mä ostin Bosch orggis pääteasteen ja se ei toiminut! Siitä löytyy samat numerolitaniat kuin vanhasta mutta ei vaan toimi. Sellaisen jutun huomasin että siinä on 7 nastaa, kun vanhassa oli 6 nastaa Kerran kokeilin myös tarvike pääteastetta mutta ei sekään toiminut ja siinä oli sama juttu eli 7 nastaa... ota niistä sitten selvää.
ai! Mä just mietin, et kai nyt ainaki Boschin tekemät toimii, mut maksavat vaan maltaita.. Mulla siis entinen toimii, kai ehkä, ainakin paremmin kuin se motonetin. Molemmissa sama määrä nastoja ja kovasti vakuuttelivat et on juurikin oikea osa. Tosiaankaan ei ota selvää.
saba2,1 kirjoitti:Vaihdoin orkkis pääteasteen takas ja nykiminen loppui... onko motonetin toimineet?
Ajattelin samaa. kun ton pääteasteen vaihdoin pari viikkoa sitten tarvikeleluksi ja auto kävi silloin nätisti. Tosin CE paloi välillä. Niin nyt oon päätynyt kokeilemaan samaa eli vanha "bossi" tilalle.
Vaihdoin sen alunperin turhaan kun auto ei käynyt silloin lainkaan. Silloin tosin oli vialla se kampiakselin päässä oleva anturi mikä sen nimi nyt sitten olikaan.
Vaihdoin sen alunperin turhaan kun auto ei käynyt silloin lainkaan. Silloin tosin oli vialla se kampiakselin päässä oleva anturi mikä sen nimi nyt sitten olikaan.
eli tarkoitat ilmeisesti asentoanturia.. Aina vähän hankalaa, jos joutuu mututuntumalla osia vaihteleen.. Pitää munkin varmaan ettiä jostain muualta sit pääteaste.
saba2,1 kirjoitti:
Aina vähän hankalaa, jos joutuu mututuntumalla osia vaihtamaan
Niin se on tuo kun pyrkii harrastamaan ja säästämään. 250€ maksaa Tampereella vian määritys Boch huollossa + sen jälkeen osat ja työt. Siinä mietti pitkään 15 vuotiaan saabin kanssa, että mitä haluaisit tehtävän. Lähdetkö käyntiin vai paaliin?
Tähän IMM:ään sanon sen verran, että ilman sitä voi jollakin tavalla ajella, mutta kaasua pitää käyttää hyvin varovasti. Tämä sytytyksen pääteaste on useimmin mallia laaki ja vainaa se YLEENSÄ menee kerralla mykäksi. Imm vika saattaa ja huom. saattaa oireilla edellä kuvatulla tavalla. Täällä palstalla keskusteltiin aiheesta paljon tuolla joulun tietämillä. Siinä yhteydessä käsiteltiin myös vikakoodien luku ja ilmavuodot.
ei mielestäni ilman immua mitenkään varovasti pidä ajella, tai no ainoa on jos päästää palamatonta pensaa kattiin. silloinhan vaan mennään pelkkien ruiskutus karttojen mukaan ja vissiin lambdakin on pois pelistä..
Kuten jo ennen sanoin ilmaäärämittarin kaapelin ollessa irti tapahtuu niin, että CE valo syttyy ja käynti muuttu epätsaiseksi. Sieltä puuttuu silloin seoksen säätö. Polttoaineen syöttö tapahtuu ainoastaan kierrosluvun ja alipainekellon mukaan. Ilman immää ei kestä kuin aivan pintakaasua. Omastani rikkoutui Imm siten, että kuumalanka oli poikki, jolloin imm tulkitsi lämpötilan samaksi molemmilla puolilla mittausta (ennen kumalankaa ja jälkeen kuumalangan), jolloin se tulkitsi ilmamäärän maksimiksi ja toimitti bensaa täysillä ja tämä totta jees tuhosi katalysaattorin (vaidoin sen ennen tämän kevään katsastusta). Auto ei käynyt kuin tyhjäkäyntiä välittömästi, kun ilmaläpän mikrokykin meni päälle, niin auto sammui. Imm:n johdon ollessa irti autolla pystyi jollakin tavalla ajamaan. Näin kävi jouluaaton aattona.
