Tonnari sammuu voimakkaasti hiljentäessä
Tonnari sammuu voimakkaasti hiljentäessä
Hei.
Paasinpa taas kesalla pitkan tauon jalkeen ajamaan tonnarillani ja oli mokoma yllattaen kehittanyt uuden vian; voimakkaasti hiljentaessa (risteys, liikennevalot) sammui pari kertaa ja muina kertoina kierrokset kavivat n. 500 rpm pinnassa. Taytyy kylla sanoa, etta kun on tottunut pitamaan ratista aika rennolla otteella kiinni, tehostuksen loppuminen keskella risteysta nostaa mukavasti pulssia.
Olisiko kellaan ideaa mista vika loytyy?
- Harri
P.S. DI kasetti meni vaihtoon alkukesasta, tuolloin ajettu n. 305tkm.
Paasinpa taas kesalla pitkan tauon jalkeen ajamaan tonnarillani ja oli mokoma yllattaen kehittanyt uuden vian; voimakkaasti hiljentaessa (risteys, liikennevalot) sammui pari kertaa ja muina kertoina kierrokset kavivat n. 500 rpm pinnassa. Taytyy kylla sanoa, etta kun on tottunut pitamaan ratista aika rennolla otteella kiinni, tehostuksen loppuminen keskella risteysta nostaa mukavasti pulssia.
Olisiko kellaan ideaa mista vika loytyy?
- Harri
P.S. DI kasetti meni vaihtoon alkukesasta, tuolloin ajettu n. 305tkm.
Saab 9000 CSE 2.3tA -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Multa kanssa ääni tolle. Oireet täsmäävät vuodentakaiseen ja by-passilla korjaantu.V.J.S kirjoitti:Sammuuko /nyykähtääkö auto siis heti kun löysäät kaasun? Jos näin, niin veikkaisin By-Passia.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tyhjäkäynnin ohitusventtiili (Bosch) 90 % todennäköisyydellä.
Sijaitsee siinä rintapellin puolella imusarjan päällä, sylinterinmuotoinen pikku mötikkä. Peffaan tulee sähköjohto ja toiseen päähän liittyy pari kumiletkua. Hiukka hankala putsata, en edes yrittänyt, parempi ostaa uusi ja vaihtaa.

Saab 99 -74, Saab 900 -85
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07
AiS9-5W kirjoitti:Tyhjäkäynnin ohitusventtiili (Bosch) 90 % todennäköisyydellä.Sijaitsee siinä rintapellin puolella imusarjan päällä, sylinterinmuotoinen pikku mötikkä. Peffaan tulee sähköjohto ja toiseen päähän liittyy pari kumiletkua. Hiukka hankala putsata, en edes yrittänyt, parempi ostaa uusi ja vaihtaa.

Ei kuulu kalustoon tollainen varsinkaan jos on TCS.