peruspaineen muuttaminen steg 3:Sen kanssa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

peruspaineen muuttaminen steg 3:Sen kanssa?

Viesti Kirjoittaja turbox »

eli mulla on saab ng900se turbo ja siinä on sp:n steg 3 boksi ja kyselisin että tarviiko peruspainetta muuttaa kun tuo boksi on tullu vaihdettua :?:

mitä peruspaineen nostaminen tai laskeminen vaikuttaa moottorin käytökseen :?:

ja jos suosittelette peruspaineen muuttamista niin minkä verran :?:
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: peruspaineen muuttaminen steg 3:Sen kanssa?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

turbox kirjoitti:eli mulla on saab ng900se turbo ja siinä on sp:n steg 3 boksi ja kyselisin että tarviiko peruspainetta muuttaa kun tuo boksi on tullu vaihdettua :?:

mitä peruspaineen nostaminen tai laskeminen vaikuttaa moottorin käytökseen :?:

ja jos suosittelette peruspaineen muuttamista niin minkä verran :?:
Peruspainetta ei tarvitse muuttaa, paitsi silloin sitä on rukattava, jos laitat autoosi kireämmällä jousella varustetun hukkaportin aktuaattorin (jos alkuperäinen aktuaattori ei pelitä kunnolla).

Normaali peruspaine pitäisi olla ~0,45 bar (myös steg 3:lla). Edellämainitun aktuaattorin asennuksen jälkeen peruspaine on ~0,7-0,9 bar.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Jos taas laitat kireämmän acun, jonka pp on 0,7 -0,9 bar hujakoilla niin softa pitäis olla tehty huomioimaan jäykkää acua. Muuten tulee overboosteja ja ehkä fuel cutteja ( toivottavasti bsr softissa niitä on). Joku tais joskus kirjoittaa ettei ollut.

Ei noi suuret ahtopiikit välttämättä (kovin) vaarallisia ole, mutta kai ne käy pidemmässä juoksussa kytkimen, ahtimen, voimansiirron päälle..

Kokeile jostain jäykkää acua ja katso kuinka toimii.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Muuten tulee overboosteja ja ehkä fuel cutteja ( toivottavasti bsr softissa niitä on). Joku tais joskus kirjoittaa ettei ollut.
BSR:n softassa on sen sijaan kaikkea muuta "kivaa" :evil: Tai siis vähemmän kivaa, jos niistä asioista tietää...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Oma auto tuntuu heräävän parhaiten 0,55perspaineilla parhaiten,sanoo persdyno ja emäntä.Ja palaneet sormenpäät olivat kans samaa mieltä.
Vastaa Viestiin