pyöränkulmat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kaikki alkoi siitä kun alatukivarren pultti oli löysästi kiinni. Aiheutti kaiken näköisiä ihmellisiä kolinoita.

Nytten on pulti kireellä ja kolinat poissa mutta...

Kartturin puolen pyörä on kulunut ulkoreunastaan aivan loppuun muutamassa viikossa. Kudoksetkin rupeaa jo näkymään.
Onkohan vika vain aurauksessa? vai voiko siellä olla muutakin mätää.
Ratti palauttaa huonosti, ja ääripäähään käänettynä tuntuu kuin puskisi jopa asvaltilla + että pitää itse pyöräyttä takasin.
Ajossa huomaa ohjauksen velttoutena. Vetää oikealle, jonka jälkeen ratin nopea nykäsy vasempaan lopetta vedon, tai jopa siirtää sen vedon toiselle puolelle. Aivan suoraan ajettaessa voi yht äkkiä lähte pikkuhiljaa vetelemään vasemmalle.

Ja minkäkun luulin että autohuolet olisi jo ohi. (viitt-> satkun remppaan)

En kehtaa viedä sitä rengas liikkeeseen kulmia tsekattavaksi vielä. Opastavat kuitenkin korjaamoon laitattaam koko etupään uusiksi :evil: (Toivottavasti ei kuitenkaan) :)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hoida ihmeessä aurauskulmat kuntoon, kuvailemasi käytös viittaisi siihen, että toinen pyörä harittaa.

Kannattaa teettää melkein jossain sellaisessa paikassa, jossa pystyvät hyvin mittaamaan nuo, joskin kyllä ne itsekin saa "sinne päin".
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: pyöränkulmat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

DIggItaLLr kirjoitti: Kartturin puolen pyörä on kulunut ulkoreunastaan aivan loppuun muutamassa viikossa. Kudoksetkin rupeaa jo näkymään.
Onkohan vika vain aurauksessa? vai voiko siellä olla muutakin mätää.
Ratti palauttaa huonosti, ja ääripäähään käänettynä tuntuu kuin puskisi jopa asvaltilla + että pitää itse pyöräyttä takasin.
Ajossa huomaa ohjauksen velttoutena. Vetää oikealle, jonka jälkeen ratin nopea nykäsy vasempaan lopetta vedon, tai jopa siirtää sen vedon toiselle puolelle. Aivan suoraan ajettaessa voi yht äkkiä lähte pikkuhiljaa vetelemään vasemmalle.
Tunnustaisi äkkiseltään raidetangon pään vialta, minulla oli satkussa väljä raidetangon pää ja se aiheutti juurikin mainitunlaisia oireita.

Suosittelen tutkimaan kaikkien nivelten kunnot ja sitten viemään pikaisesti suunnattavaksi, halvemmaksi tulee suunnata kuin ostaa joka kuukausi uusi rengas. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Jope kirjoitti:
Kannattaa teettää melkein jossain sellaisessa paikassa, jossa pystyvät hyvin mittaamaan nuo, joskin kyllä ne itsekin saa "sinne päin".
Eikä vältämättä riitä toi "sinne päin" .
Mulla oli kulmissa millin heitto ja auto veti oikeelle tosi paljon.
Ja loppui kun kulmat laitettiin kohdalleen.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin