Tyhjäkäynti
Tyhjäkäynti
Mites se oli tuo tyhjäkäynnin kans.Jos huupaapi käynti 1000-500 niin on ilma anturi rikki?
tutkippa kaasuläppäkotelo onko likainen . Putsauksen jälkeen säädä kaasuläppä hieman auki säätö ruuvista ja säädä lopuksi että kaasuläppäkytkin naksahtaa hieman kaasuläppää avatessa. Silloin pitäs toi kierrosten pomppiminen tasoittua. jos ei tasoitu niin tutki onko alipaine letkuissa vuotoja ja vuotava bypass venttiili voi aiheuttaa saman oireen jos on viallinen. foorumin haku toiminto antaa myös paremmat ohjeet näihin ongelmiin
Kiitos avusta
Lähdempä katselemaan jos sais vian pois kiitos kaikille avusta
Mun tontussa oli tyhjäkäyntimoottori likainen, musta sisältä. se on helppo ottaa pois letkujen välistä (se on se pyöreä magneettiventtiilin näköinen mötikkä letkuissa, jotka ovat kiinni imusarjassa kaasuläpän molemmin puolin. Liotin laittamalla crc:tä sisään ja sitten puhdistin pumpulipuikoilla ja talouspaperilla mahdollisimman kuivaksi. Sen sielun pitää venttiiliä heilutellessa liikkua vapaasti (kolista), palautusjousi kääntää sen kiinni.
Voiko imuvuodot aiheuttaa kierrosten liiallisen laskemisen, jos nostaa kaasun ja painaa kytkintä kiihdytyksen jälkeen? Tyhjäkäyntiventtiilin putsaus ei tunnu auttavan. Kaasuläppäkotelonkin olen putsannut, ja säätänyt kaasuläpän sekä asennontunnistimen. Säädöillä sain juuri ja juuri niin, että auto ei sammu, mutta kierrokset kuitenkin laskevat alas.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Hmm... Pitää varmaan tutkia tuota by-pass -puolta. Olisikohan se syyllisenä myös siihen, että ahdot tuntuvat putoavan varsin rivakasti vaihdoissa?Mimmi kirjoitti:Ahdinversioissa tuohon sammumiseen/melkein sammumiseen vaikuttaa myös By-pass-venttiili.
EDIT: Käytin jo hakua ja vaikuttaa aika varmalta, että by-passissa on vika.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Tyhjäkäynti
Jos auto on trionikki, niin akun irti olon jälkeen tekee tota noin 100-1000km. (ihan normaalia)pasilli kirjoitti:Mites se oli tuo tyhjäkäynnin kans.Jos huupaapi käynti 1000-500 niin on ilma anturi rikki?