APC:n pin nro19?
APC:n pin nro19?
Mikä pinni on nro.19 APC:n liitännässsä?? Nakuvalon tarttis. Kiitos!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... liitin.jpg
Laita myös ledi, joka osoittaa magneettiventtiilin tilan, siitä saa enemmän tietoa jos nakutusledi ei suostu vilkkumaan (esim jos ei nakuta kun ei ahdakaan).
Laita myös ledi, joka osoittaa magneettiventtiilin tilan, siitä saa enemmän tietoa jos nakutusledi ei suostu vilkkumaan (esim jos ei nakuta kun ei ahdakaan).
Viimeksi muokannut jus, Ti Elo 05, 2008 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Magn valo
Nastalta 12 näyttäisi menevän cruisen alipainekatkaisijalle ja siitä magneettiventtiilille.Mikes9000 kirjoitti:Mihin nastaan pitää kytkeä tuo venan ledi?
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... apcwir.htm
Nakuledihän kytketään jatkuvan +12V ja tuon nasta 19:n välille, 19 maadoittaa kun nakuttaa.
Magneettiventtiililedi pitää kytkeä maan ja nasta 12:n välille, 12 tulee jännitteiseksi kun magneettiventtiili ohjataan kiinni eli ahtoja ohjataan peruspaineden 0,4 bar yläpuolelle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Potkitaanpas vanhaa aihetta ylös, kun on vihdoin ja viimein on tullut ajankohtaiseksi alkaa rukkaamaan boksia, eli;
Laitetaanko tuohon mankkuvenan lediin myös vastus eteen,niinkuin nakulediin?
ja sitten, miten olette vetäneet noille ledeille piuhat tuosta boksista, liittimen johdolta rosvoamalla vai boksista läpi vai miten? en oo vielä koskenu..
"uusi" ylimääräinen boksi odottaa tuossa työn alle pääsyä.
Jus kirjoitti:
Laitetaanko tuohon mankkuvenan lediin myös vastus eteen,niinkuin nakulediin?
ja sitten, miten olette vetäneet noille ledeille piuhat tuosta boksista, liittimen johdolta rosvoamalla vai boksista läpi vai miten? en oo vielä koskenu..

"uusi" ylimääräinen boksi odottaa tuossa työn alle pääsyä.
Jus kirjoitti:
nakuledihän kytketään jatkuvan +12V ja tuon nasta 19:n välille, 19 maadoittaa kun nakuttaa.
Magneettiventtiililedi pitää kytkeä maan ja nasta 12:n välille, 12 tulee jännitteiseksi kun magneettiventtiili ohjataan kiinni eli ahtoja ohjataan peruspaineden 0,4 bar yläpuolelle.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Työtä ja näpräystä vieroksumaton kun olen, niin askartelin lisäkoskettimen nakulediä varten johtoliitinrunkoon, pujottelin sen läpi kumisukasta niin kuin alkuperäisetkin johdot. Tosin samalla vaihdoin nakutusanturin johdon uuteen, siinä vasta pujottelemista olikin.
Todennäköisesti ihan yhtä hyvin toimivan saa kun laitat johdon liittimen kumisukan läpi uudesta reiästä. Eipä ohjaamossa pitäisi pahemmin kosteutta olla niin, että johtoläpiviennistä ongelma tulisi.
Magneettiventtiililedin saa kätevästi cruisen alipainekatkaisijan liittimeltä haaroitettua. Ryöstäjiä en käyttäisi varsinkaan magneettiventtiilille menevässä johdossa, ahto-ongelmia saa vähemmälläkin. Nastalta 12 menee johto alipainekatkaisijalle, ja siitä vasta magneettiventtiilille. Näin kytkettynä tosin ei tule varmistettua meneekö ohjausjännite perille magneettiventtiilille asti ja saako se maata. Ensimmäisen magneettiventtiililedikokeilun teinkin kytkemällä piiitkät johdot magneettiventtiilin liittimeltä ohjaamossa olevalle ledille. Oli ainakin varman päälle
Molemmille ledeille tarvitaan vastus.
Jos jostain syystä päädyt ottamaan potikat boksista ulos irtojohtojen päähän, niin sittenhän samalla vedät boksin kuoren läpi nuo muutkin.
Todennäköisesti ihan yhtä hyvin toimivan saa kun laitat johdon liittimen kumisukan läpi uudesta reiästä. Eipä ohjaamossa pitäisi pahemmin kosteutta olla niin, että johtoläpiviennistä ongelma tulisi.
