Sisäantenni sähköantennin tilalle
Sisäantenni sähköantennin tilalle
Enää en ala uutta antennia asentamaan. Valmiina takaloorassa on Motonetista 19.90e ostettu sisäantenni tuulilasikiinnityksellä. Onko kokemusta tuosta antennista muualle kuin tuulilasiin kiinnitettynä? Olisi nimittäin antennijohto valmiiksi vedettynä tuonne takakulmaan. Asennus esim. oopperaikkunaan tai takalasiin kiinnostaisi enemmän helpompien johtojen vetelyiden takia.
Onko kellään kokemusta muista asennuspaikoista? Kuuluuko ratio edelleen?
Onko kellään kokemusta muista asennuspaikoista? Kuuluuko ratio edelleen?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ne saattavat kaivata, mutta sinä et. Ennemmin tai myöhemmin alkaa itkettämään nuo vempaimet. Kolmen sähköantennisen auton kokemuksella.Jope kirjoitti:Tännepäin saa tarjota edullisia sähköantenneja, suoralla jalalla (9000 CC ja Finlandia kaipaa molemmat sähköantennia)
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Totta, todella kamalia vempaimia, en keksi mitään hyvää sanottavaa kyseisestä aparaatista, itsekin haen sellaisen lasiin liimattavan version.peinu kirjoitti:Ne saattavat kaivata, mutta sinä et. Ennemmin tai myöhemmin alkaa itkettämään nuo vempaimet. Kolmen sähköantennisen auton kokemuksella.Jope kirjoitti:Tännepäin saa tarjota edullisia sähköantenneja, suoralla jalalla (9000 CC ja Finlandia kaipaa molemmat sähköantennia)
Nuo sähköantennit ovat ajalta ennen pyörän keksimistä ja sen huomaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Näiden kanssa pitää aina miettiä, että kuinka paljon sitä on valmis uhraamaan jonkun tietyn luksuksen vuoksi.peinu kirjoitti:Ne saattavat kaivata, mutta sinä et. Ennemmin tai myöhemmin alkaa itkettämään nuo vempaimet. Kolmen sähköantennisen auton kokemuksella.
Mulla on sähköantennit toimineet ihan nätisti 9000CS:issä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Samasta asiasta minäkin olisin kiinnsotunut. Mutta ei silti uusi sähköantenni moottoreineen on varalla jos tuo nykyinen joskus aikanaan sanoo sopimuksensa irti.Mimmi kirjoitti:Kertokaahan tälläiselle kivikautiselle, millainen tuo sisäantenni oikein on?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Mitä ropleemia teillä on siis sen sähköantennin kanssa?
Itselläni riittää kun pidän puhtaana ja talvella myös kuivana pidemmän reissun jälkeen, niin ihan iloisesti nousee ja laskee.
Välillä pyyhkäisen talvisin glykolilla, ettei jäädy.
Itselläni riittää kun pidän puhtaana ja talvella myös kuivana pidemmän reissun jälkeen, niin ihan iloisesti nousee ja laskee.
Välillä pyyhkäisen talvisin glykolilla, ettei jäädy.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Varmaankin tällaisesta lasiantennista taitaa olla kyse.Mimmi kirjoitti:Kertokaahan tälläiselle kivikautiselle, millainen tuo sisäantenni oikein on?
http://www.mertensia.fi/antennit/lasiantennit.htm
Itsellä on HF-sarjan antennina tuollainen, mutta se on alle puolet tuon kuvassa olevan pituudesta. Antenni on liimattu taustapeilin taakse ja on ainakin HF-sarjassa erittäin toimiva ja huomaamaton.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Joskus viisi-kuusi vuotta sitten testasin tuollaista lasiantennia (radiolle) ja silloin ainakaan kuuluvuus ei ollut yhtä hyvä kuin perinteisessä "piiskassa". On nämäkin varmaan kehittyneet, radiot on parantuneet ym.ym. joten viime hetken tietoa en osaa sanoa.Mimmi kirjoitti:Kukaan ei näemä osaa kertoa tuosta sisäantennista yhtään mitään.![]()
Tuon asennusta taas puolustavat asennuksen helppous ja antennin huomaamattomuus.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Motonetistä ostin hintaan 19.90e tai jotain sinne päin. Oli kalliimpi kahdesta versioista. Näytti pikkasen laadukkaammalta. Vehkeessä on ledi (woohoo!
) ja johtoja virtaa ja antennia varten.
Pitäis olla kai joku vahvistin vai onkohan virta vaan lediä varten
Jäi sunnuntaina asentamatta kun piti lähteä vaimon kanssa rullaluistelemaan...

Pitäis olla kai joku vahvistin vai onkohan virta vaan lediä varten

Jäi sunnuntaina asentamatta kun piti lähteä vaimon kanssa rullaluistelemaan...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minulla oli kanssa suunnilleen tuon dynaflex 205 PBA:n näköinen antenni vääränmerkkisessä autossa, ja hyvin kuului radio, pikkuteilläkin
Raportoihan Panu kuinka saat radion kuulumaan tuolla Motonetin versiolla.
Tästä on ollut juttua ennenkin mutta oliskos se niin että alkuperäinen antennijohto ei ollut radiolle mitään kaikista sopivinta?
Kaikissa tonnareissani on jostain syystä ollut Blaukkarin soitin, eikä yhdessäkään ole kuulunut radio kunnolla sähköantennin kanssa, liekö vika sitten virittimessä

Raportoihan Panu kuinka saat radion kuulumaan tuolla Motonetin versiolla.
Tästä on ollut juttua ennenkin mutta oliskos se niin että alkuperäinen antennijohto ei ollut radiolle mitään kaikista sopivinta?
Kaikissa tonnareissani on jostain syystä ollut Blaukkarin soitin, eikä yhdessäkään ole kuulunut radio kunnolla sähköantennin kanssa, liekö vika sitten virittimessä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98