Aamu koittanut ja taas ollaan työpaikalla-nyt ei kuitenkaan satkua korjaamassa. Eilen lähtin 01.30 kotiin, tai sehän oli jo tänään
Mutta miten sen öljyn kanssa? Se vaihde oli tyhjä, jonka asensin, sitten kaadoin vaan öljyä säiliöön. Mutta miten se ilma pääsee sieltä pois ja mitä yleensä pitäis tehdä, että se nyt rupeaa 100 prosenttisesti oikein toimimaan?
Saab historia: Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
niin asia selvä-menen kokeilemaan, kuin kerkiän...
yksi kysymys vielä, sitten suljetaan aihe-
miten se poistotulppa aukeaa?-koetin avata eilen, mutta ei riitä joko voimat tai äly
siinä korkin alla on semmoinen mutteriksi taivutettu prikka-vai miksi sitä pitäis kutsua-onko se jonkin sortin lukkomutteri, vai pitäis vääntää voimalla vaan-ja kierteen pitäis olla oikea käteisuudelta-siis aukeaa vastaapäivään????
Veikkaisin, että se poistetaan samoista letkuliittimistä, joista se öljy sinne kiertääkin. Ohjausvaihteen pohjassa tosiaan näkyy jonkinlainen tulppa/irtonainen pala (en ihan tarkkaan muista, että minkänäköinen se oli), josta minulla kerran katsastuksessa vuosi öljyä vaikka oli uusi jobbarilta ostettu tehdaskorjattu(tm) tanko. Tämän öljyvuodon suljin semmoisella silikooniliimalla, joka sitten kesti sen verran mitä itse autokin. Muuten vaikutti, ettei ohjausvaihteessa ollut sen kummemmin proppuja öljynvaihtoa varten?
Saab historia: Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mielestäni noita on vaihdettu ihan sillä tavalla, että em. tavalla kääntelee rattia puolelta toiselle, mutta nesteen paluuletku onkin ohjattu säiliön sijasta johonkin astiaan. Samalla kaadetaan pumppuun uutta nestettä.
Sitten kun alkaa tulemaan hyvän näköistä tavaraa paluuletkusta, voi sammuttaa koneen ja kytkeä paluuletkun takaisin pumppuun.