Magneettiventtiililedin saa kätevästi cruisen alipainekatkaisijan liittimeltä haaroitettua. Ryöstäjiä en käyttäisi varsinkaan magneettiventtiilille menevässä johdossa, ahto-ongelmia saa vähemmälläkin. Nastalta 12 menee johto alipainekatkaisijalle, ja siitä vasta magneettiventtiilille. Näin kytkettynä tosin ei tule varmistettua meneekö ohjausjännite perille magneettiventtiilille asti ja saako se maata. Ensimmäisen magneettiventtiililedikokeilun teinkin kytkemällä piiitkät johdot magneettiventtiilin liittimeltä ohjaamossa olevalle ledille. Oli ainakin varman päälle

Molemmille ledeille tarvitaan vastus.
Jos jostain syystä päädyt ottamaan potikat boksista ulos irtojohtojen päähän, niin sittenhän samalla vedät boksin kuoren läpi nuo muutkin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Magneettiventtiilihän on jännitteettömänä "auki"-asennossa, eli kaikki kompuralta tuleva ilma menee hukkaportin kellolle. Vähänkin painetta niin hukkaportti alkaa avautua. Eli ilman jännittettä mankkuvenassa auto pysyy peruspaineilla.
Kun kääntää autosta virrat päälle niin vena napsahtaa ja samalla ledin pitäisi syttyä? Tällöin ilma ohjautuu kompuralta turbon imupuolelle takaisin eikä hukkaportin kellolle tule painetta joka avaisi sitä eikö?
Ja oma ihmettelyn aihe, mankkuvenan ledin pitäisi palaa tämän mukaan aina esim. normaali ajossa kun ei tule ylipainetta. Tema, sullahan oli niin että ledi vilkkui vasta kun mankkuvena alkoi ohjata painetta hukkikselle? Taisi olla eri kytkentä?
Kun kääntää autosta virrat päälle niin vena napsahtaa ja samalla ledin pitäisi syttyä? Tällöin ilma ohjautuu kompuralta turbon imupuolelle takaisin eikä hukkaportin kellolle tule painetta joka avaisi sitä eikö?
Ja oma ihmettelyn aihe, mankkuvenan ledin pitäisi palaa tämän mukaan aina esim. normaali ajossa kun ei tule ylipainetta. Tema, sullahan oli niin että ledi vilkkui vasta kun mankkuvena alkoi ohjata painetta hukkikselle? Taisi olla eri kytkentä?
Kun virrat kytkee päälle, magneettiventtiili napsahtaa ja ledi syttyy. Magneettiventtiilin tässä asennossa ahtoja saataisiin "rajatta", koska paine ei mene hukkaportin kellolle.
Kun painaa jarrua, ledi sammuu. Ahtoja saadaan vain perusahtopaineen verran, kaikki paine menee hukkaportin kellolle
Kun painaa kaasua ja kierrokset nousevat yli 2500, APC menee aktiivisen säädön alueelle, ledi alkaa vilkkkua ja ahdot menevät yli perusahtopaineen mutta jäävät boksiin säädettyyn maksimiahtoon 0,8 bar tai enemmän. Painetta menee hukkaportin kellolle vain sen verran kuin tarvitsee.
Kun painaa jarrua, ledi sammuu. Ahtoja saadaan vain perusahtopaineen verran, kaikki paine menee hukkaportin kellolle
Kun painaa kaasua ja kierrokset nousevat yli 2500, APC menee aktiivisen säädön alueelle, ledi alkaa vilkkkua ja ahdot menevät yli perusahtopaineen mutta jäävät boksiin säädettyyn maksimiahtoon 0,8 bar tai enemmän. Painetta menee hukkaportin kellolle vain sen verran kuin tarvitsee.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
EDIT: Poistin toiminnallisesti oikean, mutta kytkennällisesti väärän tekstin. Eli mulla oli vaan kontaktia muissakin kuin pin-19 jolloin toimi, kuin maatto kytketty mankkuledi. Eli vilkkui sulkiessa. Nyt ihan vaan nakuledi.f-19 kirjoitti:Magneettiventtiilihän on jännitteettömänä "auki"-asennossa, eli kaikki kompuralta tuleva ilma menee hukkaportin kellolle. Vähänkin painetta niin hukkaportti alkaa avautua. Eli ilman jännittettä mankkuvenassa auto pysyy peruspaineilla.
Kun kääntää autosta virrat päälle niin vena napsahtaa ja samalla ledin pitäisi syttyä? Tällöin ilma ohjautuu kompuralta turbon imupuolelle takaisin eikä hukkaportin kellolle tule painetta joka avaisi sitä eikö?
Ja oma ihmettelyn aihe, mankkuvenan ledin pitäisi palaa tämän mukaan aina esim. normaali ajossa kun ei tule ylipainetta. Tema, sullahan oli niin että ledi vilkkui vasta kun mankkuvena alkoi ohjata painetta hukkikselle? Taisi olla eri kytkentä?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84