Turbon ruiskuboksi ruiskutonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Turbon ruiskuboksi ruiskutonnariin

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Elikkä onko mahdollista laittaa turbon ruiskuboksi ruiskutonnariin johon on jälkiasennettu ahdin, vaihdettu turbon suuttimet ja virranjakaja ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pitäisi onnistua, jos ovat saman version järjestelmästä (esim. LH 2.2 vs LH 2.4).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

On.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

On.


Ikinä ei saa sanoa ei.


Vaan tuohan on simppeli homma.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Elikkä ei muutakuin iskee turbon ohjainboksin ruiskun ohjainboksin tilalle ja lähtee ajamaan.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No voishan sinne pikkasen paksumman kansipahvin vaihtaa vaikka aluksi.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Joo, vähänhän tuo pelottaa miten kone kestää. Mutta on tuo kone kestäny vakiohiluilla jo n.15 000 turbollista kilometriä ilman cooleria. Autolla on mittarissa 400 tkm.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Onkos ruiskuboksi iivarissa ja turbossa sama ja vain lastuissa olisi eroa, eli selviääkö pelkällä lastunvaihdolla.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

TuomasJ kirjoitti:Joo, vähänhän tuo pelottaa miten kone kestää. Mutta on tuo kone kestäny vakiohiluilla jo n.15 000 turbollista kilometriä ilman cooleria. Autolla on mittarissa 400 tkm.
Minkäsmoinen tuollainen turbotettu iivari on ajella, oletan että vääntää aika alhaalta? Onko kovin nakutusherkkä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Vääntäähän se kohtuu hyvin alhaalla mutta kovilla kierroksilla alkaa meno jotenkin hyytyä. Autossa on t3/4 turbo. Auto nakutti iivarin suuttimilla herkästi mutta turbon suuttimilla ei ainakaan pahasti. Ahdot lisäksi eivät nouse 1 barin yläpuolelle. Säätö tapahtuu bleedaamalla.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Et vaihtanut nokkia etkä mäntiä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

En oo ite tuota turbotusta tehny. Käsityksen oo saanu että koneen sisuskaluille ei oo tehty yhtään mitään, turbo on vain isketty kiinni. Eikä varmaan nokkiakaan oo vaihettu.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

TuomasJ kirjoitti:En oo ite tuota turbotusta tehny. Käsityksen oo saanu että koneen sisuskaluille ei oo tehty yhtään mitään, turbo on vain isketty kiinni. Eikä varmaan nokkiakaan oo vaihettu.
No hitto eipä kannata enää turbotonnareita ostella kun ruiskumalliin vaan ahdin kiinni ja menoksi :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kyllä ne männät melkein kandeis silti vaihtaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hyytyminen yläkierroksilla johtuu varmasti osaltaan juuri nokista, turbossa on kireämpi imunokka.

Jos ei nakuta niin voihan tuo pelittää.. Aika hurja turbo kyllä noilla puristuksilla. Millä nakutusta on tunnistettu? Iivarin suuttimet loppuu kyllä samantien, eikä turbonkaan vakiosuuttimet pitkälle pötki.. Ainakaan tuosta ahtimesta ei saa kuin rahtusen hyödystä irti niillä, ja nuo puristukset rajottaa kyllä jo muutenkin.

Oletko kovinkin korkealle kierrättänyt? Jotenkin tuntuisi että vakioturbon suuttimilla ja ruiskun männillä pakko nakuttaa ihan hulluna korkeilla kierroksilla jos t3/4 hybridi tunkee 1 baria..

Niin ja jos on samasta järjestelmästä niin lastun vaihtokin voi riittää, mutta jos on eri osanumeroilla boschin boksit niin ei välttämättä toimi lastun vaihto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin