Turbon ruiskuboksi ruiskutonnariin
Turbon ruiskuboksi ruiskutonnariin
Elikkä onko mahdollista laittaa turbon ruiskuboksi ruiskutonnariin johon on jälkiasennettu ahdin, vaihdettu turbon suuttimet ja virranjakaja ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
Minkäsmoinen tuollainen turbotettu iivari on ajella, oletan että vääntää aika alhaalta? Onko kovin nakutusherkkä?TuomasJ kirjoitti:Joo, vähänhän tuo pelottaa miten kone kestää. Mutta on tuo kone kestäny vakiohiluilla jo n.15 000 turbollista kilometriä ilman cooleria. Autolla on mittarissa 400 tkm.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vääntäähän se kohtuu hyvin alhaalla mutta kovilla kierroksilla alkaa meno jotenkin hyytyä. Autossa on t3/4 turbo. Auto nakutti iivarin suuttimilla herkästi mutta turbon suuttimilla ei ainakaan pahasti. Ahdot lisäksi eivät nouse 1 barin yläpuolelle. Säätö tapahtuu bleedaamalla.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
No hitto eipä kannata enää turbotonnareita ostella kun ruiskumalliin vaan ahdin kiinni ja menoksiTuomasJ kirjoitti:En oo ite tuota turbotusta tehny. Käsityksen oo saanu että koneen sisuskaluille ei oo tehty yhtään mitään, turbo on vain isketty kiinni. Eikä varmaan nokkiakaan oo vaihettu.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hyytyminen yläkierroksilla johtuu varmasti osaltaan juuri nokista, turbossa on kireämpi imunokka.
Jos ei nakuta niin voihan tuo pelittää.. Aika hurja turbo kyllä noilla puristuksilla. Millä nakutusta on tunnistettu? Iivarin suuttimet loppuu kyllä samantien, eikä turbonkaan vakiosuuttimet pitkälle pötki.. Ainakaan tuosta ahtimesta ei saa kuin rahtusen hyödystä irti niillä, ja nuo puristukset rajottaa kyllä jo muutenkin.
Oletko kovinkin korkealle kierrättänyt? Jotenkin tuntuisi että vakioturbon suuttimilla ja ruiskun männillä pakko nakuttaa ihan hulluna korkeilla kierroksilla jos t3/4 hybridi tunkee 1 baria..
Niin ja jos on samasta järjestelmästä niin lastun vaihtokin voi riittää, mutta jos on eri osanumeroilla boschin boksit niin ei välttämättä toimi lastun vaihto.
Jos ei nakuta niin voihan tuo pelittää.. Aika hurja turbo kyllä noilla puristuksilla. Millä nakutusta on tunnistettu? Iivarin suuttimet loppuu kyllä samantien, eikä turbonkaan vakiosuuttimet pitkälle pötki.. Ainakaan tuosta ahtimesta ei saa kuin rahtusen hyödystä irti niillä, ja nuo puristukset rajottaa kyllä jo muutenkin.
Oletko kovinkin korkealle kierrättänyt? Jotenkin tuntuisi että vakioturbon suuttimilla ja ruiskun männillä pakko nakuttaa ihan hulluna korkeilla kierroksilla jos t3/4 hybridi tunkee 1 baria..
Niin ja jos on samasta järjestelmästä niin lastun vaihtokin voi riittää, mutta jos on eri osanumeroilla boschin boksit niin ei välttämättä toimi lastun vaihto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com