylintä ja alinta nappia.
ACC:n tapauksessa yhtäaikaa tarkoittaa sitten sitä, että napit painetaan täysin samanaikaisesti pohjaan, ei silleen, että ensin eka ja sitten toka.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Itsellä M89:ssä ainakin vielä ACC1, ja sama "ongelma" talvisin. Systeemi toimii siis ihan niinkuin pitäisikin paitsi että ajastettu lämmityksen katkaisu ei pelaa; ei ainakaan katkea Tampere-Vaasa-välillä nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa...
Ohjelmoisin vaan tuon lämmitysautomatiikan kokonaan pois, koska en ikinä lämmitä takalasia, peilejäkään ei joka startin jälkeen tarvitsisi paistaa... Ilman automatiikkaa ei tarvitsisi juuri napilla käydä mutta nyt pitää aina painaa lämppärit pois päältä. Ohjekirja ei antanut tähän mitään vinkkiä, joten ilmeisesti ACC1:ssä ei onnistu?
Ohjelmoisin vaan tuon lämmitysautomatiikan kokonaan pois, koska en ikinä lämmitä takalasia, peilejäkään ei joka startin jälkeen tarvitsisi paistaa... Ilman automatiikkaa ei tarvitsisi juuri napilla käydä mutta nyt pitää aina painaa lämppärit pois päältä. Ohjekirja ei antanut tähän mitään vinkkiä, joten ilmeisesti ACC1:ssä ei onnistu?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Olikohan niin, että ACC:ssäkin lasinlämmityksen katkaisusta huolehtii lasinlämmityksen viiverele, joka on erillinen, ACC-panelin ulkopuolella.
Näin turhat lämmitykset varmaan saisi estettyä nappaamalla releen pois, ja automaattikatkaisun saisi toimivaksi vaihtamalla ehjän releen.
Näin turhat lämmitykset varmaan saisi estettyä nappaamalla releen pois, ja automaattikatkaisun saisi toimivaksi vaihtamalla ehjän releen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Niinhän se olikin. ACC-auton lasinlämmitysrele on sama kuin esim. äänitorvien rele.pevi kirjoitti:ACC malleissa on tavallinen rele ilman ajastustoimintaa. Ajastuksen hoitaa aina ACC.
ACC I laittaa lasinlämmityksen päälle jos ulkolämpötila virrat kytkettäessä on alle +10Cpevi kirjoitti:Jos lämmitys on jatkuvasti päällä käynnistyksen jälkeen, mutta sammuu sammutettaessa. On todennäköistä, että ACC tulkitsee ulkolämpötilan väärin.
ACC II laittaa lasinlämmityksen päälle jos sisälämpötila virrat kytkettäessä on alle +10C
Molempien pitäisi katkaista lämmitys 10 minuutin kuluttua lämmityksen päällemenosta, olipa se mennyt päälle automaattisesti tai manuaalisesti napilla painamalla.
Mitähän tapahtuisi, jos ACC-autoon laittaisi ilmastoimattoman auton 10 minuutin viivepiirillä varustetun lasinlämmitysreleen?
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... acc1op.pdf
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... desall.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minulla kävi juuri noin kun jälkiasensin -90 autoon ACC1:n. Vieläkin autossa on paikallaan se viivepiirillä varustettu rele, kun en ole viitsinyt sitä vaihtaa. Peilien/takalasin lämmityslogiikka on hyvin outojus kirjoitti:
Mitähän tapahtuisi, jos ACC-autoon laittaisi ilmastoimattoman auton 10 minuutin viivepiirillä varustetun lasinlämmitysreleen?

Lämmityksen saa kytkettyä päälle käsin, muttei se sammukaan kytkimestä, vaan täytyy odotella se 10min. Sen jälkeen lämmitystä ei saakaan päälle enää napista painamalla, vaan auto täytyy sammuttaa välillä!
Sama tilanne, jos automatiikka keksii kytkeä lämmityksen päälle. Toimii 10min, katkea sitten muttei mene enää päälle...
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
9000i CD -90, 9000i CC -88
En ota asennuksen pahuuteen kantaa, mutta ihmisten tekemiähän nuo loppupelissä ovat vaikka robotit kaverina hääräävätkin, joten eiköhän se onnistune. :)Jope kirjoitti:Nyt viiraa OT, mutta oliko paha homma tuo jälkiasennus?
Yleinen käsityshän on, että ihan toivotonta, mutta kun asiaa miettii tarkemmin, niin kyllähän ne niitä tehtaallakin asentavat.. ;-)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ei ole juurikaan sen vaikeampaa kuin manuaali-ilmastoinnin jälkiasennus. Tai vaikka bensalämmittimen jälkiasennus. Tai laturin vaihtoJope kirjoitti:Nyt viiraa OT, mutta oliko paha homma tuo jälkiasennus?
Yleinen käsityshän on, että ihan toivotonta, mutta kun asiaa miettii tarkemmin, niin kyllähän ne niitä tehtaallakin asentavat..

En ymmärrä, mistä tulee se käsitys että homma olisi täydellisen toivoton, osia ei lopulta oe kovinkaan paljoa ainakaan ACC1:ssä. Joku sanoi että jopa ilmakanavatkin pitäisi vaihtaa, mutta en kyllä usko että edes ACC3:ssa järjestelmä olisi NIIN paljon erilainen - mitä järkeä siinä olisi edes?!
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
9000i CD -90, 9000i CC -88