Ei lämmintä eikä kylmää ilmaa sisälle

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saab9000T16
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 10:08

Ei lämmintä eikä kylmää ilmaa sisälle

Viesti Kirjoittaja Saab9000T16 »

Saab 9-3, tid, vm 2001. Automaattinen ilmastointi, diesellämmitin. Sisäilman lämpätilan säätö ei toimi. Puhaltimista tulee koko ajan saman lämpöistä ilmaa, vaikka säätöpaneelista muuttaa astelukua, ts. ei tule kylmää eikä kuumaa, vain noin ulkolämpötilan lämpöistä ilmaa. Lämpötilan säätöpaneelista asteita muuttaessa puhaltimen nopeus kuitenkin reagoi asiallisesti, eli puhallusteho kasvaa kun laittaa esim. lämpötilaksi 15 (ulkona 22) ikään kuin laitteisto yrittäisi viilentää sisätilaa. Eli sisätilan lämpötila-anturi kunnossa, päättelen. Myös ajotietokoneessa ulkolämpötila näkyy normaalisti. Auton alle jää kondensaatiovedestä läiskä, joten ilmastointilaite toiminee. Automaattinen ilmastoinnin kalibrointi on ajettu monta kertaa.
Lämmin ja kylmä ilma ilmeisesti jäävät johonkin välille. Jokin venttiili/suutin/läppä jumissa???? Mitä kannattaa tehdä ja mistä aloittaa? Onko vaikea huolto/toimenpide tehdä itse? Onko kellään kokemuksia tai neuvoja? Kiitos!

nimim. 5:s saab
Aero-T
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:54

Viesti Kirjoittaja Aero-T »

Tuliko kuntoon? Mikä oli vikana? Ittelläni (tai siis autolla) samoja oireita.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ei lämmintä eikä kylmää ilmaa sisälle

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Saab9000T16 kirjoitti:Saab 9-3, tid, vm 2001. Automaattinen ilmastointi, diesellämmitin. Sisäilman lämpätilan säätö ei toimi. Puhaltimista tulee koko ajan saman lämpöistä ilmaa, vaikka säätöpaneelista muuttaa astelukua, ts. ei tule kylmää eikä kuumaa, vain noin ulkolämpötilan lämpöistä ilmaa. Lämpötilan säätöpaneelista asteita muuttaessa puhaltimen nopeus kuitenkin reagoi asiallisesti, eli puhallusteho kasvaa kun laittaa esim. lämpötilaksi 15 (ulkona 22) ikään kuin laitteisto yrittäisi viilentää sisätilaa. Eli sisätilan lämpötila-anturi kunnossa, päättelen. Myös ajotietokoneessa ulkolämpötila näkyy normaalisti. Auton alle jää kondensaatiovedestä läiskä, joten ilmastointilaite toiminee. Automaattinen ilmastoinnin kalibrointi on ajettu monta kertaa.
Lämmin ja kylmä ilma ilmeisesti jäävät johonkin välille. Jokin venttiili/suutin/läppä jumissa???? Mitä kannattaa tehdä ja mistä aloittaa? Onko vaikea huolto/toimenpide tehdä itse? Onko kellään kokemuksia tai neuvoja? Kiitos!

nimim. 5:s saab
Ilmaseosläpän askelmoottori on rikki. Helppo homma vaihtaa itse. Hansikaslokero irti ja kartturin jalkatilan keskikonsolin puoleinen seinä irti. Moottori löytyy seinän takaa ja on kahdella ruuvilla kiinni. Hintaa n.170€ Saabin tiskillä. Itsellä ja ilmeisesti aika monella muullakin tuo sanonut sopimuksensa irti.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vastaa Viestiin