Auto SAAB 9000CDE, -96, ACC. Auton sisälle tulee hetkittäin -ei siis jatkuvasti- hieman outo haju. Aika merkillisenä oireena mm. sellainen, että kun ajan jyrkän kaarteen -suunnalla ei väliä- niin silloin haju pöllähtää joskus voimakkaammin sitten taas hävitäkseen.
Olen tehnyt perusteellisen ilmastoinnin puhdistuksen FORTE'lla ja jollain vastaavalla aineella vielä toisen kerran.
Olen kuullut, että ko. auton eräs perisynti on vuotava lämmityslaitteen kenno. Jos se olisi syy, niin eikös hajun pitäisi olla jatkuvampaa ja erityisesti silloin kun ilma ohjautuu lämmityskennon kautta, eli lämmitys on "päällä". En ole huomannut esim. kojelaudan alla mitään vuotoa -olisiko, jos kenno vuotaisi, vai menisikö vuoto hukkaputkea pitkin maahan?
Mikäli kennossa olisi vuotoa, mitä mielipiteitä on jonkin jäähdytinvuotoestoaineen käytöstä -esim. FORTE'sta tai SAAB'in englantilaisilla i-net sivuilla mainitusta BAR'S LEAK'stä. Saakohan tuota jälkimmäistä Suomesta?
Lievää hajua ilmastoinnista
Oletko katsonut, että höyrystinkotelon tyhjennysputki ei ole tukossa ja osoittaa alaspäin?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 187#183187
Bar's Leaksia saa suomesta.
http://www.turtlewax.fi/bars.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 187#183187
Bar's Leaksia saa suomesta.
http://www.turtlewax.fi/bars.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lievää hajua ilmastoinnista
Mulla hulmahtaa autoa käynnistäessä sellainen imelän makea, lämmin tuoksahdus, joka kylmällä kesäkelillä huurtaa ikkunan alalaidan hetkeksi. Jotain kosteuttahan se ilmastoinnnista liene. Järjestelmän putsaus ja kuivaus olisi liene paikallaan.reko kirjoitti:Auto SAAB 9000CDE, -96, ACC. Auton sisälle tulee hetkittäin -ei siis jatkuvasti- hieman outo haju. Aika merkillisenä oireena mm. sellainen, että kun ajan jyrkän kaarteen -suunnalla ei väliä- niin silloin haju pöllähtää joskus voimakkaammin sitten taas hävitäkseen.
Olen tehnyt perusteellisen ilmastoinnin puhdistuksen FORTE'lla ja jollain vastaavalla aineella vielä toisen kerran.
Olen kuullut, että ko. auton eräs perisynti on vuotava lämmityslaitteen kenno. Jos se olisi syy, niin eikös hajun pitäisi olla jatkuvampaa ja erityisesti silloin kun ilma ohjautuu lämmityskennon kautta, eli lämmitys on "päällä". En ole huomannut esim. kojelaudan alla mitään vuotoa -olisiko, jos kenno vuotaisi, vai menisikö vuoto hukkaputkea pitkin maahan?
Mikäli kennossa olisi vuotoa, mitä mielipiteitä on jonkin jäähdytinvuotoestoaineen käytöstä -esim. FORTE'sta tai SAAB'in englantilaisilla i-net sivuilla mainitusta BAR'S LEAK'stä. Saakohan tuota jälkimmäistä Suomesta?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Re: Lievää hajua ilmastoinnista
Eikös glykooli ole hieman makeahkoa..??MP kirjoitti:Mulla hulmahtaa autoa käynnistäessä sellainen imelän makea, lämmin tuoksahdus, joka kylmällä kesäkelillä huurtaa ikkunan alalaidan hetkeksi. Jotain kosteuttahan se ilmastoinnnista liene. Järjestelmän putsaus ja kuivaus olisi liene paikallaan.reko kirjoitti:Auto SAAB 9000CDE, -96, ACC. Auton sisälle tulee hetkittäin -ei siis jatkuvasti- hieman outo haju. Aika merkillisenä oireena mm. sellainen, että kun ajan jyrkän kaarteen -suunnalla ei väliä- niin silloin haju pöllähtää joskus voimakkaammin sitten taas hävitäkseen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Lämmityslaitteen kennoko?Mimmi kirjoitti:Glykoli on makean hajuista ja -makuista MYRKKYÄ, joten kannattaa pistää se kenno kuntoon, jos se vuotaa.
Vaihda raitisilmasuodatin. Se löytyy akvaariokotelon kannen alta pelkääjän kohdalta luukun alta. Samalla kannattaa poistaa ne vuosikertahavut ym. mätänevä moska pois.

Käy haistamassa höyrystinkotelosta miltä haisee siellä muhinut kostea ilma ja vertaa siihen, miltä haisee jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliössä.
Lämpimällä ilmalla ajon aikana höyrystimeen kertynyt kosteus jää muhimaan höyrystimeen pysäköinnin ajaksi ja kosteus puhalletaan ilman mukana ohjaamoon seuraavan kerran startatessa.
Lämpimällä ilmalla ajon aikana höyrystimeen kertynyt kosteus jää muhimaan höyrystimeen pysäköinnin ajaksi ja kosteus puhalletaan ilman mukana ohjaamoon seuraavan kerran startatessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00