Minkä verran ajettuja turbotonnareita
Minkä verran ajettuja turbotonnareita
Varmasti on monta enemmän ajettua ku itsellä (482 tkm vm 90).
tiedän monta yli puoli miljoonaa ajettua. Joku kuukausi sitte oli
nettiautossa 630 tkm ajettu mutta onko se ennätys?
Kertoisitteko myös paljon ajetuissa että mitä on varrella tehty
konepellin alle remonttia ja missä vaiheessa?
tiedän monta yli puoli miljoonaa ajettua. Joku kuukausi sitte oli
nettiautossa 630 tkm ajettu mutta onko se ennätys?
Kertoisitteko myös paljon ajetuissa että mitä on varrella tehty
konepellin alle remonttia ja missä vaiheessa?
SAAB on nautinto tien päällä
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
421t ajettu '89 tonnari alla, ja pelaa kaikinpuolin moitteettomasti. Nätisti käy ja toimii, ja tehot on tallella. Vaihdettua on ainakin DI-kasetti, bensapumput, lämppärin kenno, turbo (mitsu), pakoputkisto.. Ja varmasti paljon muuta, koneen sisuskaluista en tiedä mutta todennäköisesti ainakin kansiremppa on tehty kun kylmänäkään ei kauaa painimia naputa. Myöskään öljyvuotoa ei näy, eli voi olla että konettakin on joskus laitettu.. Tietoa ei kuitenkaan ole, eikä niin väliksikään kun vastarempattu toinen turbokone portatulla 2.3 kannella odottelee asennusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
220t.
Ja konehuoneessa ei taida olla yhtään osaa mitä ei olisi vaihdettu..
Ei kun tuo oli vitsi..
Tässä muutama.
-DI-Kasetti
-IMM
-Vesipumppu
-Kansipahvi, tykötarpeineen.
-Vaihdelaatikko
-vetoakseleita 4kpl
-lämmittimen moottori
-abs boksi
-hihnan kiristin rullat
-hydraulikumit
-tavalliset moottorin kumityynyt
-nokkahihna
-akku
-jarrulevyt ( taakse ) paloineen
-pakoputki
-polttoainesuodatin + ilmansuodatin
-ilmastoinnin kompressori
*mutta tähän voisi sanoa että auto on paranemaan päin.. *
Ja konehuoneessa ei taida olla yhtään osaa mitä ei olisi vaihdettu..
Ei kun tuo oli vitsi..
Tässä muutama.
-DI-Kasetti
-IMM
-Vesipumppu
-Kansipahvi, tykötarpeineen.
-Vaihdelaatikko
-vetoakseleita 4kpl
-lämmittimen moottori
-abs boksi
-hihnan kiristin rullat
-hydraulikumit
-tavalliset moottorin kumityynyt
-nokkahihna
-akku
-jarrulevyt ( taakse ) paloineen
-pakoputki
-polttoainesuodatin + ilmansuodatin
-ilmastoinnin kompressori
*mutta tähän voisi sanoa että auto on paranemaan päin.. *
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Pe Elo 12, 2005 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Edelliseni meni reilut 310tkm ennen kuin myin (1997), DI-kassu, bensapumppu, ilmastoinnin osia, pakarin keskipätkä jouduttiin vaihtamaan minun aikanani.
Ajoin siis itse n. 240-310tkm tuosta.
Auto oli 100% merkkihuollossa huollettu, täydellinen huoltokirja vielä noilla kilometreillä.. (firman auto alkujaan :-)
Ajoin siis itse n. 240-310tkm tuosta.
Auto oli 100% merkkihuollossa huollettu, täydellinen huoltokirja vielä noilla kilometreillä.. (firman auto alkujaan :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
171tkm :)
m96 2.3T, ei ole vielä tarvinnut mitään vaihtaa, sillä olen ajanut vasta pari tuhatta kilometriä, lähiaikoina vaihtoon menee öljyt ja tulpat, toivotaan ettei muuhun tarvitse koskea.
-Sami
m96 2.3T, ei ole vielä tarvinnut mitään vaihtaa, sillä olen ajanut vasta pari tuhatta kilometriä, lähiaikoina vaihtoon menee öljyt ja tulpat, toivotaan ettei muuhun tarvitse koskea.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ex tonnarini, -86, ajettiin noin 300000.
Ainoa tehty remontti oli kansipahvin vaihto joka johtui siitä että kone alkoi tihkuttamaan (ulospäin) vettä 1-sylinterin kohdalta pakosarjan alla. Tässä samassa rytäkässä vaihdettiin syyläri joka oli hapettunut p**kaksi.
Sitten tämä nykyinen -96, onkin jo eri juttu. Ajettu 120000 ja konehuoneeseen vaihettu tosiaankin kaikki rojut apulaitteita, lohkoa ja vaidelaatikkoa lukuunottamatta.
Tuolla uudemman tonnarini tarina:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=hanaa
Ainoa tehty remontti oli kansipahvin vaihto joka johtui siitä että kone alkoi tihkuttamaan (ulospäin) vettä 1-sylinterin kohdalta pakosarjan alla. Tässä samassa rytäkässä vaihdettiin syyläri joka oli hapettunut p**kaksi.
Sitten tämä nykyinen -96, onkin jo eri juttu. Ajettu 120000 ja konehuoneeseen vaihettu tosiaankin kaikki rojut apulaitteita, lohkoa ja vaidelaatikkoa lukuunottamatta.
Tuolla uudemman tonnarini tarina:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=hanaa
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
203 tuhatta napsahti aika vasta mittariin. Ostettaessa 178 tkm.
Mitä nyt äkkiseltään tulee perushuoltojen lisäksi mieleen(tulpat, nesteet, kaikki öljyt ja suodattimet sekä hihnat):
-Jarrupalat+levyt taakse
-Downpipe
-Kampiakselin stefa+ö-pumpun kannen o-rengas
-Venttilikopan tiiviste
-Moottorin hydraulituet+momenttituen puslat
-alapallonivelet, alatukivarren taaemmat puslat ja koiranluut
-Takakallistuksenvakaajan puslat
-Starttiremontti
-Polttoaineen siirtopumppu
-Vaihteiston venttiillihässäkän jousia
-Pieniä sähköremontteja joiden kustannukset varsin mitättömät
-DI-kasetti voitaneen laskea vaikkakin se on vaihdettu edellisen omistajan toimesta samana päivänä kun auton hain.
Mitä nyt äkkiseltään tulee perushuoltojen lisäksi mieleen(tulpat, nesteet, kaikki öljyt ja suodattimet sekä hihnat):
-Jarrupalat+levyt taakse
-Downpipe
-Kampiakselin stefa+ö-pumpun kannen o-rengas
-Venttilikopan tiiviste
-Moottorin hydraulituet+momenttituen puslat
-alapallonivelet, alatukivarren taaemmat puslat ja koiranluut
-Takakallistuksenvakaajan puslat
-Starttiremontti
-Polttoaineen siirtopumppu
-Vaihteiston venttiillihässäkän jousia
-Pieniä sähköremontteja joiden kustannukset varsin mitättömät
-DI-kasetti voitaneen laskea vaikkakin se on vaihdettu edellisen omistajan toimesta samana päivänä kun auton hain.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
paljonko saab kestää.
ostin juuri kaverilta saab 9000 vm.ajettu 443tkm.suurimmat rempat kytkin/vaihteisto 380tkm kohdalla moottorille ei tehty mitään ja vieläkin kulutti kohtuullisesti tankillisen pensaa 7.7l/sadalla.öljyä ei kuulema kuluta ajettu uudesta asti 10tkm vaihtovälillä,öljynä mobilii ja reipas kaasujalka.eniten ajettu saab jonka tiedän on viimeksi nähtynä 2.0i oli mittarissa 780tkm,moottoriin oli tehty 550tkm kohdalla vasta kansiremppa,mutta huolettu tosi tarkasti.vinkiksi kokemuksesta vaihda jarru/jäähd.nesteet säännöllisesti ei tule kytkin eikä kansiremppoja.kaverillani oli saab 9000 vm.85 ei kansi ei kytkin eikä vaiht.rempaa koko aikana ja mittarissa oli ennen myyntiä 460tkm.(minusta kohtuulista kun kaverin sanista kone 195tkm,volkkarista 150tkm ja mersusta jossa ei mitään yksi aamu töihin mennessä napsahti kone kiinni 416tkm kyllä kävi selitys että sillee).
Tarkoitatko tuolla "tavalliset moottorin kumityynyt" niitä momenttituen puslia? vai onko siellä muitakin vaihdelaatikon tuen lisäksi?9000CD23T kirjoitti:220t.
Ja konehuoneessa ei taida olla yhtään osaa mitä ei olisi vaihdettu..
Ei kun tuo oli vitsi..
Tässä muutama.
-DI-Kasetti
-IMM
-Vesipumppu
-Kansipahvi, tykötarpeineen.
