113 ja 110 kw
113 ja 110 kw
Onko ko 9-3:n koneissa isoja eroja? 110 kw kaiketi modernimpi kun tuli 2000-2001?
kuuden saabin kyselijä
kuuden saabin kyselijä
Minuakin kiinnostais tietää, että miten ne käytännön elämässä eroaa. Onko suorituskyvyssä eroja? Entäs kestävyydessä, täällä ollut keskustelua siitä että se aikaisempi versio olisi varmempi.
Jos joku kumpaakin versiota ajaneena voisi laittaa tänne kommemtia niin olisi mukava lukea niitä.
Jos joku kumpaakin versiota ajaneena voisi laittaa tänne kommemtia niin olisi mukava lukea niitä.

9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895
Minuakin kiinnostais tietää, että miten ne käytännön elämässä eroaa. Onko suorituskyvyssä eroja? Entäs kestävyydessä, täällä ollut keskustelua siitä että se aikaisempi versio olisi varmempi.
Jos joku kumpaakin versiota ajaneena voisi laittaa tänne kommemtia niin olisi mukava lukea niitä.
Jos joku kumpaakin versiota ajaneena voisi laittaa tänne kommemtia niin olisi mukava lukea niitä.

9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 18:43
- Paikkakunta: Porvoo
113kw, 154hv on vanhempi Trionic 5 vanhempi ja varmempi tekniikka, ja siihen saa helposti kytketty esimerkiksi dumppi.
110kw, 150hv on uudempi Trionic 7, voi olla että se on nopeampi, parempi tai jotain, mutta se on myös se kone joka leikkaa "helposti" kiinni. elikä öljyn huohotin systeemi ei aina toimi niin kuin se pitäis, ja männärenkaat on niin ohuita että ne pästää paskaa läpi, ja öljy likaantuu TODELLA nopeesti ja turbo ym ym ym kärsii.....
onnex tiesin tästä ja ostin vm2000 154hv. matalapaine 9-3 trionic 5 nyt mulla on BSR viripaketti ja noin 230hv ja 350Nm. ai niin, 2000 on myös hyvä vuosimalli, katsastuksessa ei tarkisteta OBD... ja viriohjelma pysyy piilossa.. =) 2001 ja etenpäin tarkistetaan.
110kw, 150hv on uudempi Trionic 7, voi olla että se on nopeampi, parempi tai jotain, mutta se on myös se kone joka leikkaa "helposti" kiinni. elikä öljyn huohotin systeemi ei aina toimi niin kuin se pitäis, ja männärenkaat on niin ohuita että ne pästää paskaa läpi, ja öljy likaantuu TODELLA nopeesti ja turbo ym ym ym kärsii.....
onnex tiesin tästä ja ostin vm2000 154hv. matalapaine 9-3 trionic 5 nyt mulla on BSR viripaketti ja noin 230hv ja 350Nm. ai niin, 2000 on myös hyvä vuosimalli, katsastuksessa ei tarkisteta OBD... ja viriohjelma pysyy piilossa.. =) 2001 ja etenpäin tarkistetaan.
BSR Turbo Power....
Aha, ja minä kun olen arkaillut virityspaketteja kun olen luullut, että tonkivat vähänkin epäilyttävän näköisen auton. Paketin vaihto ennen ja jälkeen katsastusta ei ole kiinnostanut.2000 on myös hyvä vuosimalli, katsastuksessa ei tarkisteta OBD... ja viriohjelma pysyy piilossa.
Täytyypä taas virittäytyä asiaan.
Petri
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Eipä tuo ECUn vaihtokaan vie varttia enempää jos vähänkin tietää mitä tekee. Eipä sitäkään siis kannata pitää esteenä viritykselle jos vaikka sattuisi omistamaan 2001 mallin tai uudemman.Saabonly kirjoitti:Aha, ja minä kun olen arkaillut virityspaketteja kun olen luullut, että tonkivat vähänkin epäilyttävän näköisen auton. Paketin vaihto ennen ja jälkeen katsastusta ei ole kiinnostanut.
