Eli tuollaista autoa tarjottiin mulle.
Manuaali ja mittarissa 229 000 km.
Auto on tuotu saksasta.
Ei oo minkäänlaisia kokemuksia Saab:eista joten vinkkejä kaipaan mitä kannattaa tarkistaa tarkemmin ennen kuin teen ostopäätöksen.
Nykyinen auto on Audi A4 -96 joten tulis vaihdettu vanhempaan ja enempään
ajettuun. Uudempaa (-96 - 97vm) oli kyllä tarkoitus ostaa mut nyt tuli tuollanen vastaan.
Auto ei oo mikään helmi mutta pikaisella katselulla ei mikään romukaan.
Hp: oli jotain päälle 9000€
Onko liikaa pyydetty?
9000 Aero -94 ostamassa
-
- "Hölösuu"
Paha sanoa, kun nämä tuppaavat olemaan yksilöitä. Huoltohistoriassa jos on merkintöjä säännöllisestä huolenpidosta, on se ainakin pieni merkki siitä, että autoa on yritetty huoltaa.
Jos mittarilukema pitää paikkansa, niin Airo on ns. "vedenjaka" lukemilla...Eli noilla kilometreillä on seuraavia osia tuntunut menevän vaihtoon:
1. bensapumppu (merkkihuollosta n. 400€, itse tehden pelkkä pumppu ~100€)
2. alustan puslia / iskarit
3. tasapainoakselit rattaineen. merkkihuollossa remppa osineen varmaan lähemmäs 1000€, itse tehden uusien öljyjen verran
(eli ketju poikki ja hiiteen öljypohjaa raottamalla, ja eikun kovaa ajoa)
4. Kansipahvi
5. Läppäkotelo (sutimisenesto TCS ongelmia...)
jne.
Eli siis saattaa olla jonnin verran rahanmenoa tiedossa, tai sitten ei. Kannattaa mahdollisuuksien rajoissa pyytää jotain, joka tonnarit/saabit tuntee, mukaan renkaita potkimaan. Ja kannattaa ehdottomasti tutustua useampaan yksilöön, niin muodostuu itsellesikin käsitystä aiheesta. Itse autohan on mahtava, ja kestää kyllä kilometrejä oikein huollettuna ja käytettynä!
Jos mittarilukema pitää paikkansa, niin Airo on ns. "vedenjaka" lukemilla...Eli noilla kilometreillä on seuraavia osia tuntunut menevän vaihtoon:
1. bensapumppu (merkkihuollosta n. 400€, itse tehden pelkkä pumppu ~100€)
2. alustan puslia / iskarit
3. tasapainoakselit rattaineen. merkkihuollossa remppa osineen varmaan lähemmäs 1000€, itse tehden uusien öljyjen verran

4. Kansipahvi
5. Läppäkotelo (sutimisenesto TCS ongelmia...)
jne.
Eli siis saattaa olla jonnin verran rahanmenoa tiedossa, tai sitten ei. Kannattaa mahdollisuuksien rajoissa pyytää jotain, joka tonnarit/saabit tuntee, mukaan renkaita potkimaan. Ja kannattaa ehdottomasti tutustua useampaan yksilöön, niin muodostuu itsellesikin käsitystä aiheesta. Itse autohan on mahtava, ja kestää kyllä kilometrejä oikein huollettuna ja käytettynä!
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Juu, kyllä noilla kilometreillä alkaa jonkinlaisia korjauksia eteen tipahdella, oikeestaan jo vähemmilläkin. Omasta 178tkm ajetusta -97:sta on tässä reilun kuukauden sisään mennyt seuraavat: bensapumppu, sähköantenni, magneettiventtiili ja etupyörän laakeri.
Bensapumppu maksoi merkkiliikkeessä 490€ kun kysäisin, ite vaihdon tekemällä säästi melkoisen mukavasti
Bensapumppu maksoi merkkiliikkeessä 490€ kun kysäisin, ite vaihdon tekemällä säästi melkoisen mukavasti

9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97