Kytkin ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Kytkin ?

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Pitäs vaihtaa eli mitä merkkiä suosittelette toisin sanoen käykö tarvike vai tulisiko laittaa alkuperäinen ? Auto on 1992 ja 2,1:nen

9-5 Nordic
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tarvikkeesta Sachs tai Borg&Beck. Ja suosittelen turbo-mallia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Sachs

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Sachs on Saabin alkuperäismerkki 5-vaihteisissa, 4-vaihteisissa Borg & Beck. Ainakaan omalla kohdalla ei ole mitään valittamista merkistä, -90 Aeron vakiolla 228mm levyllä ei ole ollut luistamisia tms. Pitkään tuli epäiltyä koska B & B on kalliimpi kuin Sachs. Mutta nykyäänhän noissa kytkinpaketeissa lienee entistä enemmän seka-osia, muistaakseni Borg & Beckin laatikossa oli Sachsin kytkinlevy (paineasetelma oma), ja painelaakeri piti ostaa erikseen (muistaakseni SNF).

Merkkiä tärkeämpi lienee tehdä/teettää kytkinremontti kokonaisuudessaan, työ- ja pääsylinterien tiivisteiden vaihdot, kytkinpollkimen vaihto/korjaus (se reikä..), palautusjousen tarkistus/vaihto jne. Mertmi teki aikanaan listan omasta kytkinremontistaan, joka oli niin laaja että korjaamosetä ei kaikkia suostunut edes tekemään :)

Kunnossa oleva kytkin totta tosiaan lisää ajonautintoa.
Vastaa Viestiin