Miten se nyt on. SACHSin oman luettelon mukaan Super Touring on vaativaan ajoon ja ADVANTAGE ois urheilulliseen ja erittäin vaativaan ajoon eli käsitykseni mukaan Advantage olisi jäykempi jne. kuin Super touring ?
Eilen katselin ja tarkastelin tilannetta Isäukon Sabasta , hänellä on Advantaget ja minulla itsellä Super Touringit, niin Advantaget oli huomattavasti hoikemmat kuin Super tourigit ja ajaessakin huomaa että Advantaget on ihan "Pumput" verrattuna Super Tourinkiin. ???
Itsellä jämäkän "sporttinen" ja isäukolla vakioalustan mukava "lulla"
Mitkä on teidän kokemukset asiasta?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Nyt on advantaget alla. Satkuissa on yleensäkin melko kova alusta verrattuna tonnariin, joten johtuskohan siitä, että minulle ainakin etupää tuntuu riittävän jämäkältä. Kuitenkin mukavasti syö nypylöitä ja kaivonkansia. Aiemmissa turboissa on mulla ollut noi sachin jäykemmät mallit, mikä kieltämättä oli tarkan oloinen ja jämäkkä ajaa kehäteiden rampeissa.
Mannerheimin tiellä ja yleensäkin kaupungissa taas tuo pehmeys tuo mukavuutta, koska noita kuoppia, nypylöitä ja kaivonkansia riittää... Jäykemmät olivat ehkä turhan kovat kaupunkiajossa ja kaikki kolaukset tosiaan tuntui kuskillekin.
Enpä ennen kokeilua tiennyt, että näissä on tämmöinen pieni "sävyero".
Kyllä tuo jämäkältä tuntuu; siis Kilen-madallusjouset (BTW: samat ku Lesjöt) ja Sachs Advantaget. 99:ssä on taas Lesjön jouset, takana Advantaget ja edessä Kybin Gas-A-Justit. Tiä sitten mutta 99 on jäykempi V-luokan renkaillaan kuin Turbo suuremalla massallaan ja H-luokan renkailla.
Tuo Turbo toisaalta lähentelee enemmänkin herrasmies-sporttia mukavalla ja jämäkällä menollaan. 99:n heikkous on kaarreajossa tapahtuva kallistelu eli vakaajia kaipais.
Käytitte sanaa "hoikemmat", joka viittaa yksiputkisuuteen.. Mutta onko noi sitten kaikki yksiputkisia korkeapaineisia..? (Ainakin Gas-A-Justit ovat, tiedän koska ovat itsellänikin aerossa edessä)
Molemmat on yksiputkisia ja minulla on Super Touringien kaveria Sport alustan jouset vakaajineen ja isäukolla -90 16v. Turbon jouset , kombimallin sedanissa, ja kallistuksen vakaajat on isäukollakin pirssissä.
Silloin kun ostettiin isäukolle iskarit ,haluttiin vakiota vastaavat ja minulle Turbo / sport alustalle , kallistuksen vakaajille ja tässä tulos : Mulla Super Touringit ja isäukolla Advantaget..... Ja kun asentiikin niitä iskareita niin Super Touringeja sai painaa suoli pitkällä kasaan verrattuna advantageihin et miten v....u nuo luettelot oikein menee...???
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147