Tonnarin sähköikkunat
Tonnarin sähköikkunat
Kävipä tässä köpelösti eilen kun olin sulkemassa 9000:n takalaseja ja sulake sattui kärähtämään. Huonompi juttu oli, että kärähtänyt sulake oli 30 ampeerin, joka oli laitettu siihen varmaan joskus kun 25:n sulakkeet olivat silloin loppu tai vastaavaa. Jossain taisi jotain hajota, mutta mitä? :\
No, yritin siihen sitten toista sulaketta laittaa, mutta ikkunat eivät reagoineet mitenkään. Siinä sitten ajoin melkein Porista asti Raumalle toinen takaikkuna kokonaan avoinna, kun ei sitä siinä tilanteessa mitenkään kiinni saanut. Ajattelin että jot hitto jos melkein äsken vaihdettu ikkunannostin menisi taas vaihtoon, mutta myöhemmin illalla sain nostettua sen etuikkunan lainasähköllä takaisin ylös.
Mutta koska ikkunannostimessa ei ole vikaa ja sulakkeen vaihto ei auta, eikä sulakkeelle asti edes yleismittarin mukaan tule virtaa, niin missä mahtaa ongelma sitten olla? Onko jossain jotain releitä tai vastaavia jotka olisivat voineet mahdollisesti hajota?
No, yritin siihen sitten toista sulaketta laittaa, mutta ikkunat eivät reagoineet mitenkään. Siinä sitten ajoin melkein Porista asti Raumalle toinen takaikkuna kokonaan avoinna, kun ei sitä siinä tilanteessa mitenkään kiinni saanut. Ajattelin että jot hitto jos melkein äsken vaihdettu ikkunannostin menisi taas vaihtoon, mutta myöhemmin illalla sain nostettua sen etuikkunan lainasähköllä takaisin ylös.
Mutta koska ikkunannostimessa ei ole vikaa ja sulakkeen vaihto ei auta, eikä sulakkeelle asti edes yleismittarin mukaan tule virtaa, niin missä mahtaa ongelma sitten olla? Onko jossain jotain releitä tai vastaavia jotka olisivat voineet mahdollisesti hajota?
Nimissä: 9000 CSE Jubilee
Kierrätetty: 9000i -89, 90 -87
Kierrätetty: 9000i -89, 90 -87
Ei ole releitä lasinnostimissa, paitsi kuskin ikkunassa kertapainalluksella kokonaan alas -toiminnon viiverele.
Vikaa voi yrittää poistaa ikkunapainonappien kontakteja ja ovipilariliitosksia puhdistamalla. Moottorille tulevan liittimen varmaan jo puhdistit jos vaihdoit nostimen. Jännitemittaus moottorissa kiinni olevasta johtoliittimestä nappia painaessa silloin kun vika on päällä eli lasi ei liiku saattaisi antaa apua vianhakuun.
Tuolla oli lasinnostimen nappiremppaa selitettynä:
http://www.fixmysaab.com/window/step1.html
Vikaa voi yrittää poistaa ikkunapainonappien kontakteja ja ovipilariliitosksia puhdistamalla. Moottorille tulevan liittimen varmaan jo puhdistit jos vaihdoit nostimen. Jännitemittaus moottorissa kiinni olevasta johtoliittimestä nappia painaessa silloin kun vika on päällä eli lasi ei liiku saattaisi antaa apua vianhakuun.
Tuolla oli lasinnostimen nappiremppaa selitettynä:
http://www.fixmysaab.com/window/step1.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Sinulla lieneekin uudempi auto, jossa viivetoiminto on yhdistetty siihen nappikonsoliin. Vanhemmissa on kuskin penkin alla erillinen rele, ainoastaan kuskin ikkunaan.Saabistiuki kirjoitti:Öööö..minulla laskee myös apukuskin ikkuna " kerralla alas "jus kirjoitti:Ei ole releitä lasinnostimissa, paitsi kuskin ikkunassa kertapainalluksella kokonaan alas -toiminnon viiverele.
l
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
EIhän tää asiaan liity, vaan noiden (kaikkien) ois hyvä mennä kerralla ylös.Saabistiuki kirjoitti:Öööö..minulla laskee myös apukuskin ikkuna " kerralla alas "jus kirjoitti:Ei ole releitä lasinnostimissa, paitsi kuskin ikkunassa kertapainalluksella kokonaan alas -toiminnon viiverele.
l


Suunnitellaan, kun saa nää muut pikkuviat hoidettua.
Tuleeks Defan sarjassa mukana myös anturit laseihin.
Vai ajetaanko niitä ajan kanssa
Kaikkia, vaikka olisikin jo suljettu.
Itse ajattelin pistää kapasitiiviset niihin ikkuna kiskoihin ja käskyttää niillä.
Hitsi taitaa loppua oven tökkelistä navat.
Tai jos ajaiskin ajan kanssa ja lopettais kun on kiinni.

Vai ajetaanko niitä ajan kanssa

Kaikkia, vaikka olisikin jo suljettu.
Itse ajattelin pistää kapasitiiviset niihin ikkuna kiskoihin ja käskyttää niillä.
Hitsi taitaa loppua oven tökkelistä navat.

Tai jos ajaiskin ajan kanssa ja lopettais kun on kiinni.

-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Seelvä hommajus kirjoitti:Sinulla lieneekin uudempi auto, jossa viivetoiminto on yhdistetty siihen nappikonsoliin. Vanhemmissa on kuskin penkin alla erillinen rele, ainoastaan kuskin ikkunaan.Saabistiuki kirjoitti:Öööö..minulla laskee myös apukuskin ikkuna " kerralla alas "jus kirjoitti:Ei ole releitä lasinnostimissa, paitsi kuskin ikkunassa kertapainalluksella kokonaan alas -toiminnon viiverele.
l

Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Nyt kun asiaa on vatvottukin jo ihan offtopic, tuli mieleeni kun itsekin pähkäilin samaa asiaa.... tuolla lisää -> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
Eli rajat fönäreihin, siisSaabistiuki kirjoitti:Nyt kun asiaa on vatvottukin jo ihan offtopic, tuli mieleeni kun itsekin pähkäilin samaa asiaa.... tuolla lisää -> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Eihän siellä alunperinkään ole aikakatkaisun lisäksi mitään mikä katkaisisi virran. Lasi voi olla valmiiksi alhaalla ja pystyt painamaan kertapainalluksella alas, jolloin moottorit saavat virran sen 20 sekuntia, tai kuinka pitkä se pulssi siinä nappiohjaimessa onkaan. Eikä savu silti nouse.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ja ai että tekee hyvää moottoreillejus kirjoitti:Eihän siellä alunperinkään ole aikakatkaisun lisäksi mitään mikä katkaisisi virran. Lasi voi olla valmiiksi alhaalla ja pystyt painamaan kertapainalluksella alas, jolloin moottorit saavat virran sen 20 sekuntia, tai kuinka pitkä se pulssi siinä nappiohjaimessa onkaan. Eikä savu silti nouse.
