Ja niin ne kiusalliset sahamiset hävisivät

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Ja niin ne kiusalliset sahamiset hävisivät

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Vihdoin ja viimein kisualliset sahamiset hävisi.
Aina kun moottori oli ajettu kuumaksi ja sen jälkeen jätetty auto seisomaan noi 15 minuutiksi ja taas käynnisti auton, joutui sahaamaan melkoisen ajan ennenkuin lähti käymään.
Kiusallinen tunne kaupungilla kun porukka pysähtyy kävellessään, katselee jännittyneenä saappia kohti ja miettii käynistyykö se saappi vai ei.
Kylmänä meni kyllä hyvin. Esim aamuisin ei mitään ongelmaa tai talvi pakkasilla kun moottori pääsi kunnolla jäähtyy. Mutta kesäisin voi voi sitä surkeutta.
Samoin sellaiset hienon hienot nykimiset ajon aikana hävis. Ei suuria nykimisiä mutta tunsi niin tekevän. Vika korjaantui suuttimen vaihdoilla. Otin kaikki suuttimet 270000km ajetusta saabista. Putkia en vaihtanut...kenties olisi hyvä ne myös vaihtaa. Vaihdoin suuttimet just 400000km ajettuun saappiin.
Jos jollakin saman tyyppisiä oireita ja kokeillut melkein kaikkea saadakseen oireet pois, ilman tulosta. Niin kokeile vielä tämä niin eiköhän korjaannu. :D
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eli syynä oli vuotavat suuttimet? Näin tulkitsen oireista ja parannuksesta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

V-M kirjoitti:Eli syynä oli vuotavat suuttimet? Näin tulkitsen oireista ja parannuksesta.

V-M

Niin katsoisin vian olleen myös. Vähän arastelin alussa että kannttaneeko vanhoja suuttimia asentaa mutta kun tiedustelin pikkuisen hintoja niin kummasti se helpotti päätöksen tekoa.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Siis mikä malli on kyseessä?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Frostwind kirjoitti:Siis mikä malli on kyseessä?
No niinpä tietenkin pääsi unohtumaan malli: Saab 900i -87 8ventiilinen josta otin suuttimet. Laitoin saab 900i -88 8venttiliseen.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

K-jet? (kun mainitsit putket?)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

V-M kirjoitti:K-jet? (kun mainitsit putket?)

V-M
K-jet, kyllä.
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Onko ne muka niin helvatin kalliit? Tohon volvoon vaihoin k-jettiin uudet suuttimet samasta syystä, 135€/kierros ja parit tiivisteet...
Tuohon kuumana sahailuun muuten auttaa kun polkasee kaasun pohjaan, kääntää avaimesta, ja kaasu ylös kun alkaa lupailemaan.
Patarauta on påp.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja ensiapuna, monesti myös lopulliseksi korjaukseksi kelvollisena mainittakoon tämä diesel-suuttimien testipenkki, kun painaiset hydraulisella pumpulla 50-100bar paineella löpöä läpi kuseksivasta suuttimesta muutamaan kertaan, niin suuttimen sumu on jotain ihan muuta kuin se kusiruisku joka on ensimmäisellä testikerralla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin