Miten on 9-3:ssa toteutettu peruutustutkan indikointi.
Miten on 9-3:ssa toteutettu peruutustutkan indikointi.
Eli peruustuko sen toiminta ainoastaan kuuluvaan varoitussignaaliin vai liittyykö siihen myös jokin näyttö, jos niin millainen?
Olisi vaan tiedossa moinen orkkis sarja, jonka asennusmahdollisuudet 9000:een kiinnostaa. Itse en ole sarjaa vielä nähnyt, joten sen perusteella en voine tehdä em. päätelmiä itse.
Olisi vaan tiedossa moinen orkkis sarja, jonka asennusmahdollisuudet 9000:een kiinnostaa. Itse en ole sarjaa vielä nähnyt, joten sen perusteella en voine tehdä em. päätelmiä itse.
Re: Miten on 9-3:ssa toteutettu peruutustutkan indikointi.
Se piippaa.pevi kirjoitti:Eli peruustuko sen toiminta ainoastaan kuuluvaan varoitussignaaliin vai liittyykö siihen myös jokin näyttö, jos niin millainen?
Ei mitään näyttöjä, mitä nyt se ilmoittaa SID:issä että (en muista ulkoa, mutta jotenkin sinnepäin) "parking assistant active" kun pistää pakin päälle.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Pomo asensi firman letukkaan tuon Bilteman 29,90:n vehkeen. Toimii kunhan peruuttaa tasaisen seinän viereen. Muuten piippailee peruutellessa jos kilometrin päässä juoksee orava.... (en tiedä onko asennus täydellinen, mutta vähän ärsyttävä se laite on)
Tuossa oli työkäytössä joskus Sitikan C5...jonka 40 000km ajettu tutka ei enää meinannut toimia. Kyseinen auto oli farmarimallinen ja tulin huomioineeksi tietyn asian. Nimittäin esim. seinän viereen peruuttaessa olisi mukava tietää kuinka lähelle seinää voi ajaa niin, että luukku vielä aukeaa kunnolla eikä kolahda seinään. Voihan olla että esim. tuossa ranskanpullassa ääni muuttuu hieman tiheästä pikkuisen tiheämmäksi, mutta opetteleppa tuntemaan se. Joku erilainen kellon kilahdus siinä vaiheessa, kun ollaan "rajalla" olisi hyvä. Kuten moni tietää, ei autoa kannata jättää liian ulos parkkiruudusta, sillä kaikenmaailman tuntemattomia kolhijoita on liikeellä
Tämä farmarimallisen auton sovellus nyt vaan tuli tässä mieleen, enkä ole varma olisiko joku viisas (ei-ranskalainen siis) insinööri tuon jo oivaltanut
Tuossa oli työkäytössä joskus Sitikan C5...jonka 40 000km ajettu tutka ei enää meinannut toimia. Kyseinen auto oli farmarimallinen ja tulin huomioineeksi tietyn asian. Nimittäin esim. seinän viereen peruuttaessa olisi mukava tietää kuinka lähelle seinää voi ajaa niin, että luukku vielä aukeaa kunnolla eikä kolahda seinään. Voihan olla että esim. tuossa ranskanpullassa ääni muuttuu hieman tiheästä pikkuisen tiheämmäksi, mutta opetteleppa tuntemaan se. Joku erilainen kellon kilahdus siinä vaiheessa, kun ollaan "rajalla" olisi hyvä. Kuten moni tietää, ei autoa kannata jättää liian ulos parkkiruudusta, sillä kaikenmaailman tuntemattomia kolhijoita on liikeellä
Tämä farmarimallisen auton sovellus nyt vaan tuli tässä mieleen, enkä ole varma olisiko joku viisas (ei-ranskalainen siis) insinööri tuon jo oivaltanut
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Eli Cobrassa asia on ajateltu loppuun asti. Hyvä.Mimmi kirjoitti:Cobra tihentää piipitystä estettä lähestyttäessä ja esteen ollessa asennuksessa määritellyssä etäisyydellä piipitys muuttuu jatkuvaksi ääneksi. Itsellä ko. matka on 30cm.
Sitikassa piipitys muuttui jatkuvaksi vasta noin 30-35 sentin päässä...jos nyt oikein muistan ...mutta mitään säätömahdollisuutta siinä ei ollut.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Enpäs muuten muista tiheneekö se, mutta väittäisin että ei. Jatkuvaksi se muuttuu tosiaan jollain tuolla etäisyydellä.SSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.Mimmi kirjoitti:Cobra tihentää piipitystä estettä lähestyttäessä ja esteen ollessa asennuksessa määritellyssä etäisyydellä piipitys muuttuu jatkuvaksi ääneksi. Itsellä ko. matka on 30cm.
SSAero
Tähän mennessä paras sovellutus näissä piipittävissä oli 407 Pösössä: stereopiipitys joka ilmaisi myös missä suunnassa este on. Joskus kaipaa tota pieneen väliin tunkiessa myös Saabiin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpastaSSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Ajamassani Mersussa parkkitutka toimi juurikin tolla tavalla. Ääni oli jatkuva, kun kohteeseen oli 5-10cm matkaa 40cm kuulostaa liioittelultaMiika79 kirjoitti:Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpastaSSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Oisko tuossa SS:ssä joku herkkyyssäätö? Mulla nimittäin omalle paikalle parkkihalliin peruuttaessa jää kyllä se 20 - 30 senttiä seinään kun pysäyttää siihen missä se alkaa rääkymään putkeen.Rommitommi kirjoitti:Ajamassani Mersussa parkkitutka toimi juurikin tolla tavalla. Ääni oli jatkuva, kun kohteeseen oli 5-10cm matkaa 40cm kuulostaa liioittelultaMiika79 kirjoitti:Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpastaSSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Minulla ainakin jää runsaasti, eli n. 40 cm, kun tuo yhtäjaksoinen piipitys alkaa. Kannattaisi kysäistä huollosta. Itselläni muutenkin herkkä, eli tallista ajaessani ulos ja tunnistimet alkaa tunnistaa n. 40-50 cm sivuilla olevia seiniä, mutta heti, kun perä on ulkona loppuu, eli herkässä on.Miika79 kirjoitti:Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpastaSSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
SSAero