Täytyypä taas virittäytyä asiaan.
Petri
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
OBD testi kertonee softan stringin mutta en sitten tiedä miten siitä voisi päätellä onko viri vai ei jollei siinä lue suoraan "MapTun" tai "Nordic".
Ei se boksin vaihto ihan plug&play ole kun pitää kuitenkin käyttää autoa TECHillä. Lisäksi aika monella virittäjällä on orkkis boksi mennyt vaihdossa. Nyt olisikin sitten kiva kuulla kommentteja Saabisteilta, jotka ovat katsastaneet viritetyn auton. Oliko ongelmia? Mikä virisetti? Ja mikä auto?
Itse en ole moista katsastanut.
Ei se boksin vaihto ihan plug&play ole kun pitää kuitenkin käyttää autoa TECHillä. Lisäksi aika monella virittäjällä on orkkis boksi mennyt vaihdossa. Nyt olisikin sitten kiva kuulla kommentteja Saabisteilta, jotka ovat katsastaneet viritetyn auton. Oliko ongelmia? Mikä virisetti? Ja mikä auto?
Itse en ole moista katsastanut.
Mulla ei ole kuin stage 1 ja malli on -98 eli ei ODB-testejä. Ei minkäänlaista kommenttia ole kuulunut. Ei se inssi pysty pienellä koeajolla persdynolla mitää sanomaan auton tehoista. Pörinöistä saattaa jotain mainita ja jos on kuuleria vaihdettu saattaa sitä mulkoilla, mutta ei ole kukaan maininnut että olisi stegeistä pompannut.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niin juu ja siihen alkuperäiseen kysymykseen:
On ollut omistuksessa vanhempi 9-3 ja kaksi uudempaa (2000 ja 2001). Vanhasta lahosi vähitellen sähköt ja tunnen muitakin jolle tämä on käynyt. Eli ensin meni bensamittari, sitten penkinlämmitin, takaluukun avaus. Mutta kone oli kestävä ja hyvä ei mitään valittamista.
2000 9-3 oli muuten täysin priima, mutta ketju kolisi. Mitään sille ei kuitenkaan tarvinnut tehdä. Lisäksi ilmastoinnin kompura hajosi, mutta se ei liene koneen vika. Lopuksi laukesi KAT (syy tuntematon).
Nyt on alla 2001 9-3, josta hajosi (80tkm ajettu) DI-kasetti ja se joskus savuttelee, mutta kone on pirteä ja käy nätisti.
Eli kyllä vanhan kone tuntui luotettavammalta, mutta toisaalta kyllä tätä T7 konettakin voi suositella. Kannattaa muistaa foorumiakin lukiessa, että harva lähettelee tänne "Hyvin toimii" viestejä, pääsääntöisesti "Apua tarvitaan". Tämä ei silti ole auton vika vaan ihmisluonteen
On ollut omistuksessa vanhempi 9-3 ja kaksi uudempaa (2000 ja 2001). Vanhasta lahosi vähitellen sähköt ja tunnen muitakin jolle tämä on käynyt. Eli ensin meni bensamittari, sitten penkinlämmitin, takaluukun avaus. Mutta kone oli kestävä ja hyvä ei mitään valittamista.
2000 9-3 oli muuten täysin priima, mutta ketju kolisi. Mitään sille ei kuitenkaan tarvinnut tehdä. Lisäksi ilmastoinnin kompura hajosi, mutta se ei liene koneen vika. Lopuksi laukesi KAT (syy tuntematon).
Nyt on alla 2001 9-3, josta hajosi (80tkm ajettu) DI-kasetti ja se joskus savuttelee, mutta kone on pirteä ja käy nätisti.
Eli kyllä vanhan kone tuntui luotettavammalta, mutta toisaalta kyllä tätä T7 konettakin voi suositella. Kannattaa muistaa foorumiakin lukiessa, että harva lähettelee tänne "Hyvin toimii" viestejä, pääsääntöisesti "Apua tarvitaan". Tämä ei silti ole auton vika vaan ihmisluonteen