Juu ja lamdakin on pois pelistä. Eihän tällaisella autolla ajaa voi, mutta saa sen nyt lähistöltä kotiin tai verstaalle ajettua. Päättelin sen käyvän ilman immiä laihalla siitä syystä, että kylmänä ei vedä ollenkaan, mutta moottorin ollessa käyntilämmin se toimi jollain lailla.
Niitä bokseja jos porukka tarttee ni -91/92 2.1 koneesta löytyy kaikki poksit... Privaa saa pistää/mailiakin(profiilissa), tavarat Mäntässä. Anteeksi tämä myynti-ilmottelu foorumin puolella mutta josko noita tuntus joku tarvivan...
Tapasin nykivän autoni tässä kesälomalla ja sain taas kulkemaan. Hyvä että en ollut netin päässä viikkoon olis saattanut tulla alatyylistä tekstiä sopimattomia määriä. Mut nyt
Niin se vika sitten selvis. Ja niin tolkuttoman järjetön, että yököttää.
Eli. Nykiminen johtui Motonetin sytytys modulista. Siitä pienestä 6 tai 7 napaisesta tulitikkuaskia pienemmästä sähköhäpistimestä siinä vasemmassa sisäetulokarissa.
Se oli siis mennyt rikki noin 300 km jälkeen. Ostin sen Tampereen Motonetistä ja saappi kulki Tampereelta Helsinkiin ja Kouvolaan kunnes alkoi pienehkö nykiminen. Lopultahan se ei sitten enää lähtenyt käyntiinkään.
En siis suosittele kenellekään tuota kyseistä palikkaa tarvike osana. Tuli suht kalliiksi mokoman osan laitto.
Kiitos kaikille vika kalluppiin osallistuneille.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
saba2,1 kirjoitti:. Vaihdoin orkkis pääteasteen takas ja nykiminen loppui...
Et oli sit uusi pääteaste joko viallinen, tai sit motonetin pääteaste ei vain sovi mun autoon.. Mistäs muut ootte ostelleet pääteasteita, onko motonetin toimineet? Itte en enää jaksa ainakaan Motosta ostaa ja ajella suotta taas vaihtaan jos ei toimikaan..
niin joo, ja oli tahnakin välissä, ettei ainakaan palanut..
Aiemmin kun toi pääteaste on mennyt jostain muusta saabista niin ne on tosiaan olleet laakista vainaita. Siks tää tarvike palikka ei tuntunut vialliselta kun se oli just vaihdettu ja alkoi mennä pikku hiljaa rikki eikä samalla tavalla kuin orkkis jutut.
Siinä nyt tuli sitten kokeiltua kait kolmea tai neljää palikkaa joista kai suurinpiirtein puolet oli ehjiä. Saattoi siellä olla ilmavuotoakin kun niitä samalla tiivistelin ja nykimistä oli kai ennen niiden korjausta ehjällä sytkämodulilla... Ja... No nyt toimii taas ja ottaa kierroksia.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Bensapumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin (varmuuden vuoksi) myös Unipoint sytytyksen pääteasteen. Motonet osa siis.
Välittömästi kuumalla moottorilla kierrosluvun ollessa n. 2300-2500, alkoi nykiminen.
Koska entinen Bosch osa oli tallella, laitoin sen takaisin ja nykiminen poistui saman tien...
En suosittele Unipoint osaa tuohon kohtaan, koska olen kuullut jo useilta saabeilla ajavilta saman ongelman Unipoint pääteasteesta.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06