K: Pula ACC1 kanssa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 21:55
- Paikkakunta: Saku VIRO
- Viesti:
K: Pula ACC1 kanssa
Terve mulla on pula acc1 kanssa. Anta veakoodit AU 5U vaihdoin sen mootorin joka tuli virhen 5U kanssa. Ei mitään muutosta viiko myehemmin puuhallin mootori lakkasi toimimmasta VIRHE AU. Mutta ma mietin etta ehkä vika on jossain muualla. Sistä syysta että ja ajan noin 50 km/h oikealle tai vasemalle sitten puuhallin mootori toimi hüvin. Pyytän anteeksi en puhu hyvin suomea mutta olisin kiitolinen avustasi. Etsin virosta vastatusta myös mutta ei löytanyt ühtään mitään.
Jos puhallinmoottori alkaa toimia vain kun ajaa 50 km/h kaarreajoa oikealle tai vasemmalle, pitää varmaankin vaihtaa uusi puhallinmoottori.
http://www.motonet.fi
LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI SAAB 9000 --98
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 79.90 eur
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50 eur
Vikakoodit voi vielä varmistaa kokeilemalla toisella ACC-ohjauspaneelilla.
Ilmastoinnin vikakoodi 5U tarkoittaa Motor for Temp Flap; Open, eli ilmansekoitusläpän moottorin piirissä katkos.
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... de5c5u.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6619#86619
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=73608
The 5U or 6U fault code goes by the descriptive name of 'Other fault'.
This is usually an open in the wiring, a bad connection, or a short
circuit. Remove the cable from the connector on the bracket, and measure
(bracket side) with an ohm meter between pins 1 and 4, and 5 and 8 (motor coils). A good motor is about 20 to 80 ohms. I had a shorted motor, measuring 2 ohms. I was able to repair the motor by disassembling it, and cleaning the brushes. Some people may just want to replace the motor.
Lämmityksensäätöjuttuhan 5C/5U tuolla foorumikeskustelussa ratkesi ohjausyksikön vaihdolla (se paneli kojetaulussa):
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20158
Ilmastoinnin servomoottoreiden kuvia:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 581#137581
http://www.motonet.fi
LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI SAAB 9000 --98
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
9000 Moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1858 79.90 eur
9000 Puhallin+moottori. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1739 97.50 eur
Vikakoodit voi vielä varmistaa kokeilemalla toisella ACC-ohjauspaneelilla.
Ilmastoinnin vikakoodi 5U tarkoittaa Motor for Temp Flap; Open, eli ilmansekoitusläpän moottorin piirissä katkos.
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... de5c5u.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6619#86619
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=73608
The 5U or 6U fault code goes by the descriptive name of 'Other fault'.
This is usually an open in the wiring, a bad connection, or a short
circuit. Remove the cable from the connector on the bracket, and measure
(bracket side) with an ohm meter between pins 1 and 4, and 5 and 8 (motor coils). A good motor is about 20 to 80 ohms. I had a shorted motor, measuring 2 ohms. I was able to repair the motor by disassembling it, and cleaning the brushes. Some people may just want to replace the motor.
Lämmityksensäätöjuttuhan 5C/5U tuolla foorumikeskustelussa ratkesi ohjausyksikön vaihdolla (se paneli kojetaulussa):
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20158
Ilmastoinnin servomoottoreiden kuvia:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 581#137581
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 21:55
- Paikkakunta: Saku VIRO
- Viesti:
Täutyy sitten etsia uusi puuhalliin mootori. Mutta sen toisen Lämpötilasäädön läppämoottorin vaihdoin jo. Kaikki liinat lämpötilasäädön läppämoottorista -> ACC on kunnossa. Mietin että ehka on jotain poikki ACC control unit in kanssa vaihdoin myös sen. Vai onko siella vielä 1 control unit ta anturi joka tietää sen, mika asteella se puuhallin mootori on töissä tai pitä olla töissä.
En ymmärrä mitä tarkoitat.Roadrunner kirjoitti:Kaikki liinat lämpötilasäädön läppämoottorista -> ACC on kunnossa.
Eli vaihdoit jo ACC ohjauspanelinkin, ja silti nuo vikakoodit AU ja 5U säilyvät? Silloin vika ei varmaankaan ole ohjauspanelissa.Roadrunner kirjoitti:Mietin että ehka on jotain poikki ACC control unit in kanssa vaihdoin myös sen.
Ei ole puhallinnopeudelle mitään anturia. ACC-paneli antaa ohjausjännitteen höyrystinkotelon päällä olevalle puhaltimen tehonsäätöyksikölle, jossa on sisällä tehotransistori 2SD1525. Puhaltimelle menevää virtaa ohjataan tällä transistorilla. Ilmeisesti vikakoodi AU voi tulla, jos tuo transistori vikaantuu.Roadrunner kirjoitti:Vai onko siella vielä 1 control unit ta anturi joka tietää sen, mika asteella se puuhallin mootori on töissä tai pitä olla töissä.
Puhallinopeussäätimen korjaamisesta keskustelua ja lisää linkkejä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10265
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 21:55
- Paikkakunta: Saku VIRO
- Viesti:
ACC "mittaa"puhaltimen moottorin läpi kulkevaa virtaa ja jos siinä on katkos, niin siitä ilmoitetaan vikakoodilla. Tyypillinen vika tällöin on moottorin hiilien kuluminen loppuun.
Läppämoottorien alapuolellla on läpivienti ( valkoinen ) johon on liitetty seosilman lämpötila-anturi, joka tuskin on vilallinen.
Läppämoottorien alapuolellla on läpivienti ( valkoinen ) johon on liitetty seosilman lämpötila-anturi, joka tuskin on vilallinen.
Re:
apua MITEN TUON LINKIN SAA AUKI ?jus kirjoitti:En ymmärrä mitä tarkoitat.Roadrunner kirjoitti:Kaikki liinat lämpötilasäädön läppämoottorista -> ACC on kunnossa.
Eli vaihdoit jo ACC ohjauspanelinkin, ja silti nuo vikakoodit AU ja 5U säilyvät? Silloin vika ei varmaankaan ole ohjauspanelissa.Roadrunner kirjoitti:Mietin että ehka on jotain poikki ACC control unit in kanssa vaihdoin myös sen.
Ei ole puhallinnopeudelle mitään anturia. ACC-paneli antaa ohjausjännitteen höyrystinkotelon päällä olevalle puhaltimen tehonsäätöyksikölle, jossa on sisällä tehotransistori 2SD1525. Puhaltimelle menevää virtaa ohjataan tällä transistorilla. Ilmeisesti vikakoodi AU voi tulla, jos tuo transistori vikaantuu.Roadrunner kirjoitti:Vai onko siella vielä 1 control unit ta anturi joka tietää sen, mika asteella se puuhallin mootori on töissä tai pitä olla töissä.
Puhallinopeussäätimen korjaamisesta keskustelua ja lisää linkkejä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10265
Re: Re:
Kirjoitat www tilalle foorumi ja otat phpBB2/ välistä pois.erites-2 kirjoitti:apua MITEN TUON LINKIN SAA AUKI ?jus kirjoitti: Puhallinopeussäätimen korjaamisesta keskustelua ja lisää linkkejä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10265
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=10265
Foorumiylläpito ei ole kommentoinut vanhan foorumin linkkeihin liittyvää ongelmaa, liekö korjausta lähiaikoina tulossa, jonkun aikaa foorumipäivityksen jälkeen vanhat linkit olivat toiminnassa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 04#p484904
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00