-Vaihdelaatikko
-vetoakseleita 4kpl
-lämmittimen moottori
-abs boksi
-hihnan kiristin rullat
-hydraulikumit
-tavalliset moottorin kumityynyt
-nokkahihna
-akku
-jarrulevyt ( taakse ) paloineen
-pakoputki
-polttoainesuodatin + ilmansuodatin
-ilmastoinnin kompressori
*mutta tähän voisi sanoa että auto on paranemaan päin.. *
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tarkoitan niitä kahta gummia siinä moottorin ylareunassa ja sitä
yhtä siellä vaihdelaatikon luona. ( lisäksi molemmat alhaalla olevat hydrauligumit )
yo..listasta unohtui vielä
-venttiilikoppa
-venttiilikopan tiiviste
-sisäilman lämpötila haistelija
-nokkapellin kaasujouset
yhtä siellä vaihdelaatikon luona. ( lisäksi molemmat alhaalla olevat hydrauligumit )
yo..listasta unohtui vielä
-venttiilikoppa
-venttiilikopan tiiviste
-sisäilman lämpötila haistelija
-nokkapellin kaasujouset
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
509000 km tuli tänään täyteen. Koneeseen ei ole tehty muuta kuin venttiilikopan tiiviste vaihdettu vuosi sitten. Turboon ei ole koskettu lainkaan.
Öljyt vaihdettu 10000 km välein ja automaattivaihteisto öljyt määräajoin samoin kuin molempien suodattimetkin. Niin ja tietenkin lämmityslaitteen kenno vaihdettu kerran vuosi sitten ja ovien alareunat korjailtu ruosteesta.
Öljyt vaihdettu 10000 km välein ja automaattivaihteisto öljyt määräajoin samoin kuin molempien suodattimetkin. Niin ja tietenkin lämmityslaitteen kenno vaihdettu kerran vuosi sitten ja ovien alareunat korjailtu ruosteesta.
Viimeksi muokannut Tuha, Pe Elo 12, 2005 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ympäripyöreästi voidaan sanoa, että keskimäärin ne kestää hyvin, mutta joukossa on myös huonoja yksilöitä.
Onkohan tosiaankin näin? Onko aiempien omistajien pito ollut vähemmän helläkätistä, vai onko Saabin laatu tosiaankin vaihdellut niin paljon.
Tuossa jo aiemmin tulikin se 97-vuotisen CS:n omakohtainen vikalistani, nyt 96-CSE:ssä ei ole vaihdettu, kuin di-kasetti (ostettaessa oli musta), korjattu ajovalojen rele ja keskuslukon boksi.. Lisäksi muutamia polttimoita oli palanut mittaritaulusta. Itselläni ollut 184-213tkm tuo auto, eli melkein 30tkm.
Miksi joillain antautuu koko kone jo ennen 120tkm?!
Voiko osaltaan vaikuttaa se, että molemmat CS-koppaiset tonnarini ovat olleet pienpaineturboja tehtaalta lähtiessään? 97 ei koskaan edes saanut viriä sisäänsä.
Kiinnostais tietää. Monet haukkuvat nämä ihan paskoiksi, itselläni taas verrattain positiivisia ja luotettavia kokemuksia ysitonneista. Joskin kalustokin on ollut aika nuorta ennen tätä viimeisintä ostostani, 87-CC:tä.
Onkohan tosiaankin näin? Onko aiempien omistajien pito ollut vähemmän helläkätistä, vai onko Saabin laatu tosiaankin vaihdellut niin paljon.
Tuossa jo aiemmin tulikin se 97-vuotisen CS:n omakohtainen vikalistani, nyt 96-CSE:ssä ei ole vaihdettu, kuin di-kasetti (ostettaessa oli musta), korjattu ajovalojen rele ja keskuslukon boksi.. Lisäksi muutamia polttimoita oli palanut mittaritaulusta. Itselläni ollut 184-213tkm tuo auto, eli melkein 30tkm.
Miksi joillain antautuu koko kone jo ennen 120tkm?!
Voiko osaltaan vaikuttaa se, että molemmat CS-koppaiset tonnarini ovat olleet pienpaineturboja tehtaalta lähtiessään? 97 ei koskaan edes saanut viriä sisäänsä.
Kiinnostais tietää. Monet haukkuvat nämä ihan paskoiksi, itselläni taas verrattain positiivisia ja luotettavia kokemuksia ysitonneista. Joskin kalustokin on ollut aika nuorta ennen tätä viimeisintä ostostani, 87-CC:tä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)