Kokonaista kolme kuukautta ajoa ja jo jätti välille, 99:llä ajoa 18 vuotta ja kerran katkes matka, että on tämäkin tuuria. Eli sienimettällä käynnistin auton jäi kytkin pohjaan veltoksi ja nesteet pitkin konehuonetta. Anteeks ei muuten jättänytkään välille kakkonen pesään ja starttia ja auto käymään niin tultiin kakkosella kotiin.
Huomenna meinaan yrittää ajaa velipojalle 45km päähän remonttiin ilman kytkintä mitä sanotte onnistuuko ei ole kuin pari risteystä välillä.
Ja nyt kysymykseen olis kaksi tuntia aikaa vaihtaa se kytkinletku ja ilmata kytkin sillä pp.kumi systeemillä että onnistuuko auto oli 9000t cs-vm 96 ajettu 240 tkm. Tarviiko irrottaa muuta kuin se muovinen sisälokasuoja ja ilmatessa säiliöön laitetaan painetta, ilmanippa auki, minkäverran pitää kytkintä polkee?
Kiitos etukäteen neuvoista
Kytkin letas...minultakin.
Kohtalotoveri. Minulla hajosi viime vuonna töihin mennessä kilometrin päähän merkkihuollosta, niin vein sinne laitettavaksi. Illalla pääsi ehjällä kotiin (40km). Toisen kerran olin liikkeellä alla 900:lla, tuo -96, kun kytkinvaijeri petti. Hyvin pystyi ajamaan sen 40 km kotiin, välissä useampikin risteys valoilla ja ilman. Vaihteita pystyy "hämmentämään" kun sovittaa kierrokset. Pysähtyessä tietty sammutettava kone. Lähdin ihan ykkösellä liikkeelle, siis startin kanssa.
Itse siis en tontun kytkinletkua vaihtanut, mutta kyllä tuo minusta parissa tunnissa vaihtuu. Saattaa olla että onnistuu purkamatta lokasuojan muoveja kun irrottaa akkutelineen.
Itse siis en tontun kytkinletkua vaihtanut, mutta kyllä tuo minusta parissa tunnissa vaihtuu. Saattaa olla että onnistuu purkamatta lokasuojan muoveja kun irrottaa akkutelineen.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kytkin letas...minultakin.
Irroita se muovinen suojus ja vaihda letku. Ota säiliön kansi irti ja ime jollain isolla injektioruiskulla, kytkimen puolelta ilmat pois.xmakex kirjoitti:Kokonaista kolme kuukautta ajoa ja jo jätti välille, 99:llä ajoa 18 vuotta ja kerran katkes matka, että on tämäkin tuuria. Eli sienimettällä käynnistin auton jäi kytkin pohjaan veltoksi ja nesteet pitkin konehuonetta. Anteeks ei muuten jättänytkään välille kakkonen pesään ja starttia ja auto käymään niin tultiin kakkosella kotiin.
Huomenna meinaan yrittää ajaa velipojalle 45km päähän remonttiin ilman kytkintä mitä sanotte onnistuuko ei ole kuin pari risteystä välillä.
Ja nyt kysymykseen olis kaksi tuntia aikaa vaihtaa se kytkinletku ja ilmata kytkin sillä pp.kumi systeemillä että onnistuuko auto oli 9000t cs-vm 96 ajettu 240 tkm. Tarviiko irrottaa muuta kuin se muovinen sisälokasuoja ja ilmatessa säiliöön laitetaan painetta, ilmanippa auki, minkäverran pitää kytkintä polkee?
Kiitos etukäteen neuvoista
Ei tartte pumpata.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kytkin korjattu
Letku on nyt vaihdettu, se onnistuu tosiaan parhaiten akkutelineen irrottamisella, muovista sisälokaria on tämän homman takia turha irrottaa.
Vaihdettiin samalla pääsylinterin tiivisteet ja nyt kytkin pelittää hyvin.
Se ilmaus on vähän hankala kun nestesäiliöstä pääsylinterille lähtevä letku on aika ylhäällä kiinni säiliössä ja kun nesteen pinta laskee ottaa se siitä helposti ilmaa, homma on yhtä räpläämistä sen polkupyöränkumin kanssa irrotat ja lisäät nestettä kiinnität kumin rautalangalla ja ilmaat ja taas kumi irti ja lisää nestettä ja kiinnität uudelleen....jne, onnisttuu kuitenkin ajan kanssa.
Ajaminen ilman kytkintä oli sekin kokemus liikennettä piti tarkkailla ja ennakoida muu liikenne tosi hyvin, kakkonen ja nelonen menivät parhaiten päälle ilman kytkintä.
Vaihdettiin samalla pääsylinterin tiivisteet ja nyt kytkin pelittää hyvin.
Se ilmaus on vähän hankala kun nestesäiliöstä pääsylinterille lähtevä letku on aika ylhäällä kiinni säiliössä ja kun nesteen pinta laskee ottaa se siitä helposti ilmaa, homma on yhtä räpläämistä sen polkupyöränkumin kanssa irrotat ja lisäät nestettä kiinnität kumin rautalangalla ja ilmaat ja taas kumi irti ja lisää nestettä ja kiinnität uudelleen....jne, onnisttuu kuitenkin ajan kanssa.
Ajaminen ilman kytkintä oli sekin kokemus liikennettä piti tarkkailla ja ennakoida muu liikenne tosi hyvin, kakkonen ja nelonen menivät parhaiten päälle ilman kytkintä.