Automaatin öljynlauhdutin
Automaatin öljynlauhdutin
Aika reilusti alkanu vuotaa allensa. Voiskohan tuota korjata
jäähdyttimen paikkausaineella? Onko joku vaihtanu moista
vekotinta? onko siinä mitään huomioitavaa asiaa. Mistä lie
yleensä löytää uuden lauhduttimen, ei kellään olis jemmassa?
jäähdyttimen paikkausaineella? Onko joku vaihtanu moista
vekotinta? onko siinä mitään huomioitavaa asiaa. Mistä lie
yleensä löytää uuden lauhduttimen, ei kellään olis jemmassa?
SAAB on nautinto tien päällä
Ei hemmetissä. Jäähdyttäjän paikkausaineet ei kestä, edes öljynlauhduttimeen tarkoitetut ja aina ko. mömmöt tukkii hieman lauhdutinta heikentäen jopa paljon jäähdytystehoa, ja vesisyylariin tarkoitetut aineet eivät todellakaan kestä vaihteistoöljyä.
Kyllä noita pajoja löytyy mutta hintoja en uskalla arvailla.
Netistä löysin lauhduttajia kyllä helposti, mutta en uskaltaisi itse tilata osia jos sattuu käymään niin ettei olekkaan sitten oikea osa.
Kyllä noita pajoja löytyy mutta hintoja en uskalla arvailla.
Netistä löysin lauhduttajia kyllä helposti, mutta en uskaltaisi itse tilata osia jos sattuu käymään niin ettei olekkaan sitten oikea osa.
Re: Automaatin öljynlauhdutin
siis sehän on integroituna syylärin kanssa, joten koko hoito menee vaihtoon, muistaakseni reilut parisataa maksaa. Vai onko sulla vielä lisäks se erillinen öljynjäähdytin siinä syylärin alapuolella?osku kirjoitti:Aika reilusti alkanu vuotaa allensa. Voiskohan tuota korjata
jäähdyttimen paikkausaineella? Onko joku vaihtanu moista
vekotinta? onko siinä mitään huomioitavaa asiaa. Mistä lie
yleensä löytää uuden lauhduttimen, ei kellään olis jemmassa?
Siis joka tapauksessahan ne automaattivaihteistoöljyt kiertää syylärissä, samassa kennossa missä moottorin jäähdytysnestekin, eri kanavissa vaan. Vaihteistoöljyn lämpö siirtyy jäähdytysnesteeseen.
Joissain malleissa on sitten lisänä syylärin alapuolelle asennettu erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljyä varten. Tässä öljyssä jäljellä olevaa lämpöä pyritään siirtämään ilmaan.
Nämä kaksi eri jäähdytysyksikköä on kytketty peräkkäin, öljy kulkee molempien läpi. Tuohon öljy/ilma-jäähdyttimen asennukseen liittyy myös termostaatti joka voi ohjata kierron takaisin vaihteistoon kulkematta kummankaan kennon läpi kun öljyn lämpötila on alhainen (alle 90C).
Joissain malleissa on sitten lisänä syylärin alapuolelle asennettu erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljyä varten. Tässä öljyssä jäljellä olevaa lämpöä pyritään siirtämään ilmaan.
Nämä kaksi eri jäähdytysyksikköä on kytketty peräkkäin, öljy kulkee molempien läpi. Tuohon öljy/ilma-jäähdyttimen asennukseen liittyy myös termostaatti joka voi ohjata kierron takaisin vaihteistoon kulkematta kummankaan kennon läpi kun öljyn lämpötila on alhainen (alle 90C).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo näin oon kans ymmärtäny, ja että toi lisäjäähdytin olis vaan etelän maiden varuste.jus kirjoitti:Siis joka tapauksessahan ne automaattivaihteistoöljyt kiertää syylärissä, samassa kennossa missä moottorin jäähdytysnestekin, eri kanavissa vaan. Vaihteistoöljyn lämpö siirtyy jäähdytysnesteeseen.
Joissain malleissa on sitten lisänä syylärin alapuolelle asennettu erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljyä varten. Tässä öljyssä jäljellä olevaa lämpöä pyritään siirtämään ilmaan.
Nämä kaksi eri jäähdytysyksikköä on kytketty peräkkäin, öljy kulkee molempien läpi. Tuohon öljy/ilma-jäähdyttimen asennukseen liittyy myös termostaatti joka voi ohjata kierron takaisin vaihteistoon kulkematta kummankaan kennon läpi kun öljyn lämpötila on alhainen (alle 90C).
Mun auto on alussa ollu valtion auto, että eiköhän ole
ihan pohjolaan varustettu. ja siinä on se lauhdutin!
tuntuu kyllä ihan lämpimältä ku kokeilee, että kai siellä
kiertää. klubilainen ecopower taas auttoi miestä mäessä
ja lähetti pikaisesti toimivan, mutta pitää kai ostaa uudet
tiivisterikat ku näyttää molempien letkujen päistä tippasevan.
kun aina yrittää säästää.
on siellä aika paljo öljyä ku 4l varasin ja kaik on menny ja
vähä vaan tikku kastuu. samalla käytin suodattimen pois,
oli aika siisti, magneetissa vähä töhnää.
ihan pohjolaan varustettu. ja siinä on se lauhdutin!
tuntuu kyllä ihan lämpimältä ku kokeilee, että kai siellä
kiertää. klubilainen ecopower taas auttoi miestä mäessä
ja lähetti pikaisesti toimivan, mutta pitää kai ostaa uudet
tiivisterikat ku näyttää molempien letkujen päistä tippasevan.
kun aina yrittää säästää.
on siellä aika paljo öljyä ku 4l varasin ja kaik on menny ja
vähä vaan tikku kastuu. samalla käytin suodattimen pois,
oli aika siisti, magneetissa vähä töhnää.
SAAB on nautinto tien päällä
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Katsoithan öljyn pinnan moottorin ollessa KÄYNNISSÄ.osku kirjoitti:Mun auto on alussa ollu valtion auto, että eiköhän ole
ihan pohjolaan varustettu. ja siinä on se lauhdutin!
tuntuu kyllä ihan lämpimältä ku kokeilee, että kai siellä
kiertää. klubilainen ecopower taas auttoi miestä mäessä
ja lähetti pikaisesti toimivan, mutta pitää kai ostaa uudet
tiivisterikat ku näyttää molempien letkujen päistä tippasevan.
kun aina yrittää säästää.
on siellä aika paljo öljyä ku 4l varasin ja kaik on menny ja
vähä vaan tikku kastuu. samalla käytin suodattimen pois,
oli aika siisti, magneetissa vähä töhnää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Öljynlauhdutin
Omassa 93 vuoden 2.3 Aut Griffinissä tuo pieni (n 6-7 cm korkea)öljynlauhdutin alkoi vuotamaan. Korjaamossa vaihtoivat uuden tilalle,
Saabin lauhduttimen hinta muistaakseni n. 150 Eur. Työtä en osaa
arvioida kun tekivät 220 tkm huollon samalla, mutta lasku yhteensä muistaaksin 240 Eur.
Tuomo
Saabin lauhduttimen hinta muistaakseni n. 150 Eur. Työtä en osaa
arvioida kun tekivät 220 tkm huollon samalla, mutta lasku yhteensä muistaaksin 240 Eur.
Tuomo
Automaatin öljynlauhdutin
Turunpuolessa yksi kaveri tekee niitä lauhduttimia. Hinta muistaakseni 130 eur. On tehnyt paljon niitä ja kestävyys taitaa olla parempi kuin alkuperäisessä.
jäähdytin
itsellä meni nokkakolarin seurauksena -91 cd :stä vaihteiston öljylauhdutin rikki.oli muuten varsinaisen syylärin alla irtonainen osa.kolarista on nyt 3 vuotta ja sen ajan olen ilman lauhdutinta ajellut.letkut yhdistettynä.peräkärriäkin on vedetty ihan reilusti,tosin ei isoja kuormia.ei ole mitään oireita ilmennyt. 
